Dobrý den,
nerad bych se mýlil, ale sazby nejsou tak nevýhodné, jak vypadá na první pohled. Tabulka v článku zobrazuje hodnoty bez bonusu. Nicméně, pokud roky nebouráte, potom Vám pojišťovna nabídne bonus s nevídanou progresí. Uvedu příklad: majitel starší škody Favorit 40kW, který doposud neboural (plný bonus za 84 měsíců bez nehody) se dostane na částku 1820 Kč ročně, navíc o 500 Kč sníženou v prvním roce. A to už stojí za úvahu, nemyslíte?
Celý systém "povinného ručení" je zralý na zásah soudního orgánu, je totiž nesmyslný. Logicky totiž musí být pojištěn konkrétní řidič a ten také trestán nebo bonifikován za průběh pojištění. Kubatura vozu jako základní východisko pro všechny pojišťovny je sice kriterium pohodlné, ale naprosto zavádějící ve skutečnosti. Zkuste si představit modelovou situaci naší domácnosti - velký starý rodinný van, stará třílitrová amerika, kterou používáme, když jedeme s dětmi na výlet nabo na dovolenou a malá nákupní taška, fiátek, litrový motor, denně v pražském provozu. Oběma vozy jezdíme - já i moje žena. Představte si, když zboří moje žena fiátka, přijde o bonus. Ale ne ona, ale ten fiátek! Velkým autem jezdíme bez nehody, užíváme si bonusu, ale stejně platíme téměř 10 tisíc povinného ručení! Můj soused si na stěhování půjčí velkou "dočku" a zboří ji - je po bonusu. Opět je postiženo auto, platím jak mourovatý a přitom jezdím bez nehody. Ještě složitější situace může nastat ve firmě, kde je k dispozici několik vozů včetně dodávky pro několik řidičů... Jedinou situací, kterou si umím představit a v níž má význam povinné ručení podle velikosti vozu je absurdita, kdy se zabržděné auto samo odbrzdí a sjede z kopce - pak skutečně velké auto způsobí větší škodu ve výloze, do níž dojede.