Nemohu si odpustit malou rekaci...
Za prve pisateli clanku:
1) vy byste snad chtel, aby vlaky jezdily pres nastrazene vybusniny?? Co byste asi tak psal, kdyby ta naloz explodovala pod vozem, ve kterem byste jel? Pochybuju, ze vubec neco...
2) jak jste se mohl docist, nefunkcnost rozhlasu nebyla zpusobena vinou Ceskych drah, tak nechapu, porc je za to osocujete.
3) uznavam, ze by bylo vhodne, aby v tomto pripade nekdo cestujici informoval ustne (napriklad tak, jak v clanku navrhujete). V tom vidim opravdu pochybeni CD.
4) rozcilujete se, ze vlak nejel dve hodiny. To chapu, me by to nastvalo taky (a dojizdim denne vlakem 60 kilometru, takze mi verte, ze to znam na vlastni kuzi moc dobre), ale kdyz uz se budeme bavit o zpozdeni vlaku, rekneme si to uprimne - co vlastzne ona projklinana zpozdeni, za ktera cestujici jsou schopni sproste nadavat (nejednou jsem toho byl svedkem) slecne v pokladne, ktera sedi buhvi kolik kilometru od mista, kde ke zpozdeni vlaku doslo?
a) nepredpokladatelne situace v doprave (nehody, vypadky napajeni, zivelne katastrofy, plane ci realne bombove utoky)
b) neukaznenost cestujicich (zkuste si v kazde stanici 2x obehnout 250 metru dlouhy rychlik jen proto, ze cestujici neumi za sebou zavrit dvere...) a jestli to zvladnate rekneme 10 x pod 3 minuty, mate realnou sanci, ze rychlik nebude mit po ujeti nejakych 300 kilometru a deseti zastavkach prave onu pulhodinovou "sekeru"
c) chyby Ceskych drah - tech je hodne a stavaji se take casto.
Nechci CD vychvalovat nebo je omlouvat, jen chci naznacit, ze existuje i jiny duvod zpozdovani vlaku, nez nadrazacka neduslednost a arogance k cestujicim.
Nemam moc rad, kdyz autor clanku pojmenuje sve dilko tak, ze uz od prvniho pohledu je jasne, ze drahy jsou ten nejneschopnejsi podnik na svete...
A ted odpoved panu (pani/slecne,...) "f" :
Az (a ta doba bohuzel asi neni moc v daleke budoucnosti) budou drahy premeneny na nestatni a.s., mozna si rad(a) zavzpominate na soucasny stav.
A k tomu monopolu... rikaji vam neco firmy Viamont, DNT, OKD Doprava, JHMD, Stavebni obnova zeleznic?? To jsou fimry, ktere u nas zajistuji zeleznicni dopravu (a svete div se..), nejsou to Ceske drahy... Ano.. pomerem poctu vypravenych vlaku nebo zamestnancu jsou to male subjekty, ale uz ze zakona je patrne, ze ceske drahy (na rozdil treba od CEZ nebo Telecomu) nejsou principielne monopolem. Ze se nikomu do podnikani v oboru, ktery je spis (celosvetove v utlumu nechce, je uz jina vec...
Diky a mejte se.. Preji vam mnoho statsnych kilometru ve vlaku (at uz s CD nebo bez nich).
Johnny
Můj článek byl jen o tom, co píšete v bodě č.3. Nechtěl bych, aby vlaky jezdily po výbušninách, nekritizuji dráhy za to, že nešel amplion a slečne v pokladně by mě opravdu nadávat nenapadlo. Nerozčiluji se, že vlak nejel dvě hodiny, ale proto, že mi nikdo nebyl dvě hodiny schopen říci, co se děje. Díky za reakci a také přeji mnoho šťastných kilometrů.
Vaše názory na privatizaci drah naznačují, že jste asi jejich zaměstnancem, a proto jste asi reagoval jako potrefená husa i na to, co autor článku nenapsal. Vaše argumentace o ne-monopolu ČD je čistě účelová a demagogická, jak jistě sám víte... Přeji Vám, za vaše názory, ať jezdíte až do konce života jen a pouze vlakem :-)