Vlákno názorů k článku Kradou bankomaty? od Viktor Navrátil, Brno - Došlo k zásadní chybě. Pokud automat má na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 1. 2003 20:52

    Viktor Navrátil, Brno (neregistrovaný)

    Došlo k zásadní chybě. Pokud automat má na výpisu, že peníze vydal a přitom zákazník tvrdí, že peníze mu vydány nebyly, je řešení snad evidentní:
    Peníze se do zásobníků v automatu vkládají "úředně" a zároveň se pořizuje o tom z bezpečnostních důvodů protokol.
    Pak ale by měl být při "účetní uzávěrce" automatu rozpor mezi tvrzením automatu a skutečným stavem jeho peněz v zásobníku.
    Pak by bylo snadné rozhodnout - v případě, že by oněch 3000 korun přebývalo - že zákazník (v tomto případě dcera paní Šmatové) byl poškozen.
    Paní Šmatová udělala logickou chybu, že netrvala na okamžité revizi bankomatu.
    V případě, že by banka revizi odmítla, dalo by se s to použít jako důkaz záměru okrást klienta.

  • 21. 1. 2003 6:31

    z jedné banky (neregistrovaný)

    Vážený pane, jestli se udělá kontrola ihned a nebo po výměně kazet je jedno. V každém případě by se zjistil nesoulad se zůstatkem v kazetách a s konečným stavem v žurnálu. Je třeba si uvědomit, že peníze neleží v bance někde na stolech a pracovnice je podle potřeby používají. Pan Pavel to popsal přesně. Jen měl ještě dodat, že pokud pracovnice plní kazety, tak nejdříve vyfasuje, proti podpisu, potřebný obnos podle bankovek a ty pak naplní. Vše je zaznamenáno. Každý pohyb každé koruny v bance je sledován. Na konci každého dne se dělá uzávěrka. Pokud by se zjistilo, že chybí třeba jenom jedna koruna, tak se to musí dohledat. Pokud ne, tak ji zaplatí, ta pracovnice, u které to vzniklo. Když se vrátím zpět k bankomatu, tak v uvedený den by byl zjištěn přebytek třeba 3000,- Kč. Pracovnice banky by ze žurnálu (není to sranda, ta sjetina má i několik metrů) zjišťovala, kde se stala chyba. Narazí na místo, kde byl požadavek, ten nebyl vykryt a pozná z kterého čísla účtu. Přebytečný obnos vrátí na účet poškozeného. Některé banky o tom klienta ještě informují. Jiné musí čekat na klientovu reklamaci. Z 99% případu přijde klient reklamovat problém ihned, když mu to nedalo peníze. Je pravdou, někdo to tady již psal, že to často bývá pokus o podvod. Jenže my to takto nazvat nemůžeme.

  • 22. 1. 2003 13:49

    Viktor Navrátil, Brno (neregistrovaný)

    To ovšem, vážený pane (vážená paní) "z jedné banky" nikterak neodporuje tomu, co jsem napsal, ne?

  • 30. 1. 2003 4:39

    Jan Bláha (neregistrovaný)

    To je krásná teorie. Stala se mi presne stejna vec s tim ze slo o bankomat IPB a ucet byl u KB. Bankomat byl u banky a tak jsem tam vlitnul a chtel rovnou vedouci. Rovnou jsem napsal a predal stiznost, ze jsem byl okraden ze chci byt pritomen pri prepocitavani penez zbylych pry ve zvlastni prihradce v bankomatu. Bylo mi to odmitnuto, protoze ze revize delaji zevnitr a jako cizi osaoba u toho byt nemuzu. Pak jsme si dopisovali, az mne to prestalo bavit. Celkove jsem ziskal dojem, ze si ti dva pracovnici, kteri to kontroluji, resili svuj, resp. predchozi bakomatovy omyl, aby to nemuseli doplacet ze sveho. Nic se neda dokazat, nic se neda overit, nikdo nikomu neveri, nikdo Vas nenecha nic zkontrolovat.
    Pouceni : nevybírejte 3000.-, mne se stalo s toutez castkou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).