Nechápu,jak může někdo z požadavku sjednotit názvosloví ZÁKLADNÍCH služeb a umožnít porovnání jejich cen odvozovat, že se tím budou unifikovat nabídký bank. Jedná se přece jen o ZÁKLADNÍ služby a nikdo neklade bankám jakákoliv omezení v jejich fantazii nabídnout cokoliv jiného. A pokud jejich fantazie stačí jen na to, že běžný účet poskytují pod pěti různými názvy za pět různých cen, pak ať skončí na smetišti dějin a uvolní místo někomu lepšímu.
K jisté unifikaci může dojít. Uvedu příklad. Bezhotovostní převod na Váš účet stojí u ČSOB 7,- Kč a u ČS, a.s. 5,- Kč (plus další položka 2,- Kč za převod z clearingového centra). Podle návrhu MF by v ceníku obou bank musela být položka - kredit elektronicky 7,- Kč. No není to unifikace ?
To závisí na definici základních služeb. Pokud bude rozlišoval převody uvnitř banky a z cizí banky, tak prostě ČSOB uvede u obou 7, zatímco ČS uvede 5 a 7.
Samozřejmě, pokud bude definice základních služeb blbá, bude to celé na nic, ale když se udělá dobře, bude to prospěšné.
Otázkou taky je, jestli ta obávaná unifikace není jen odstranění matoucích pojmů.
No samozrejme z to neni unifikace. Nikdo prece nerika, ze musi mit vsechny banky tuto operaci za 7,- jenom rika, ze do vysledne ceny se musi zahrnout vsechno. Ne ze jedna banka napise ze za operaci ma 5,- a druha 1,-, ale ta druha jiz nerekne primo, ze dalsi poplatky vyjdou na 7,-, tedy v realu cekme za 8,-. Podle mne takve chovani naplnuje podstatu mateni zakazniku tim, ze neuvadi veskere informace zretelne a spravne. U moji banky treba dlouhou dobu platilo, ze rikali - za placeceni kartou u obchodnika si nic nebereme. P k jsem zjistil jak velka je to lez!! Oni sice neberou za platbu u obchodnika, ale je to pohyb na ucet a za to je 2,-. Teda za operaci platby u obchodnika zaplatim celkem 2,-. Takto by to mely banky prezentovat, protoze jinak matou zakaznika a je to nefer jednani. Vzdyt v restauraci vas taky urcite nebude zajimat cena 1 krajice chleba, jedne polevky, jednoho hlavniho jidla, ale kolik celkem zaplatite - napriklad zda maji "kúvér" ci dalsi jine poplatky. Vse toto musi obchodnik zretelne uvest v cene a ne nekde malym pismem na konci.