Je pravda, že banky se mnohem více podbízejí novým klientům, než aby se snažily udržet si ty staré. Zrovna včera mi volala jedna banka, u které nemám běžný účet (ale mám tam jiný produkt), že mi tento účet (běžně v ceně cca 1500 Kč / rok) nabídne doživotně zdarma, pokud přivedu dva nové klienty (no, nějak nevím, jak někoho přesvědčit, aby za účet platil 1500 Kč za rok, když ho může mít hned u několika bank zcela zdarma). Ten produkt, který u této banky mám zdarma, mám jen díky tomu, že v době jeho zřízení jsem nebyl jejich klientem, neboť je to opět akční nabídka pouze pro nové klienty.
I spoustu dalších produktů jsem získal zdarma a nebo se zajímavým bonusem (i v hodnotě několika tisíc Kč) jen díky tomu, že jsem si produkt zřídil v akci (buď pro nové klienty, nebo alespoň jako nový produkt, který jsem před tím nevyužíval).
Klienti, kteří chtějí na této situaci vydělat, musí přistoupit na jejich hru. T.j. využívat pouze akční produkty a po skončení akce je "nemilosrdně" zrušit, případně ještě využít retenční nabídky a poté je zrušit. Snad někdy bankám (a vlastně i jiným firmám, které dělají to samé), dojde, že by si měly více vážit těch stávajících klientů. Z bank toto zatím předvedla jen Air Bank a Wüstenrot.
Jinak ne vždy je výhodou mít hypotéku u své hlavní banky. Ony banky, jsou v podstatě "mrchy" a zprostředkovaně jsem se setkal s tím, že při konci fixace banka nabídla extrémně špatnou úrokovou sazbu, neboť z pohybů na účtu vypozorovala, že klient změnil zaměstnání a výrazně mu klesl příjem. Banka si tak byla jista, že klient je v pasti a nemůže využít refinancování. Z tohoto důvodu doporučuji krátce (cca půl roku) před koncem fixace "vyrobit" na účtech vysoké obraty (přeposíláním z jiných účtů, ideální je k tomuto účelu ING konto, které nepředává jméno majitele účtu), lze pak očekávat mnohem vstřícnější jednání banky.
Ohledně smyslu budování dlouhodobých vztahů s bankou se vedla např. tato diskuse: http://forum.mesec.cz/index.php?topic=1619.0
Ne, nešlo o GE, tam účet doživotně zdarma už mám, tam jsem využil akci "lovec a kořist"
http://www.mesec.cz/clanky/genius-gratis-novy-ucet-uplne-zadarmo-podle-hry-lovec-a-korist/
Ony banky, jsou v podstatě "mrchy" a zprostředkovaně jsem se setkal s tím, že při konci fixace banka nabídla extrémně špatnou úrokovou sazbu, neboť z pohybů na účtu vypozorovala, že klient změnil zaměstnání a výrazně mu klesl příjem.
Pokud jsem zatím viděl úvěrové smlouvy, vždy tam byla klauzule, že dlužník je povinen neprodleně informovat věřitele o všech změnách ovlivňujících jeho schopnost splácet úvěr, a většinou tam bylo vyjmenováno: změna zaměstnavatele, ztráta zaměstnání, další úvěr, změna rodinných poměrů, ...
Takže ta banka by se o tom, že se mu snížil plat dozvěděla tak nebo tak. Jinak by to bylo porušení smlouvy s okamžitým zesplatněním úvěru, a to by mohl být člověk rád, že není žalován za úvěrový podvod.