Trochu jsem nepochopil tento clanek.
Popisovat dva typy uctu a pomerne jednoduchou nabidku sluzeb na cca 20 stranach mi pripada dost grafomanske.
Obzvlast kapitoly o tom, jak vypada platba v jinych bankach a jak jsou delfini hezci, mi pripadaly hodne zbytecne. Spise bych uvital, kdyby si autor vytvoril napr. dva prumerne typy zakazniku podnikatel a obcan. Udelal tabulky s jejich prumernymi pozadavky a napsal banka umi nebo neumi. Dale pak vypichnul co ma banka zajimaveho a co ji nejvic pali. Prehledny sazebník mi tu take chybi. Myslim, ze by se to rozumne veslo cca na 5 stranek.
Pak mne take vadilo, kdyz autor zabrousil az do Polska, ze nezbrousil na sazebník tamnich poplatků. To by ctenare mohlo take zajimat pro vyvoj v budoucnosti.
Pri popisovani ruznych zbytecnosti pak autor zapomenul na jediny produkt, ktery je opravdu zajimavy a to bilancni hypoteka.
Nesouhlasím s tím, že je tento článek špatný.
Mám účet u ČS, UC, ING a nyní i u mBank.
Článek popisuje všechny služby do detailu, který mne zajímá.
Tyto detaily a praktické zkušenosti, které je docela pracné získat osobně, budou určitě velmi užitečné pro všechny čtenáře.
"Průměrný" klient de iure neexistuje. Není problém vytvořit tabulku s cenami, ale komu to prospěje? Základní ceny mBank jsou nula a pouze fandové bankomatů zaplatí u mKonta za čtvrtý a další výběr 19 Kč. To je "celý" sazebník pro většinu klientů mBank. Vytvořím vám tabulky, kdy bude mBank dražší než ostatní banky a opačně. Ne, o tom to není. Navíc v současné době mBank nabízí jen základní služby, ale již nyní lze hovořit o novém fenoménu na českém trhu (ceny, fórum, chat, způsob prodeje atd.). Screeny ukazují na reálné zkušenosti, o kterých se možná diskutuje ve fórech, ale nikdo v praxi neví, jak to je ve skutečnosti, protože to neviděl. Hypotéky jsou natolik specifickou službou, že se jim bude věnovat jiný článek.
Spatny clanek jsem pouzil trochu provokativne. Rekl bych, ze je nad prumerem ekonomickych clanku v Cesku. Ty jsou ale vetsinou dost hrozne. Libi se mi, ze jste si to osahal na “vlastni kuzi” . Myslim, ze mate v sobe vetsi potencional , nez se projevil v tomto clanku.
Zpatky k mym otazkam
1)k cemu tento clanek slouzi
Spise mi pripada, ze to supluje manual mBank sluzeb. Proto tak nadsene ohlasy zakazniku mBank, kteri si dle meho nezjistili, jak dane sluzby funguji. Myslim, ze takovy zdroj informaci by mel byt nekde jinde nez na financnim serveru(napr na www.mbank.cz).
Predstavte si napriklad, ze byste takto popisoval sluzby jine banky, ktera poskytuje vetsi siri sluzeb. To by byl asi clanek na 200 obrazovek?
2)Vycet operaci a sazebnik
Nejsem latinik ani pravnik a tak nevim, co presne myslite de iure. Pokud myslite pravni formu, tak samozrejme pro typickeho klienta neexistuje. Pokud jste ale nekdy navrhoval sluzby nebo se o tomto procesu nekdy informoval, pak skupiny typickych zakazniku existuji. Na zaklade techto skupin se tyto sluzby vytvareji a nabizeji. Napriklad typicky zamestanec ma urcite typicke pozadavky, jak co do vyctu, tak do mnozstvi. Pochybuji, ze by si potreboval napriklad zalozit konto v Polsku(rozsahla kapitola clanku). Zeptejte se na Vasem prodejnim oddeleni. Reklamy jsou take cileny na urcity segment zakazniku.
Uznavam, ze sazebnik a vycet sluzeb ve clanku skryte je. Deje se to ale napriklad konstatovanim "A to je vše. Více transakcí s mBank neuděláte".Je to dle meho dost neprehledne.
3)Pruzkum Polska
Jak jsem jiz psal, zajezd do Polska mi zhlediska informaci, ktere z neho vyplynuly pripada trochu zbytecny. Kladu jeste jednou otazku, kterou jste mi nezodpovedel. Proc jste neuvedl ve clanku, co muzeme ocekavat za produkty a jak vypada cenova politika mBank v Polsku. Pocitam, ze po urcitem pocatku bude pobocka v Cesku kopirovat Polsko.
O mBanku se zajimam(obcas si prectu i forum). Zatim k ni z ruznych duvodu neprejdu. Jinak ji ale fandim. Opravdu dle meho bankovni trh rozhybe.
Mně to nevadilo a různá odlehčení tématu typu "delfínci" jsou pro mě vítaná. No a teď babo raď, kdo z nás má pravdu a na čí názor by měl v budoucnu pisatel víc dát.
Ale mám pro vás jednu radu - když se vám něco nelíbí a nezaujme vás to už po několika řádcích, nečtěte dál, ušetříte své vlastní nervy. Pokud dočtěte do konce a přesto nenajdete zalíbení, zapomeňte. Dělám to naprosto stejně a myslím, že je to tak správné. Když mi něčí styl nevyhovuje, nečtu jeho díla a hledám autora, který mi bude vyhovovat.
Jak by rekl nas taticek profesor "To je ale hluboke nedorozumneni".
Autor patri spise k mym oblibenym. Nasazeni a postrehy autora a to i v tomto clanku se mi libi. Pouze jsem mel problem se strukturou tohoto clanku. Je to ale muj subjektivni nazor a rozumim tomu, ze to nekdo vidi jinak.
To je muj posledni prispevek k tomuto tematu.