Vlákno názorů k článku Naučte se správně a dobře reklamovat od anonym - Ja mam vetsinou zkusenost takovou, ze vraceni penez...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 5. 2009 19:07

    anonymní
    Ja mam vetsinou zkusenost takovou, ze vraceni penez se jen tak nevidi. Spis vubec. Narok na to muzete mit 100x ale nekteri prodejci proste 100% spolehaji na to, ze na ne nemuzete a soudit se z ruznych duvodu nebudete.

    Pomerene dobre zkusenosti s reklamacema mam u velkych proverenych firem nebo internetovych obchodu (nenakupuju v pochybnych internetovych obchodech), ale i tam se najdou takove ktere to budou strasne resit i kdyz neni co.
    Ale je to snad jedina oblast kde se mi stalo, ze bud vyrobek opravili, nebo ho proste kopli pod stul a rekli mi rovou ze si mam vzit novy. Dokonce jsem jedou po tydnu sel vratit mobilni telefon (nepouzivany) a i kdyz to nebyla povinnost prodejce tak mi ho vymenil za jiny model...bez problemu.

    Na druhe strane jsem se setkal i s pristupem kdy se mi pan "podnikatel" pri ctvrte reklamaci stejne zavady na jizdnim kole (kotoucova brzda) a zadosti o vraceni penez nebo vymenu za jiny model vysmal do oci se slovy "ja vam nic nedem, jestli chcete tak se muzete soudit, nebo si zavolejte na coi, mne to je jedno".

    Hold...je to proste o stesti a o typu vyrobku jake nakupujem...aneb za kvalitu se plati (coz ale neznamena ze se nemuze pokazit, nicmene u vyrobku o kterych jsem si predem sehnal informace, vyzkousel je a patri do vyssi tridy v dane kategorii vyroku, jsem snad nikdy problemy nemel)
  • 22. 5. 2009 8:30

    anonymní
    Nedá se říci na 100 %, že dražší výrobky /tzn. vyšší třída kategorie výrobků/ by byly bezproblémové. Někdy se v rámci celé značky nepovede celý jeden typ, někdy jen várka/série v nějakém pracovním dni. Většinou se to na veřejnost moc nedostane, ale vzpomínám si, že tady na Měšci někdo uváděl příklad Matella, jak stahuje "kvalitní", drahé hračky. Zrovna tak Ikea přes své důrazné testování občas stahuje zpátky. Nebo automobilky svolávají k bezplatným opravám. Ale nepamatuji třeba u škodovky, že by se něco takového dělo veřejně. Ale když přijedete s autem na periodickou prohlídku, tak vám tam často udělají tajně nějakou "úpravu", o které se ani nedozvíte. Nevím, jestli takovou strategii používají i jiné značky, ale u škodovky to vím bezpečně, protože jsem u jednoho značkového dealera pracoval /ne jako mechanik či přijímací technik ani jako uklízečka .../

    Problém nekvalitních výrobků: kontrolní orgány nestačí veškeré dovozy testovat. Pak jdou na náš trh vyloženě jedovaté, nebezpečné šunty a občas na ně narazí ČOIka a jejich prodej zakáže a informuje na webu. Ale přiznejme si, když jdete něco koupit, studujete předem web? A na webu může být závadové zboží jednoho typu, ale 20 dalších typů, které vyrábí stejná společnost, už tam nebudou, protože je nestihli nebo nebyly předloženy či vybrány k testování. Řada dovozcl také předkládá k testo´vání cosi úplně jiného, než pak jde na pulty. Vzpomínám si na testy různých silikonových forem na pečení zn. Tescoma, kdy v testu propadly pro obsah nějakých jedovatých sajrajtů /jestli to bylo kadmium?/. Takže jistotu nemáme ani u renomovaných a dražších výrobků.

    U velkých firem se dá reklamovat, ale musíte je mít v okolí a nakupovat u nich. Pokud nejste z Prahy či nějakého jiného velkého města a jste odkázán na místní obchodníky, kteří se ve zvláště nově postavených prostorách kvartálně střídají, protože je tam neúměrně vysoký nájem, tak jste namydlen. My jsme takhle kdysi kupovali synovi baťoh, provozovna zanikla, viselo tam sice upozornění, že firma sídlí na druhém konci republiky, ale stejně nereagovala. V horším případě tam nenajdete ani žádné oznámení a můžete jít pátrat na živnostenský odbor, kam se podnikatel poděl. No a i když vypátráte "sídlo" podnikatele, zjistíte, že je to nějaký byt v paneláku, kde na stejné adrese sídlí ještě dalších 30 subjektů. Stačí se kouknout na Černé ovce na ČT, s jakými detektivními metodami se dá /někdy i nedá/ v České republice reklamovat. A aby se každou reklamací zabýval soud a byl vypracováván znalecký posudek, tak takhle jsem si sliby o demokracii v 89. nepředstavoval /a asi nejen já/.
    Nevhodný přístup menších obchodníků k reklamacím, či častý zánik či stěhování do jiných prostor bohužel nahrává velkým zahraničním řetezcům, u kterých mám víceméně jistotu, že tu snad ještě budou na případnou reklamaci v rámci 2leté záruky. Třeba na boty, textil, baťohy ani žádný záruční servis neexistuje, musíte jít jen a jen do prodejny /sice se nabízí možnost nechat to opravit v nezáruční opravně za své, ale v případě nějaké vážnější, neopravitelné závady vám obchodník řekne, že jste si na tom sami svévolně něco udělali a automaticky odstupuje od záruky, i když původní oprava neměla na novou závadu žádný vliv/, kde jste výrobek zakoupili. Teď snad bude ČR opouštět ElectroWorld, tak nevím, opravy mohou řešit záruční servisy, když zjistíte, který servis danou značku opravuje. Nevím, jak je to pak s úhradou těhle záručních oprav, jestli to platí dovozce. Co jsem si všiml zrovna u ElectroWorldu, tak /nevím zda se jedná o všechny výrobky/ u řady výrobků je přiložena dokumentace, jako kdyby si dovoz zajišťoval ElectroWorld sám, nikoliv přes zastoupení značky v ČR. Někde to snad dokonce prezentovali, že nakupuje v obrovských kvantech, a to pro celý řetězec v rámci celé Evropy, nikoliv jen ČR. zde by pak mohl nastat problém s hrazením záručních oprav, pokud všechny závazky nepřevezme jejich nástupce. Vím, že podobné problémy byly v minulosti s ElectroCity a jelikož ten neměl žádného nástupce, tak záruky za ně řešil Okay nebo Datart, už si ale nevzpomínám přesně.

    Obchodníci /ne všichni/ se snaží využívat maximální dobu 30 dní, i když je na první pohled zřejmé, že výrobek vykazuje závadu. Asi se tím sychrují, že jim závadu uzná i jejich dodavatel. A neuzná-li ji, tak ji neuznají ani vám, nebudou vás přece ze svého zisku vyplácet. A tak třeba u zimních bot může být 30denní lhůta vhodná "k donucení" koupit si další boty, protože v zimě se bosky chodit nedá a ne každý mí více párů zimní obuvi.
  • 22. 5. 2009 8:50

    anonymní
    "Ale když přijedete s autem na periodickou prohlídku, tak vám tam často udělají tajně nějakou "úpravu", o které se ani nedozvíte." Měl jsem 3 roky služební Fóbii a nikdy se mně nestalo, že by v servisu dělali nějakou úpravu tajně. Vše bylo na faktuře, věci fakturované Škodovce za 0,- Kč, ale na faktuře prostě byly.
  • 22. 5. 2009 11:02

    anonymní
    Pochopte, že tajně se dělá opravdu tajně, tzn., aby se zákazník o tom skutečně nedozvěděl. Jste tak naivní, že si myslíte, že vám řeknou, že támhle měnili nějaký šroubek či čep, protože se na jednom kousku z milionové série ohnul a výrobce má vážnou starost o bezpečnost všech motoristů? Faktura na tyto "vícepráce" je samozřejmě extra jen pro Škodovku.
    Předpokládám, že jste opravě nebyl přítomern.
    Může se vyskytnout i vzácná varianta, že vůz žádné závady ke skrytému odstranění skutečně neměl.
  • 22. 5. 2009 11:17

    anonymní
    Jasně, výměnu stabilizátoru po záruce na účet Škodovky přiznali, ale výměnu šroubečku tajili...
  • 22. 5. 2009 13:00

    anonymní
    Hlavně že vy z vaší jedné zkušenosti (spíš by se slušelo napsat domněnky) víte, že se tomu tak neděje. Opravdu vtipné.
  • 22. 5. 2009 13:25

    anonymní
    Vaše sebevědomí, že víte, jak to chodí úplně ve všech servisech, zavání poruchou osobnosti.
  • 22. 5. 2009 10:23

    cml11 (neregistrovaný)
    U těch zimních bot jste trefil hřebíček na hlavičku. Pamatuji, že prodavačka tenkrát odvracela úder tvrzením, že "přeci máte mít aspoň dvoje zimní boty". Neuspěla:-)

    U sezónního zboží je problém v tom, že na vrácení peněz máte nárok při třetím výskytu téže vady, nebo čtvrtém jakékoli vady. Na reklamaci má prodejce 30 dní. Suma sumárum, pokud bude výrobek dost velký šmejd a závada se projeví vždy víceméně okamžitě, mohou uplynout až tři měsíce od zakoupení do vrácení peněz. To je často tak akorát délka sezóny. Příští nastává až za rok a to už jste s reklamacemi po šestiměsíčním limitu kdy spočívá důkazní břemeno na prodejci. Pak už musíte vadu prokázat vy a jste v mnohem horší pozici.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).