Všem, kteří pokládají bankomaty za zlodějské bedny a hlavně ČS za zloděje doporučuji návštěvu banky. To platí i pro zástupce serveru mesec.cz. Neměl by být problém ukázat, jak takový systém pracuje, jak je zabezpečen a co je vlastně na druhé straně té "proklaté" bedýnky. Nedávno jsem se setkal se známým, který pracuje ve jedné firmě, která bankomaty montuje a servisuje. Zajímalo mě, jak to tam v té mašince vlastně chodí. Jak je to ošetřeno a jak je to s reklamací. Toto je jeho vyjádření.
Většina reklamací je z chybného postupu zákazníka. Nečte, co mu píše monitor. Nečeká, až mu mašina vydá peníze, nebo písemné oznámení. V častých případech tam nechá kartu s rozpracovaným zadáním v domnění, že ji bankomat sežral a odejde. Dalšímu pak stačí jen zadat částku, vybrat a odejít. Osobně vím o mnoha reklamacích, kde se jednalo ze strany klienta od podfuk. Přesto tito lidé jsou schopni každému do očí tvrdit, že je např. Česká spořitelna okradla. Většinou se ještě domáhají satisfakce a hrozí, že si pozvou Novu apod. V jednom městě mají bankomat na budově ČS a za tímto bankomatem je taková malá místnost odkud se plní peníze (kazety). Z důvodu častých reklamací jsem v té místnosti seděl skoro celý den a pozoroval chování mašinky. Na lidi jsem neviděl, ale slyšet bylo vše. Budete se divit, ale za ten den jsem nezaznamenal žádný technický problém. Ale dva pokusy o podvod. V jednom případě šlo o dvě studentky (dokonce byly tak naivní, že se o tom domlouvaly u bankomatu). Vybíraly 1000 Kč (což se jim povedlo) a chtěly reklamovat, že nedostaly peníze. U bankomatu jedna radila druhé, ať dá prachy do pouzdra od mobilu, kdyby jí prý chtěli kontrolovat peněženku, nebo batoh s učením. Sebevědomě a hrdě se hlásily u přepážky o 1000 Kč. Když jim pracovnice banky sdělila, že se na to mohou jít podívat, že tam sedí pracovník od bankomatu a sleduje jeho chod, tak znejistěly. Ještě se naivně zeptaly, zda ten pracovník také slyší, co si lidé před bankomatem říkají. Pracovnice banky tušila o co jde, tak řekla, že ano. Děvčata otočila a že se ještě podívají, zda ta tisícovka nevypadla někde vedle bankomatu a rychle odešla. Druhý případ byl obdobní, jen s tím rozdílem, že jeho aktérem byla starší žena romského původu. Podobná řeč u bankomatu, podobný postup u přepážky. Rozdíl byl v částce, šlo o 4000 Kč a arogantním přístupu poškozené. Vyhrožovala, že vše nahlásí do televize Nova a že neodejde dokud ji ty peníze banka nedá. Pracovnice banky postupovala stejně, jako u těch holek. I s tím, že je slyšet, co si venku říkali. Když padla řeč na Polici, kterou chtěla původně poškozená zavolat, tak otočila a že prý si to ještě rozmyslí a že se musí poradit s advokátem. A odešla. Nechci tvrdit, že všechny bankomaty jsou bez chyby. Je to stroj a občas může selhat. Ale jsou tam, takové mechanizmy, že se vše dohledá. Také nechci tvrdit, že každý den v každé bance jsou dva pokusy o podvod. Byla to náhoda. Někteří zde uvádí zkušenosti z USA. Zapomněli ale dodat, že tam je jiné prostředí. Jiné morální podvědomí. Někdo tady naříkal nad bankomaty ČS. Jistě, kolik bankomatů má tato banka proti ostatním? Za kamerový systém se rovněž přimlouvám. Tam, kde jej máme, je reklamací poskrovnu. Přeji všem bankomaty bez reklamací.
Je to už několik let. V nedobrém psychickém rozpoloženi jsem zapoměl v bankomatu ČS vybírané peníze. Když jsem se k bankomatu vrátil, samozřejmě tam nic nebylo. Bankomat byl na mé pobočce. Tam mi řekli, že pokud je nesebral někdo po mě (vystavené jsou asi minutu?), tak je bankomat pohltil a bude to v žurnálu. Ať si přijdu za týden a podíváme se na to. V žurnálu bylo pohlcení peněz, i záznam od pracovníka při plnění, že v přepadu byla moje suma peněz. Ve výpise jsem pak měl - i + z neprovedené transakce.
Vše proběhlo OK, včetně korektnosti a ochoty pracovnic ČS (tehdy ještě české). Snad jen rychlejší to mohlo být. Kdyby je někdo po mně odebral, asi bych měl smolíka. Aĺe vlastní vinou.
Naštěstí mne toto potkalo před zveřejněním podvodů s pohlcením peněz při výběru.
F.
Ucelem meho prispevku z US bylo poukazat na fakt,ze v pripade bankomatu zde banky zakaznika nemohou tak lehce okrast jako v CR.
To ovsem vubec neznamena,ze se zde (vUS) zakaznik neokrada.Svou poznamkou (CR ma jeste co dohanet) jsem minil pouze to,ze jeste existuje spousta zpusobu jak okradat zakazniky ktere se zde (US) uspesne provozuji jiz mnoho let,ale do CR jeste nedorazily.
Za nejasne vyjadreni se omlouvam.
Vy píšete o okrádní zákazníků bankou, ale u nás je problém opačný. Častá snaha zákazníků okrást (podvést) banku. Ať se to někomu líbí nebo ne, je to tak. Ten velký příspěvek to popsal přesně. Znám mnoho spolužáků, kteří nevymýšlí nic jiného, jak banky vožulit. Většinou to vidí doma, u svých rodičů (nejlepší to vzor). To s tou morálkou je pravda. Netvrťte, že ve státech se tolik lidí snaží okrást a podvést kde koho. Mám tam 8 let segru a ta říká něco jiného. Leda že by češi ve Vaší oblasti inporotvali do států zvyky typu "kdo nekrade ani hodinu, okrádá celou rodinu".