Vlastní auto mě stojí 5 Kč/km. MHD mě stojí 10 Kč/den. Proč bych měl jezdit s Vámi?
V ČR jsem jel taxi asi 2x za život. I v Polsku jsem jel vícekrát, neb tam stojí kolem 10 Kč/km. (Vím, že to nejde srovnávat, ale v některých východních zemích jsem si vzal taxi i na stovky km :-)).
A můžete mi, prosím, vysvětlit toto: "Taxislužba je ekologičtější alternativou k osobní automobilové dopravě"?
"Taxislužba je ekologičtější alternativou k osobní automobilové dopravě"?
Tak to je zřejmé, že pokud nenajezdíte tisíce kilometrů ročně, tak do ekologické zátěže musíte započítat i celkovou výrobu auta, které by se jinak nemuselo vyrobit. Nedokážu spočítat, kde bude ta hranice, ale pokud najezdíte jen třeba 1000km za rok, tak bude ekologičtejší to taxi, ikdyž kvůli Vám najezdí cca 2000km.
No týká se to asi malého procenta zákazníků.
Jinak další aspekt kdy je ekologičtější taxi než osobní auto je, když díky hodně lidem jezdícím taxi typicky do centra nevzniknou nároky na tvorbu nových parkovacích míst. V takovém NY autem raději nikdo ani neparkuje (kvůli ceně) ale kdyby cena byla dostupnější a radnice houfně stavěla další parkovací domy tak to ekologickou stopu nesníží.
Mimochodem než zavádět eko zóny do měst tak by taxíky co najezdí 50 000km/rok po městě měli mít povinost jezdit co nejvíce ekologicky. Pak by to ty jeho slova platila ve většině případů.
"No týká se to asi malého procenta zákazníků."
Přesně tak. Velmi malého. Tak proč s tím argumentuješ?
NY? Takže je tam namísto vlastní dopravy svážejí taxíky.
Uvědomuješ si, že to znamená, že najedou skoro 2x více km, nežli s vlastní dopravou? Protože v opačném směru je v určitou denní hodinu minimální dopravní potřeba. A večer se to obrátí.
Kdepak, to co píšeš je nesmysl. Jestli chceš být ekologický, tak MHD (nebo kolo, což ovšem v našich klimatických podmínkách ne vždy lze).
No, ono je to tam tak, že většinu dopravy (i v NY) obstará MHD.
A ještě jedna věc: proč by to tam (i tady !) měla stavět radnice? Já si někde postavím... kanceláře, byty, fabriku, obchod... a radnice starej se, postav mi k němu parkování. Hloupost a zlodějna. Hloupost, protože radnice ty pozemky stejně málokdy má. A zlodějna, proč by měl cizí kšeft platit daňový poplatník?
Mimochodem, tohle je jeden z principů nových PSP... Developerům snížili povinnost postavit ke každému bytu (přibližně) jedno parkoévací stání na (přibližně) 0,5 parkovacího stání. Ať jdou řvát na radnici, aby jim za peníze daňového poplatníka postavila jejich soukromé garáže.
No, ony tam jsou i jiné perly..