Vlákno názorů k článku mKonto mBank. Konec polského snu o účtu zadarmo od bigboban - Zapomíná se tu ještě na jeden pohled. Od...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 6. 2010 6:50

    bigboban (neregistrovaný)

    Zapomíná se tu ještě na jeden pohled. Od začátku bylo v mbank skoro vše zadarmo ale kvalita tomu „odpovídala“ – tedy internetová banka byla plná chyb, reklamace chyb dokázali ignorovat měsíce i roky, řada chyb je tam od založení do dnes. Problém je v tom, že vše se nejspíš programuje v polsku a zdejší zaměstnanci měli a asi i stále mají za úkol všechna upozornění na chyby prostě zahodit. Řešení reklamací bylo běžné vždy v řádu měsíců. Naprostý amatérismus se projevoval i na pobočce, kde nedokázali nic víc než mít nakopírované ve Wordu napsané prázdné formuláře. I když nemám rád ČS tak jiné banky včetně ČS jsou o několik řádu dál v profesionalitě a kvalitě internetového bankovnictví.
    A pokud nyní mbanka zdražuje směrem k „normálním“ bankám, ale zachovává si tu naprosto otřesnou kvalitu slušeb a naprosto omezenou nabídku produktů je to akorát její hrob. Ale kdo chce kam..

  • 4. 6. 2010 9:06

    Rob (neregistrovaný)

    Ono to nebude jenom o tech penezich. Ja mam treba otresne zkusenosti s KB, ktera rozhodne nepatri mezi levne banky. Jejich bankovnictvi velice dlouho nefungovalo pod jinym prohlizecen nez IE 6. Takze ja jako Linuxak sem mel proste smulu a na bankovnictvi se nedostal. A co se tyce pristupu k zakaznikum na pobocce, to by bylo na roman.

  • 4. 6. 2010 10:38

    xxx (neregistrovaný)

    Taky jsem si o KB myslel to nejhorší. Ale až když jsem měl tu čest s podporou mBanky, tak jsem si KB začal docela vážit…

  • 4. 6. 2010 11:32

    amez (neregistrovaný)

    Tak s tim nemuzu souhlasit. KB rozhodne nepatri mezi nejdrazsi a nevysava z lidi penize schovanymi za ruznymi balicky. S osobnim bankerem nemam zadne problemy. A co se tyka internetoveho prohlizece, tak pouzivam Firefox pod Linuxem a bez problemu. Mam zaroven ucet u mBank, kde vedeni apod. zustava stale zadarmo. Tento clanek je holt reakci konkurence, ktere utikaji klienti.

  • 4. 6. 2010 12:04

    Rob (neregistrovaný)

    Ja jsem nepsal ze je nejdrazsi, ale ze neni levna. Jenom jsem upozornoval na to, ze nevidim zadnou primou umernost mezi cenou bankovnich sluzeb a jejich kvalitou.
    Taky jsem nepsal, ze dnes KB nema fungujici elektronicke bankovnictvi v jinych prohlizecich nez v IE. Psal sem ze tomu tak bylo a ze pomerne dlouhy cas. Rozhodne jeste pred 4mi lety. Presny casovy usek si nepamatuju.
    No a k problemum s bankerem, to je samozrejme subjektivni. Me se nelibila jejich politika na pobobcce. Bankovni poradci meli za ukol cloveku doslova vnutit nejake produkty k jinym. Napr. me se to stalo k hypotece a to ve chvili, kdy uz by pro me bylo dost problematicke couvnout. Ale jinde to muze byt samozrejme jinak. Ale to uz hodne odbiham, jenom sem chtel poukazat na to, ze kvalita se od toho placeni kolikrat vubec neodviji. Ja si treba u MBank nemuzu stezovat. Mozna mam vic stesti jak ostatni.

  • 4. 6. 2010 23:51

    benzin (neregistrovaný)

    Navic jejich sluzby jsou (nebo aspon do nedavna byly) velmi silne vazane na pobocku, kde klienta vedli. Napr. ruseni uctu byl fakt opruz (prestehoval sem se).

  • 7. 6. 2010 6:56

    Pavel (neregistrovaný)

    Nemáte pravdu. Jsem u KB už přes 15 let (v podstatě od okamžiku, kdy začala poskytovat retailové služby) a celou tu dobu je možné převést účet na jinou pobočku. Na rozdíl od (tehdy) ČS, kde číslo pobočky bylo součástí čísla účtu a přes to nejel vlak.

  • 7. 6. 2010 9:02

    Jacek (neregistrovaný)

    Vždycky mě pobaví, co lidí má problémy s pochopením psaného textu. Benzin tvrdí, že u KB je problém, že je vše velmi silně vázané na pobočku, kde je vedený účet a vy to začnete „vyvracet“ s tím, že to není pravda, protože pobočku, která účet vede, lze měnit. Jste schopen pochopit, že problém je v tom, že řadu operací nemůžete provést MIMO pobočku, která účet vede a nikoliv v tom, že by pobočku nešlo změnit?

  • 7. 6. 2010 9:40

    Pavel (neregistrovaný)

    Benzin napsal, že rušil účet, protože se přestěhoval. Na toto jsem reagoval.

  • 7. 6. 2010 12:25

    Jacek (neregistrovaný)

    Akorát dokazujete, že psaný text opravdu nechápete. Jádro benzinova příspěvku bylo „Navic jejich sluzby jsou velmi silne vazane na pobocku, kde klienta vedli.“. To s přestěhováním byl zaprvé pouze jeden z příkladů, zadruhé banzin nijak netvrdil, že změnit pobočku nešlo.
    Text je třeba číst celý a vnímat souvislosti, nestačí chytit se na klíčová slova „KB“, „rušení účtu“ a „pobočka“.
    Apropos, k čemu konkrétně se tedy vztahovala vaše věta „Nemáte pravdu.“? Nic z toho, co tvrdil benzin, jste totiž nevyvrátil.

  • 4. 6. 2010 12:05

    Pavel (neregistrovaný)

    Pravda je, že v KB IB dlouho (oficiálně) fungovalo jen na IE, ale to je už dávná historie, na Mozille to už běhá přes čtyři roky (a běhalo i před tím, jen to nebylo nejjednodušší pro laiky).
    Na druhou stranu, na přístup lidí na pobočce si nemůžu stěřovat. Dokonce, když mi kvůli chybě poradce naúčtovali 140 Kč poplatek (poradce to dal omylem do smlouvy a já to přehlídnul a podepsal), tak jsem to jen oznámil tomu poradci a za týden jsem měl peníze zpátky na účtu.

  • 4. 6. 2010 12:54

    Flasi (neregistrovaný)

    1. KB velmi dlouho fungovala pouze na IE. Rozhodně nejdéle ze všech „známých“ bank.
    2. Nejednalo se pouze o oficiální a formální požadavek, jako to bylo u jiných bank (např. ČS fungovala bez problémů ve firefoxu asi rok, nebo dva, než banka oficiálně řekla, že není nutné jen a pouze IE).
    3. Nazvat přístup do starého bankovnictví KB skrze mozillu „běhalo i před tím, jen to nebylo nejjednodušší pro laiky“ je značný eufemismus. Jednalo se o značně nekorektní postup a můžeme jenom hádat, jestli se tím postupem neobešla nějaká část zabezpečení aplikace.
    Je jasné, že pokud budu řešit nějaký problém s průnikem útočníka do mého bankovnictví, tak se to každá banka bude snažit shodit ze stolu, že jsem použil něco neschváleného (např. prohlížeč). Jenže když se to potom bude řešit u finančního arbitra, nebo soudu, tak rozhodně nebude jedno, jestli:
    a) jsem se přihlásil jiným prohlížečem (který banka nezablokovala) a všechno fungovalo
    b) jsem se přihlásil prohlížečem, který banka blokovala, ale já jsem provedl sérii softhackerských úprav, abych to omezení obešel a teprve potom, se mi tam podařilo dostat.
    Nemluvě o tom, že KB velmi dlouho (snad i dodnes) trvala na použití konkrétní od KB schválené verze Javy. Tohle je těžká věc a absolutně rozumím bance, že nemůže v principu zaručit funkcionalitu na budoucích verzích, které teprve vyjdou a teoreticky třeba budou i měnit API. Nicméně radit uživatelům, že si mají vypnout aktualizaci Javy a používat verzi starou více než rok ve které je známo mnoho chyb… to je dost extrém.
    Na druhou stranu – jakkoliv bylo a částečně stále je internetové bankovnictví KB docela nadělení, tak z hlediska nabízených funkcionalit stojí rozhodně nad průměrem a jsou tam věci, které jsem v jiných bankovnictvích viděl jenom u účtů pro firmy.

  • 5. 6. 2010 12:12

    TJ (neregistrovaný)

    „Nastavením prohlížeče obejdete zabezpeceni aplikace“?
    To svým prohlížečem ovládáte aplikace běžící na bankovním serveru v DMZ? LOL

  • 5. 6. 2010 14:55

    Flasi (neregistrovaný)

    Část funkcionality aplikace bylo v ActiveX prvcích. Minimálně zpočátku v nich byly i akce související s bezpečností. Následně se aplikace postupně předělávala z MS Javy + ActiveX na Sun Javu + ActiveX až nakonec na Sun Javu bez ActiveX.
    Nastavením svého prohlížeče jste tu funkcionalitu v ActiveX obešel. Bylo tam v tu dobu, kdy fungovala ta obskurní cesta přes mozillu ještě něco související s bezpečností? Já to nevím – nicméně to neumím vyloučit. Že by to znamenalo, že měla KB někde hrubou chybu v analýze? No nebyla by to první ani poslední kritická aplikace se školáckýma chybama.
    Zkuste se místo smíchu trochu zamyslet. Že je nějaký bankovní server v nějaké DMZ vůbec neříká nic o tom, jestli lze nebo nelze obejít jeho vstupní zabezpečení na zákaznickém kanálu, nějak získat přihlašovací údaje, vydávat se za jiného nějaký MITM útokem, nebo něco podobného.

  • 4. 6. 2010 9:54

    Rafter (neregistrovaný)

    Nemam jen mBank a tak bych si dovolil nesouhlasit. Teda pokud jde o rozsah sluzeb tak ano, mBank ma spise pouze zakladni sluzby a s temi si klient (pokud nema ucet u vice bank) musi vystacit. Na druhou stranu naproste vetsine lidi tento rozsah sluzeb staci. Ale tvrdit ze ostatni banky se chovaji o nekolik radu profesionalneji je slusne receno odvazne. Reklamace jsem v predchozich bankach resil take nekolik mesicu, neprofesionalni (a nekdy i arogantni) technicka podpora take docela bezna. Chyba osobni bankerky me stala par tisic na nepovolenem debetu a to byla jedna z nasich „top“ bank.

  • 4. 6. 2010 13:15

    AgX (neregistrovaný)

    Tak s timto tvrzenim nesouhlasim. Nemam takovy pocit. Asi budu opakovat frazi nekterych klientu, ale z meho pohledu naprosta spokojenost. Vse fungovalo vzdy jak ma (pouzivam mKonto vc. SIPO, trvalych plateb a inkas, dale mKreditku a mHypoteku s mBilansem). Zkuste prosim vypsat ty roky neresene chyby, o kterych mluvite!

  • 4. 6. 2010 14:50

    optim (neregistrovaný)

    Ja bych mozna o jedne takove vedel. Kdyz clovek zaplati kartou tak, ze u nas je o den napred nez u druhe strany transakce, provede se blokace penez s tim drivejsim datem. Takze pokud tam tou dobou nebylo dost penez, je clovek jeden den jakoby v minusu a plati uroky. Kdyz se mi to stalo poprve, vyreklamaval jsem to a myslel jsem, ze to opravi. Nekdy po pulroce jsem zkusil takhle platit znovu a ejhle, zase se objevily ve vypise uroky za nepovoleny debet. Vtip je v tom, ze datum u te blokace jiz bylo spravne. Vyreklamoval jsem to znovu, ale vickrat takhle platit uz jsem radsi nezkousel.
    Jinak ale musim dodat, ze ackoliv slo o halirove castky, tak reklamace probihaly naprosto bez problemu a ve vysledku si mBank u me dojem rozhodne nezkazila. Naopak jsem znovu ocenil jejich forum, kde clovek muze jednoduse porovnat sve zkusenosti s ostatnimi klienty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).