Vlákno názorů k článku MasterPass a Shell: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST) od Ridic. - Nejsem tak bohaty, abych kupoval predrazena a nicim...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2016 1:48

    Ridic. (neregistrovaný)

    Nejsem tak bohaty, abych kupoval predrazena a nicim vyjimecna paliva u Shellek. Beru, ze se snazi a maji venku obsluhu. Beru, ze jedou vetsinou nonstop. Ale pro me je rozhodujici cena benzinu a ne to, zde mi ho nekdo natankuje nebo budu sbirat bodiky a pak menit za dalsi predrazene "darky". Vsichni v CR odebiraji z jednoho zdroje u Cepra a pochybuji, ze benzin od Shell bude necim vyjimecny oproti benzinu od Ono nebo Eurobitu. Jezdim hodne a hodne mi to papa, cena pro me hraje roli. Pridam VIF a moje Subarko jen tise prede i na levnejsi benzin. Jinak aplikaci chvalim, dobry napad rozsirit to na benzinky, sam obcas pouziju na netu, ale k Shell me to nedostane.

  • 28. 11. 2016 12:03

    * (neregistrovaný)

    Je to tak. Nicméně Shell, oproti ONO, aditiva přidává. Jenže podle testů je stejně u Shellu u nás šidí (v Německu u Shellu testy naopak vyšly výborně), to Benzina je nešidí. Ale jak říkáš, výrazně levnější je přidat do obyčejného BA95 aditiva sám, a navíc je to i spolehlivější, že tam ty aditiva skutečně budou.

  • 28. 11. 2016 13:10

    Pavel (neregistrovaný)

    Je tu jedna malá drobnost, Běžný N95 či s nějakými aditivy je stále jen N95 s příměsi ethanolu (která se v dalších letech ještě zvýší), takže i když tam nalijete VIF, který je jinak dobré aditivum, stále tam máte benzín s biosračkami a děláte radost Babiškovi a jeho Agrofertu. Oproti tomu N98 a N100 by měl být bez biosložky. Taky to ale neplatí úplně, záleží na čerpací síti. Co mám vyzkoušeno, N98+ má bez biosložky Benzina,OMV a Mol, další nevím. Pro mě je to třeba rozhodující, do auta dám benál s biosložkou jen v případě nejvyšší nouze.

  • 28. 11. 2016 14:44

    * (neregistrovaný)

    A co tím srovnáním BA95 x BA98 (100), jež jsou sama o sobě o 10% dražší, chceš říci?

    Zákon říká, že prodejce musí v objemu prodaného paliva prodat i stanovené % "biosložky".
    Takže
    1) "Oproti tomu N98 a N100 by měl být bez biosložky." znamená, že možná je, možná není, vše bez záruky. Prodejce se s touto informací obvykle nikde nechlubí.
    2) Pokud je 98 a 100 bez bioložky, tak to znamená jediné: o to více musí být "biosložky" v ostatním palivu. Jinak řečeno, pokud pumpa prodává "prémiová paliva" 98 a 100, tak o to více lihu nutně musí být v taktéž "prémiovém" BA95, podle reklamy na litr tohoto paliva ujedeš o xxx více km. Což je proti fyzikálním zákonům, bo líh má o cca 40% menší spalné teplo.

    Takže za mě závěr je, že 98 a 100 je o 3-5 Kč/litr dražší, nežli BA95. Což se nikdy nemůže vrátit na lepších vlastnostech paliva (vyjma specializovaných motorů, které toto palivo vyžadují).
    No a BA95 je u Shellu, a podobných, nejenže dražší, ale je tu jistá pravděpodobnost, že budou i více pančované lihem, nežli u "no name" pumpy, kde prodávají jen BA95.

    PS: Možná se mýlím, ale tebou zmínění prodejci se nikde veřejně nechlubí, že by měli 98 a 100 bez bioložky. (Kde tak tvrdí?) Co vím já, tak takové palivo šlo koupit jako specialita u některých pump Čepra, pro delší skladování (záložní elektrocentrály a pod.)

  • 28. 11. 2016 14:48

    * (neregistrovaný)

    PS: Na ten jejich prémiový BA95 dělali testy, a vyšlo že rozdíl je neměřitelný.
    Což tím, že toto "prémiové palivo" není horší oproti běžnému palivu naznačuje, že biosložku prodávají rovnoměrně, tudíž i v BA 98 a 100.

  • 29. 11. 2016 15:56

    guest (neregistrovaný)

    Když jsem měl ještě benzíňáka, zajímal jsem se o to a dle vyjádření Benziny je bez biosložky jejich Verva 100. Nafta Verva diesel ale biosložku obsahuje. Naftu bez biosložky prodává Čepro pod názvem Optimal Diesel. Pokud to jde, tankuju bez biosložky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).