To je sice vše moc hezké, ale celé to má jednu podstatnou vadu na kráse: vymahatelnost práva. Nemalý počet prodejců (a to mluvím o konkrétních zkušenostech) se vám u položek v řádu stovek korun zkrátka vysměje do obličeje a vůbec je nezajímá, že jejich postup při reklamaci je v rozporu se zákonem.
Proč taky? Není způsob, jak si efektivně domoci svých práv proti vůli nepoctivého obchodníka. Když si nenecháte napovídat nějaký nesmysl (např. že potřebujete obal, zboží nemá záruku dva roky), tak nečestní prodejci zkrátka spoléhají, že se kvůli pár stovkám soudit nebudete.
ČOI si sice může došlápnout na obchodníka, ale s pohodlným vyřízením reklamace přímo nepomůže. U SOS a podobných organizací mám pocit, že jsou dobré tak akorát na vyjádření pro média. Pravomoc (logicky) nemají a jejich rady jsou v uvedených případech houby platné :-(
Takže k čemu je nám relativně rozumně řešený zákon, když jeho dodržování je - s trochou nadsázky - dobrovolné. Těch "spravedlivých", kteří se kvůli pětistovce půjdou soudit, opravdu moc není ... :-(
Odpovědný za kvalitu je ten, kdo uvádí výrobek na trh.
Fa BAŤA vždy vychází zákazníkovy ke spokojenosti. GLOBUS tam také není problém.
Prodejci si dovolí to, co jim dovolí kontrolní orgán. Jejich tady hodně, ale žádný efekt to nemá. Šmejdi to dobře vědí. Nedejte se.
Dobrý den, dostala jsem se do situace, kdy jsem si vybrala slečnu s krásnými fotkami praci a vysokou cenou v představě, ze to proste bude stát za to. Bohužel jsem zklamaná a slečna mi odmítá peníze vrátit. Napsala, ze mi není nevrátí a nazdar...je pravda ze uctenku nemám, protože jsem žádnou ani nedostala ( což mě mělo upozornit) ale vedu s ni konverzaci a mám fotky jako dokumentaci. Je zde nějaká možnost řešení na vracení peněz?