Vlákno názorů k článku mBank: Recenze a zkušenosti z Čech i z Polska od anonym - Takovéto recenze by neškodily i u ostatních bank....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2008 9:54

    anonymní
    Takovéto recenze by neškodily i u ostatních bank.
    Málokdo při otevření účtu v jakékoliv bance dostane informace (a mnohdy to nevědí ani při vlastním fungování účtu), např. jaký kurz je uplatněn při výběru či platbě zboží kartou v cizině.

    Nebo k podpisu na podpisovém vzoru (či na kartě): někde jsem dokonce četl doporučení, že podpis by měl být rozdílný na rozdíl od "normálního" podpisu. Tady v článku je to uvedeno: " Proto jsem se podepsal jinak, než vypadá můj standardní podpisový vzor v bance."
    Co se týče malého okénka či řádku - v jiných bankách to funguje obdobně. Scaner snímá z podpisáku jen prostor s podpisem, aby pak obsluha na monitoru viděla rozmazaný, neostrý podpis, kde se jen těžko ověřuje, zda je skutečně pravý. Nějaké poznatky grafologů o tlačení na pero v určitých partiích podpisu nebo vedení ohybu písma jdou jen těžko uplatnit u podpisu zobrazeném na monitoru. V "domácí" pobočce se lze podívat ještě na papírový podpisák, ale v jiných pobočkách jsou odkázáni jen na ten monitor.

    Banky ne že nemají strach z příchozí konkurence - mají stažený zadek. Jen doufají, že většina klientů je konzervativních a neochotna či neschopna jít si změnit účet přechodem k jiné bance, a tady ještě k tomu přes Internet. Když přišla eBanka se vším elektronickým, tak tam nešli lidé nechápající technologie modernější než je papír. Pak elektronickou komunikaci začaly klientům vnucovat i další banky a růstem poplatků byli lidé doslova dokopáni k ovládání účtů jinak než přes papír. Což dneska může být částečnou výhodou pro mBank, že k ní aspoň část lidí přejde. Před 10ti lety by určitě narazila.

    Lidé brblají nad poplatky bank, ale když mají možnost jít jinam, tak stejně nejdou a zase jen brblají. Tak co lidi vlastně chcete?
  • 11. 1. 2008 10:37

    Mex (neregistrovaný)
    asi to tady čtete jen občas. Už bylo několik článků s detailními informacemi o bankovních službách ostatních bank. Jen to asi nikdy nebude takovéhle ucelené, protože žádná banka v ČR nemá tak chudou (to není žádná urážka, jen konstatování) nabídku a popisovat tři a více běžných účtů a i několik desítek služeb, které můžete od nich žádat, to by musel být sakra dlouhý článek.

    Mám aktuální zkušenost se vzory v KB a mohu potvrdit, že mají dost velké okénko na podpisový vzor (jen kdybych já sám trefil vždycky, jak jsem se podepsal:o), tipuju tak 5x5cm. Navíc papírové vzory na pobočkách už prý vůbec neskladují, takže domácí i cizí pobočky jsou odkázány jen na scan ( a i když se to prý nemá, viděl jsem to zobrazení v PC a bylo to bez problémů čitelný a věrný )

    Banky se asi opravdu nemusejí mBank moc obávat. Konzervatizmus klientů je sice na jejich straně, ale nejde jen o to. Jde taky o to, co klienti od své banky očekávají. A cílová skupina, která čeká jen přístup přes internet a bude s tím plně spokojená, ta je docela úzká ve vztahu k celému trhu.
    Jako klienti si však může jen gratulovat, že sem aspoň s takovou nabídkou přišla. Když nic jiného, tak dostáváme do ruky aspoň argumenty pro vyjednávání lepších podmínek ke svým stávajícím účtům. Teda aspoň ten, kdo si to vyjednat dokáže.

    Jo a k tomu vaše poslednímu odstavci - všichni zdaleka nemají možnost jít jinam. Koukněte se třeba na čísla penetrace internetu v domácnostech nebo zajděte do nejbližšího výrobního podniku s noťasem s zjistěte si, kolik procent lidí je schopno si samostatně vyplnit přihlášku do mBank na netu.
  • 12. 1. 2008 1:25

    maxvel (neregistrovaný)
    Příteli, to co píšete o penetraci účtu v mBank, zní sice logicky, nicméně daleko od pravdy. Situace je zcela jiná, než před lety, kdy nastupovala eBanka. Penetrace uživatelů internetu byla zanedbatelná, počítačová gramotnost minimální, povědomí o možnostech internetu ještě menší, natož povědomí o internetovém bankovnictví. Tehdy navíc internetové bankovnictví nastupovalo, takže s důvěrou to bylo taky nevalné. eBanka získávala klienty velice těžko, ještě po několika letech měla míň klientů, než mBank v CZ během několika dnů. Tuším, že po dvou letech působení to bylo cca 16 tis. klientů.

    Být dnešními zavedenými bankami, velice bych se obával mBanky, navíc z dlouhodobého hlediska, pokud ostatní banky nepřispůsobí svůj ceník, bude časem mBank favoritem na českém bankovním trhu. Zdůrazňuji z dlouhodobého hlediska. A proutek se musí ohýbat již od mládí. Jestliže nyní nechytnou s mBankou ostatní rozjetý vlak, pak těžko budou hledat dech na dohánění. Klienti si budou, byť jen malinko, pamatovat, že ta jejich banka je odírala o poplatky.
    Všechny výše zmiňované nedostatky české populace jsou tytam, lidé jsou navíc lépe informovaní, lépe si uvědomují smysl a podstatu ukládání peněz a proč platit za mé peníze, které užívá někdo jiný. A v tom konzervativizmus nepomůže. Peníze jsou silnější motivací i u toho největšího vohnouta.

    A k poslednímu odstavci. Dnes už má internet opravdu kdekdo, alespoň ten, kdo ho chce. Dostupnost je prakticky 100%.
  • 13. 1. 2008 23:38

    Mex (neregistrovaný)
    Musím vám oponovat. Mýlíte se a jste přespříliš optimistický, co se týče počítačové gramotnosti v Čechám, na Moravě a ve Slezsku :o)

    Opravdu je to hodně špatné a i lidé, kteří mají přístup k internetu jej zhusta nepovažují za kanál ke komunikaci s kýmkoliv, tím méně s bankou. Mám na mysli mlčící většinu. Jiné je to samozřejmě v různých skupinách podle vzdělání, podle profese i podle věku, ale drtivá většina ekonomicky aktivního obyvatelstva a také důchodců, což jsou poplatky nejvíce zasažené klientské segmenty, není ochotná (což je rozdíl mezi od množina zahrnující jak část množiny schopných i celou množinu neschopných) komunikovat se svou bankou přes net. Pak se k tomu přidá ještě nemalá skupina klientů, kteří nevěří bance na jejíž pobočku se nemohou normálně jít (nikoliv i pár hodin jet) podívat a ještě tací, kteří i když mohou, chtějí, dělají to - tedy komunikují přes net nebo aspoň telefon s bankou, tak přesto některé operace chtějí dělat a dělají přímo na pobočkách. Tohle všechno dohromady znamená, že stávající banky nebudou ještě hodně dlouho v nějakém výrazném presu nástupem mBank. A to ani nemluvím o tom, že takovým bankám bude stačit několik úvěrových a jiných inovací, aby přetáhly i klienty, kteří nejprve utečou k mBank, ale jimž její poněkud omezená nabídka např. úvěrových produktů a nebo jiných služeb typu akreditivů, bankovních záruk apod. nebude dostačovat (a nelze jinak, protože příliš široká nabídka zohledňující různé nuance potřeba by se nedala určitě skloubit s levnou poplatkovou politikou, takže to není výtka vůči mBank, ale jen moje mínění o jejich možnostech, chtějí-li zůstat nejlevnější a skoro výhradně i-netovou bankou).

    No, ještě jednou to tady zopakuju. Kdyby ovšem nástup mBank pohnul hlavně velké banky typu ČS, KB, ČSOB ke zrušení třeba takových poplatků, jakými jsou třeba poplatky za připsání platby, tak to bude fakt dobrý příspěvek.

    Mimochodem mohu srovnávat i anglické banky a řeči o tom, že tam je všude v bankách ohledně účtů všechno zdarma, tak ty se vůbec nezakládají na pravdě, ale přesto i banky, které si účtují nějaké roční poplatky za vedení účtů prosperují v konkurenci bank, který si třeba obdobné poplatky neúčtují. Tak to je pro ilustraci.

    Jo a ještě jedna připomínka pro nadšence, kteří už vidí 90% klientů všech bank, jak přecházejí k mBank. Bankovní sektor je velice citlivý na různé otřesy a na otřesy v bankovním sektoru je velmi velmi citlivá celá ekonomika. Takže kdyby snad mělo dojít něčemu takovému, jak by si mnozí přáli, že banky najednou z roku na rok by přišly o své současné zdroje zisku aniž by je nahradily jinými zdroji, tak to nebude znamenat je to, že najednou ušetříme na poplatcích. Bude to totiž znamenat také, že investoři budou vyprodávat bankovní tituly, ceny akcií bank budou klesat, ratingové agentury budou snižovat svá hodnocení, banky budou získávat dráž peníze na mezibankovním trhu, tudíž budou muset zdražovat úvěry (a tohle není o spotřebitelských úvěrech), firmám se zvednou náklady, firmy budou tím pádem moci tíž vyvážet a budou dráž prodávat nebo budou méně vydělávat a buď nebudou zvyšovat platy nebo dále stoupne inflace atd. atd. atd.
    A tohle není žádné strašení, ale jen a jen popis nejpravděpodobnějšího scénáře, který by nastal, kdyby banky obratem posadily své sazebníky na úroveň současného sazebníku mBank. Jenže samozřejmě je to jen katastrofický scénář, který nenastane, protože lidé jsou konzervativní a nedojde k žádnému masovému přelivu klientů od stávajících bank k mB., ale jen k malé vlnce čítající jednotlivá procenta trhu.
  • 13. 1. 2008 23:42

    Mex (neregistrovaný)
    Musím vám oponovat. Mýlíte se a jste přespříliš optimistický, co se týče počítačové gramotnosti v Čechám, na Moravě a ve Slezsku :o)

    Opravdu je to hodně špatné a i lidé, kteří mají přístup k internetu, jej zhusta nepovažují za kanál ke komunikaci s kýmkoliv, tím méně s bankou. Mám na mysli mlčící většinu. Jiné je to samozřejmě v různých skupinách podle vzdělání, podle profese i podle věku, ale drtivá většina ekonomicky aktivního obyvatelstva a také důchodců, což jsou poplatky nejvíce zasažené klientské segmenty, není ochotná (což je rozdíl mezi od množina zahrnující jak část množiny schopných i celou množinu neschopných) komunikovat se svou bankou přes net. Pak se k tomu přidá ještě nemalá skupina klientů, kteří nevěří bance na jejíž pobočku se nemohou normálně jít (nikoliv i pár hodin jet) podívat a ještě tací, kteří i když mohou, chtějí, dělají to - tedy komunikují přes net nebo aspoň telefon s bankou, tak přesto některé operace chtějí dělat a dělají přímo na pobočkách. Tohle všechno dohromady znamená, že stávající banky nebudou ještě hodně dlouho v nějakém výrazném presu nástupem mBank. A to ani nemluvím o tom, že takovým bankám bude stačit několik úvěrových a jiných inovací, aby přetáhly i klienty, kteří nejprve utečou k mBank, ale jimž její poněkud omezená nabídka např. úvěrových produktů a nebo jiných služeb typu akreditivů, bankovních záruk apod. nebude dostačovat (a nelze jinak, protože příliš široká nabídka zohledňující různé nuance potřeba by se nedala určitě skloubit s levnou poplatkovou politikou, takže to není výtka vůči mBank, ale jen moje mínění o jejich možnostech, chtějí-li zůstat nejlevnější a skoro výhradně i-netovou bankou).

    No, ještě jednou to tady zopakuju. Kdyby ovšem nástup mBank pohnul hlavně velké banky typu ČS, KB, ČSOB ke zrušení třeba takových poplatků, jakými jsou třeba poplatky za připsání platby, tak to bude fakt dobrý příspěvek.

    Mimochodem mohu srovnávat i anglické banky a řeči o tom, že tam je všude v bankách ohledně účtů všechno zdarma, tak ty se vůbec nezakládají na pravdě, ale přesto i banky, které si účtují nějaké roční poplatky za vedení účtů prosperují v konkurenci bank, který si třeba obdobné poplatky neúčtují. Tak to jen pro ilustraci.

    Jo a ještě jedna připomínka pro nadšence, kteří už vidí 90% klientů všech bank, jak přecházejí k mBank. Bankovní sektor je velice citlivý na různé otřesy a na otřesy v bankovním sektoru je velmi velmi citlivá celá ekonomika. Takže kdyby snad mělo dojít něčemu takovému, jak by si mnozí přáli, že banky najednou z roku na rok by přišly o nějakých 15-20% svých současných zdrojů zisku (to je můj odhad. Jestliže totiž banky mají zhruba 30% zisku z provizí a poplatků, tak samozřejmě není celá tato částka jen z poplatků za transakce a za vedení účtů) aniž by je nahradily jinými zdroji, tak to nebude znamenat je to, že najednou ušetříme na poplatcích. Bude to totiž znamenat také, že investoři budou vyprodávat bankovní tituly, ceny akcií bank budou klesat, ratingové agentury budou snižovat svá hodnocení, banky budou získávat dráž peníze na mezibankovním trhu, tudíž budou muset zdražovat úvěry (a tohle není o spotřebitelských úvěrech), firmám se zvednou náklady, firmy budou tím pádem moci tíž vyvážet a budou dráž prodávat nebo budou méně vydělávat a buď nebudou zvyšovat platy nebo dále stoupne inflace atd. atd. atd.
    A tohle není žádné strašení, ale jen a jen popis nejpravděpodobnějšího scénáře, který by nastal, kdyby banky obratem posadily své sazebníky na úroveň současného sazebníku mBank. Jenže samozřejmě je to jen katastrofický scénář, který nenastane, protože lidé jsou konzervativní a nedojde k žádnému masovému přelivu klientů od stávajících bank k mB., ale jen k malé vlnce čítající jednotlivá procenta trhu.
  • 12. 1. 2008 15:28

    jjj (neregistrovaný)
    > Když přišla eBanka se vším elektronickým, tak tam nešli lidé nechápající technologie modernější než je papír.

    A také tam nešli lidé, kteří odmítali platit značně vysoké poplatky za služby sice do té doby nevídané, ale z hlediska provozu banky velmi levné. Jinak řečeno, u nás nebyli lidé (kromě fandů) do internetového bankovnictví přilákáni, ale naopak dotlačeni zdražením neelektronických operací.

    No a že lidé u nás dosud mezi bankami moc nemigrovali? Dosud to bylo do značné míry z louže pod okap. Nyní od mBank přišel nepřehlédnutelný impuls a zdá se, že sama mBank je z toho trochu vedle a evidentně nestíhá.
  • 15. 1. 2008 14:37

    konzervativni klient (neregistrovaný)
    Dobry den,

    jsem konzervativni lec dlouho nespokojeny klient ceskych bank. V mBank uz ucet mam a tesim se na plny prechod a zruseni meho stareho. Ano, je to svezi vitr, poskytuje (bude poskytovat) to co bezny uzivatel potrebuje. Nenese si sebou averzi klientu kterou mam k nekterym nasim ustavum. Design IB je strohy, ale plne funkcni a rychly a to mi staci, intuitivnost je take dobra. Mam rad jednoduche a fungujici veci. Verim ze ma velkou sanci se prosadit; muzou ji vsak zkomplikovat rozvoj prizpusobeni nasich bank nulovym poplatkum. I tak bych k nim presel, protoze to ze si z nas dve desetileti delaji banky dojne kozy, elektronicke prevody trvaji dele nez kdyz penize prenesu rucne (na tom ma sice velky podil nas stat - zakony) a nove nabidky jsou vysmechem klintum tedy nemuzu jako klient odpustit.

    Drzim palce mBank!
  • 28. 1. 2008 10:03

    anonymní
    Ano, souhlasím. Léta jsem chtěla změnit banku, ale při srovnání poplatků bank to bylo v závěru stejné.Tohle byl impuls a tak jsem jsem od ČSOB odešla k mBank.
  • 2. 3. 2008 22:02

    jumpy (neregistrovaný)
    Ja jsem uz k mBank presel a jsem vemi spokojeny.casto cestuju do zahranici a zadna banka nenabizí vybery z bankomatu v zahranici zdarma. jen na poplatcich za vyber usetrim velke penize. ted se do mBank chystam prevest hypoteku. vedeni uctu je zdarma, kdykoliv muzu na ucet poslat penize a snizit si tak uroky.opravdu je to zdarma. presel jsem od eBanky. mam vysoky prijem, takze neni pravda, ze mBank budou vyuzivat pouze chudsi klienti. je to o principu. ostatni banky nas oskubavaly dost dlouho.to, co si dovoli uctovat tady, to by si nikdy doma nedovolily. zil jsem delsi dobu v Anglii,takze vim, o cem mluvim.
  • 20. 2. 2008 9:42

    anonymní
    Lidé, do ničeho Vás nenutím, rozhodněte se sami.

    S mBankou už mám osobní zkušenost.
    Přestože mne postihly komplikace při zakládání účtu a především odchod od KB byl docela nervní, mBance zůstanu zřejmě věrný.
    mBanka musí ještě řadu věcí zlepšit, rozšířit úroveň služeb a hlavně by mohla časem nabízet služby pro podnikatele a právnické osoby.

    Nenadávejte a nebuďte líní.

    Ne vše, co je napsáno v hlavním článku, je pravda.Např. netuším, proč by mBanka měla zpoplatňovat zasílání autorizačních SMS, jsou opravdu zdarma-sazebník bankovních poplatků nelže.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).