Minulý týden jsem si otevřel u mBank účet. Na starém účtu u banky, která má vysoké bankovní poplatky a kde chci skončit mám 2 platby, které provádím 1x ročně. Chtěl jsem je zavést jako trvalé příkazy u mBank. Je pro mě nepochopitelné, že systém internetového bankovnictví mBank není schopnen přijmout trvalé příkazy s internalem 12 měsíců. Určitě nejsem sám, kdo potřebuje provádět několik plateb, které se dělají 1 x ročně a pustit starost o ně z hlavy.
Munulý týden i dnes jsem do mBank volal a dotazoval jsem se, kdy bude u mBank možné si trvalý příkaz z periodou 12 měsíců zadat. Chtěl jsem operátorovi nechat mobil i e-mail aby mě mBank informoval o tom, kdy 12 měsíční trvalý příkaz bude možné zadat. mBank, ale neumí takto komunikovat s klienty, operátor mi sdělil, že informaci o tom, že už to možné zadat je naleznu na jejich webu. Kdo má ale dnes čas hledat informace na webu. Proč mBank není schopna komunikovat s klientem přes jím oznámený mobil a e-mail?
Dále mi vadí, že pracovníci mBank na zákaznických centrech neberou telefon. Před chvílí, tady 26. února 2008 17:38, volal jsem 542 120 701, je to Finanční centrum Brno, Joštova ul. Chvíli předtím jsem volal 222 826 120 Vinohradská 938/37. Telefon vyzváněl asi 2 minuty a nikdo mi ho nezvedl. V výše uvedeného bych zatím řekl, že má mBank několik závad a je možná předčasné, že jsem si u nich otevřel účet.
No a ? Příkaz s tak dlouhou periodou je divný. Nevíš co se může stát zítra, natož za rok. Nic není dokonalé, mBank se stále vyvíjí, tak si zvykej nebo si jdi stěžovat na hlavní nádraží. Anebo se klidně vrať do spořitelny, komerčky, čobky :-) Ne, nejsem od mBank, jsem klientem Fio a jsem happy, :-)
Nevidím nic divného za tom, že někdo chce něco platit 1x ročně. Já mám třeba pojistky na auto, bydlení, blbost, splatné 1x ročně. Jsou to neměnné částky. Neplatím je sice přes trvalák, ani jsem to nezkoušel je do systému zadat, ale musím si každý rok na to vzpomenout je uhradit. Většinou však přijde z pojišťovny avizo.
Mě se v minulosti přihodilo:
Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné fin. skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu u nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci končící v koši, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
No, napsal jsem písma, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písma adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaný úkon) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině panuje. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...
Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft - ale jinak je to v rámci jedné fin. skupiny .... A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.
Ó JAKÝ KOCOURKOV !!!
Z toho vyplývá, že ne vše se dá dělat v bankách přes internet nebo přes telefon. A co se dá dělat pouze osobně, to pracovníci ústavu ne vždy zvládají.
Pevně věřím, že mBank nepřistoupí k takovému potupnému hokynářství a nebude vám neustále něco nabízet a nutit, co de facto ani nepotřebujete. Já od ČS odešel (ne k výše jmenovaným molochům) a zatím jsem spokojený. Nic mi nenutí či nedoporučují, vše běží jaka na drátkách ...