Pokud budou mít České dráhy monopol nic se nezmění. Spíše je situace horší. Vozí cestující jako zboží a o informovanosti se nám může jen zdát. Park vozidel je stářím velmi pozoruhodný, občas jedou vozy, které jezdily snad v dobách Rak.Uherska a je jich stále méně a méně. Management (nabobtnalý) je v pohodě, vlakem nejezdí, tak co a vesele utápí finance v čemkoli jiném, než v kvalitě přepravy. Ach jo!
Nemohu si odpustit malou rekaci...
Za prve pisateli clanku:
1) vy byste snad chtel, aby vlaky jezdily pres nastrazene vybusniny?? Co byste asi tak psal, kdyby ta naloz explodovala pod vozem, ve kterem byste jel? Pochybuju, ze vubec neco...
2) jak jste se mohl docist, nefunkcnost rozhlasu nebyla zpusobena vinou Ceskych drah, tak nechapu, porc je za to osocujete.
3) uznavam, ze by bylo vhodne, aby v tomto pripade nekdo cestujici informoval ustne (napriklad tak, jak v clanku navrhujete). V tom vidim opravdu pochybeni CD.
4) rozcilujete se, ze vlak nejel dve hodiny. To chapu, me by to nastvalo taky (a dojizdim denne vlakem 60 kilometru, takze mi verte, ze to znam na vlastni kuzi moc dobre), ale kdyz uz se budeme bavit o zpozdeni vlaku, rekneme si to uprimne - co vlastzne ona projklinana zpozdeni, za ktera cestujici jsou schopni sproste nadavat (nejednou jsem toho byl svedkem) slecne v pokladne, ktera sedi buhvi kolik kilometru od mista, kde ke zpozdeni vlaku doslo?
a) nepredpokladatelne situace v doprave (nehody, vypadky napajeni, zivelne katastrofy, plane ci realne bombove utoky)
b) neukaznenost cestujicich (zkuste si v kazde stanici 2x obehnout 250 metru dlouhy rychlik jen proto, ze cestujici neumi za sebou zavrit dvere...) a jestli to zvladnate rekneme 10 x pod 3 minuty, mate realnou sanci, ze rychlik nebude mit po ujeti nejakych 300 kilometru a deseti zastavkach prave onu pulhodinovou "sekeru"
c) chyby Ceskych drah - tech je hodne a stavaji se take casto.
Nechci CD vychvalovat nebo je omlouvat, jen chci naznacit, ze existuje i jiny duvod zpozdovani vlaku, nez nadrazacka neduslednost a arogance k cestujicim.
Nemam moc rad, kdyz autor clanku pojmenuje sve dilko tak, ze uz od prvniho pohledu je jasne, ze drahy jsou ten nejneschopnejsi podnik na svete...
A ted odpoved panu (pani/slecne,...) "f" :
Az (a ta doba bohuzel asi neni moc v daleke budoucnosti) budou drahy premeneny na nestatni a.s., mozna si rad(a) zavzpominate na soucasny stav.
A k tomu monopolu... rikaji vam neco firmy Viamont, DNT, OKD Doprava, JHMD, Stavebni obnova zeleznic?? To jsou fimry, ktere u nas zajistuji zeleznicni dopravu (a svete div se..), nejsou to Ceske drahy... Ano.. pomerem poctu vypravenych vlaku nebo zamestnancu jsou to male subjekty, ale uz ze zakona je patrne, ze ceske drahy (na rozdil treba od CEZ nebo Telecomu) nejsou principielne monopolem. Ze se nikomu do podnikani v oboru, ktery je spis (celosvetove v utlumu nechce, je uz jina vec...
Diky a mejte se.. Preji vam mnoho statsnych kilometru ve vlaku (at uz s CD nebo bez nich).
Johnny
Můj článek byl jen o tom, co píšete v bodě č.3. Nechtěl bych, aby vlaky jezdily po výbušninách, nekritizuji dráhy za to, že nešel amplion a slečne v pokladně by mě opravdu nadávat nenapadlo. Nerozčiluji se, že vlak nejel dvě hodiny, ale proto, že mi nikdo nebyl dvě hodiny schopen říci, co se děje. Díky za reakci a také přeji mnoho šťastných kilometrů.
Vaše názory na privatizaci drah naznačují, že jste asi jejich zaměstnancem, a proto jste asi reagoval jako potrefená husa i na to, co autor článku nenapsal. Vaše argumentace o ne-monopolu ČD je čistě účelová a demagogická, jak jistě sám víte... Přeji Vám, za vaše názory, ať jezdíte až do konce života jen a pouze vlakem :-)
I já bych rád něco malinko přidal ke článku, který jako by z oka vypadl relacím Vladkovy zeměkoulové televize...............
Chápu Vaše rozhořčení, čekat na vlak 2 hodiny v podzimním počasí by přivedlo k zuřivosti každého ale je opravdu nutno se zamyslet nad možnostmi ČD. Je to firma s celorepublikovou působností, samo provozování dopravy v pražské aglomeraci je nesmírně složité, a to všechno vyžaduje nějaký aparát, systém atd., a ne zrovna jednoduchý. K jeho rozhodování je potřeba dostatek informací, které v inkriminované době nebyly k dispozici. Při řízení dopravy se dost dobře nedá improvizovat. A také nějakou chvíli trvá, než se rozhodnutí řídícího aparátu promítnou až na příslušná místa.
Stejně jako ve Vašem případě došlo k postižení stovek dalších cestujících po celé trati a přeneseně v celé oblasti. Není v silách ČD vzít auto a na každou neobsazenou zastávku rychle dovézt člověka, který bude poskytovat informace, když v té chvíli nikdo netuší jak se bude situace vyvíjet. Prostě to systémově není možné.
To si představujete, že železnice bude celé roky platit mobilní informátory s auty, kteří budou tu a tam vyjíždět k podobným případům??? Informování cestujících železnice nepodceňuje, o tom svědčí instalace dálkově radiově ovládaného rozhlasu, žádná laciná sranda. Nelze ji vinit, že v té době bylo policií zakázáno jeho používání a těžko ji vinit z toho, že nevybudovala ještě duplicitní informační zařízení.
Osobně, když bych na zastávce čekal 30 minut, tak bych si zawapoval, našel telefon na okolní nádraží a tam se dotázal, co se děje a podle toho se zařídil. Sice bych musel vynaložit svých nějakých 10 Kč ale rozhodně bych se staral.
A ještě ke zmiňovaným dalším firmám provozujícím železniční dopravu, ve všech uvedených případech se jedná o velmi bohaté firmy, které tuto dopravu provozují jako určitý druh reklamy a těžce ji dotují ze svých zisků. Ani stát se k nim nechová macešsky a poměrově dostávají dotací výrazně víc než ČD.
Samozřejmě že u ČD spousta věcí nefunguje, tak jak má, spousta věcí je špatně. Jenže ono řídit podnik s cca 60 000 zaměstnanci není žádná sranda, změny jdou pomalu. Pokud by jste měl dostatek informací, tak by jste věděl, že dráhy se opravdu snaží aby cestování bylo co nejpříjemnější a mnoho jejich zaměstnanců pro to dělá opravdu hodně. Ale jak píšu, nic není tak jednoduché, jak se zdá.
Ale kopnout si do dráhy, to se dnes nosí, že???????? Proč nadepsat článek "Bombový útok přinesl potíže ČD", když se dá nadepsat "Neschopné ČD" .
Přeji hezký den
Myslim,ze skutecne cele je jen o informovanosti cestujicich v danou dobu.Samozrejme,ze ta bomba na kolejich udelala sve,ale jak pise autor clanku, stacilo by preci aby na malem nadrzi kde je stovka lidi , prisel nejaky zamestnanec{predpokladam,ze v dobe zasedani nebylo prazdne a i jinak} a rekl lidem 1-2 vety proc to.Velka vetsina lidi by to urcite pochopila.Jde o to byt k lidem vstricnejsi a otevrenejsi, uz v tak spatne situaci na drahach. Kdyz to shrneme je to vzdy jen "o lidech" a nejen na drahach - bohuzel!
Asi tak by sa dal nazvat pristup vasich ceskych drah k svojmu kazdodennemu zakaznikovi.
Sam jazdim na trati Praha-Bechovice - Masarycka kazdy den a ta 30km/h rychlost ma dostala.
Rychliky pustali v tej dobe v pohode aj stovkou, len osobaky takto omedzili na 30km/h. Logika v prdeli.
Yarex. ;)
p.s. Ja by som zaviedol 30km/h kazdemu vlaku na svete lebo nikdy neviete kedy bude na trati bomba ...... mozno aj sexbomba ;)
Přečtení článku mě jen utvrdilo v názoru, že ČD jsou ta nejhorší vatinata pro jakoukoli osobní dopravu. Vyjímkou jsou snad jen situace, kdy získávají výhodu díky vedení žel. sítě (např. Josefuv důl, Smržovka, Tanvald, Harachov). Pokud ale zvolím např. trasu Praha - Brno je všechno jinak.
Při rozumném standartu (tedy vlak IC nebo EC) a nevoli upisovat se ČD (tedy bez Z-karty a podobných šaškáren) se cena vyšplhá ke 400 Kč jedním směrem. Není to tedy jen víc než dvojnásobek autobusu (i když ten tak pohodlný a někdy ani rychlý nebývá), ale je to i více než benzín do auta. To, jak uznáte, už není o čem mluvit. Když ještě přidám nutnost dostat se ještě k a potom i od vlaku, pak je to nejdražší možnost která se nabízí.
To co píše autor v textu mi připadá jako vtip.. Asi nikdy nezažil spoždění vlaku :)
Ja si myslím, že autor může být rád, že mu vůbec něco jelo.. Já dojíždím čtyřikrát týdně do školy do Prahy linkovým autobusem (Ústí nad Labem - Litoměřice - Praha) z obce Straškov - Vodochody. Některé autobusy jezdí tak jak mají, ale některých spojů se nedočkáte vůbec přesto že jezdí. Normální situace v pondělí ráno - autobus tu má zastavovat v 7:51 a tak přijdu asi 10 minut před odjezdem. V 8:30 kolem projede autobus a nezastaví (řidič se dívá radši na druhou stranu aby se tím nemusel zabývat). Volám na dispečink ČSAD Ústí nad Labem. Telefon nikdo nezvedá a vím proč (není zájem to řešit). Žádný posilový autobus nenní, takže nezbývá než čekat na další spoj.
Důvodem této situace je cestování většího počtu cestujících z Ústí nad Labem a Litoměřic do Prahy. Tento problém není omezen jen na obec Straškov - Vodochody, ale problém se týká už města Terezín (první zastávka za městem Litoměřice) a dalších.
Nejvíc mě štve, že pokud jsem se nakonec dovolal na ČSAD Ústí nad Labem, tak slibovali, že se jedná o posilovém autobusu, ale mě se podařilo zjistit, že to není možné, protože žadný takový autobus nemají!
Ještě bych chtěl dodat, že "obdivuji" řidiče, že riskují brát cestující na stání, při cestě po dálnici..
Pěkný den.
J.P.