Mně na IB Servisu 24 vadí víc věcí (vlastně vadilo, teď jsem relativně spokojený klient eBanky):
1. Pokud používáte víc účtů (např. osobní sporožirový + firemní běžný), tak je poměrně nesmyslné, aby byl společný seznam příjemců. Copak někdo používá stejné příjemce pro firemní i osobní finanční transakce?
2. Nelze zobrazit stav/transakce účtu kreditní karty.
3. Přihlásil jsem se pomocí kalkulátoru. Zadal jsem hromadný příkaz k úhradě - 4 platby. Když jsem to nakonec potvrdil, tak mi to řeklo, že jsem se přihlásil přes kalkulátor a nikoliv přes čipovou kartu - že mám smůlu. Tak jsem to musel zadat znovu po jednotlivých příkazech k úhradě.
4. Možných kombinací nastavení přihlášení je tolik, že se už v tom skoro nikdo nevyzná (patrně včetně metodiků). Zcela odlišnými postupy dojdete k velmi podobnému (téměř stejnému) výsledku. Já měl například (před érou autorizačních SMS) nastaven nulový limit aktivních transakcí bez vyššího zabezpečení. Tak jsem měl zajištěno, že na klientské číslo/heslo (tj. bez kalkulátoru) mám pasivní přístup ke svému účtu. Každou aktivní transakci jsem ale musel autorizovat vyšším typem zabezpečení. To jsem si nakonfiguroval sám. Praktický totožný výsledek lze dosáhnout, pokud na pobočcce uzavřete dodatek o vyšším zabezpečení ke smlouvě - ale pozor, musí tam být zaškrtnut pouze druhý bod. Zkuste se někoho na pobočce zeptat, jaký vliv na přihlašování a aktivní transakce mají různé kombinace zaškrtnutí těch čtyřech bodů. Pochybuju, že vám odpoví dobře. Naštěstí máte jen 16 pokusů :-). Akorát se to ještě kombinuje s tím, co si můžete nakonfigurovat sami :-(.
5. Navíc ČS dosti často tu funcionalitu mění. A když se ozvu , že mi něco nějak chodilo a teď, že je to jinak, tak mi odpoví RTFM (no, řeknou mi to slušně). Ale já nemám čas každých 14 dní (to je přibližně jejich perioda, kdy něco zlepšujou/měněj) dávat diff na ten jejich manuál (v manuálu nenajdete, co se změnilo).
6. Tu chybu s autorizačníma SMS hodnotili jako nevýznamnou. Ale pokud měl někdo nastaven vyšší typ zabezpečení pro aktivní transakce jen svou konfigurací (a ne stejnou funkcionalitu smlouvou na poboččce), tak tomu bez varování těmi SMS ten vyšší typ ochrany zrušili. Jinými slovy: pro určitá nastaven služby z dvoufaktorového zabezpečení aktivních transakcí udělali jednofaktorové. To je opravdu jen "drobná" chybička.
7. Ty autorizační SMS nejsou šifrovány ani chráněny heslem v mobilu. Nechápu proč, když je to technicky snadno řešitelné.
Celkově mi to připadá jako selhání "product managementu".
Abych ale jen nekritizoval, tak v tom svém Servisu24 měli funcionalitu téměř neuvěřitelnou. Při příležitosti té chyby s autorizační SMS vydali tiskové prohlášení, že šlo jen o pilotní provoz pro několik desítek uživatelů. Ale ta funcionalita byla nabízená ještě před přihlášením. Sice mi zalichotilo, že jsem jeden z těch pár desítek, kterému je to nabízeno, ale dodnes nemohu pochopit, jak ten jasnovidný program věděl, že se na tom daném počítači přihlásím zrovná já (nebo někdo jiný z těch pár desítek) a ne nějaký BFU z toho skoro půl milionu, kterým to nenabízeli?