Radši si připlatím, ale vím , že mi zásilka přijde domů. Česká pošta mi v 10hod. hodí do schránky lístek, že jsem nebyl zastižen / doma jsem/ , ve 14hod mi přijde SMS, že mi doručí balík, v 15hod mi přijde další SMS, že jsem nebyl zastižen. Takže druhý den na poštu, stát frontu, vyslechnout, zda nechci pojištění či jiný produkt, který pošta nabízí. Děkuji, milá pošto, nechci.
Problém ovšem nastane při opačné situaci, tedy že objektivně nedokážete zaručit, že budete doma... U pošty v této situaci zkrátka zajdete na pobočku, což sice není důvod k nadšení, ale obvykle to ani není extrémní problém. U jiných společností ale nastane problém daleko zapeklitější, někdy je problém už s dopátráním se zásilky, následné vyzvednutí je pak často nějaké depo na periférii - proti CPOST daleko větší opruz.
Naštěstí si mohu nechat skoro vše doručovat do práce, kde je recepce s trvalým provozem, pak není problém celkem u nikoho, ale když občas něco potřebuji poslat domů, tak mi CPOST vychází v reálu nejlépe.
Taky už se mi stalo, že jsme se s kurýrem naháněli po městě.
Ovšem jednou jsme jednu z kurýrních služeb jako Mystery shopeři testovali záměrně na situaci, kdy dotyčný není doma a je třeba zásilku opakovaně doručit druhý den. Kurýři byli najatí externisté a měli tuto službu bezproblémově zajistit, stejně jako zpětné převzetí reklamované zásilky. Provedli to na jedničku s hvězdičkou. Jen už si bohužel nepamatuju jméno oné kurýrní služby.
Testovat na spolehlivost se nechala i Česká pošta, ale testovalo se tehdy jen doručování dopisů, vhazovaných do poštovních schránek. Tehdy jsme měli seznam adres, komu poslat dopis, a do vloženého lístku jsme zapsali, do které schránky a v kolik hodin byla zásilka vhozena, společně se zápisem, kdy je schránka vybírána (což je uvedeno na každé schránce). My jsme jako testeři dostali výsledky a pošta uspěla na 100%.