Je nutno srovnávat objektivně! Souhlasím, i mě by se líbilo, kdyby byly ceny menší, ale je nutno si uvědomit, že eBanka proinvestovala do svého systému dokonce tak obrovské částky, že byla pod dohledem ČNB. Samozřejmě není možné, aby byla téměř zdarma. Nicméně, budete-li porovnávat ceny s jimými bankami, srovnejte je za použití všech kanálů, které Vám k účtu nabízí standardně eBanka. Porovnejte i kolik bank Vám nabídne víceměnový účet. Já jsem to udělal a samotný poplatek za vedení účtu mi vyšel velmi, velmi dobře. Možná všichni nevíte, že jako pokladní místa lze využít i přepážkových pracovišť České pojišťovny, takže síť je opravdu značně široká. Porovnání kvality a úrovně přímého bankovnictví zveřejňuje měšec na pokračování - myslím, že velmi seriózně - podívejte se na to. Navíc měl jsem účet u spořitelny, poté u Komerční banky. Moje zkušenosti jsou hrůzostrašné (okradl mě bankomat, na proplacení šeku jsem čekal 2 hodiny atd.). Ikdyby nebyla eBanka nejlevnější - a já jsem došel k závěru, že nabízenými službami je jedna z nejlevnějších - rád si za pohodlí a kvalitu zaplatím. Prostě si ji vyzkoušejte a uvidíte.
Nejsem zaměstnanec, ale pro banku pracuju prostřednictvím společnosti ČP Partner a. s.. Nicméně účet tam mám ještě od dob Expandia banky a jsem prostě spokojen. Měl jsem účet u spořitelny a KB jak jsem zde již psal - jen ty nejhorší zkušenosti. A pro Vaší informaci, banka mi platí jen za založení účtu. Mám jednu zásadu, neprodávám nic, co nemám osobně vyzkoušené a čemu bych nevěřil. Já si opravdu myslím, že eBanka má jen málo konkurence......
Víceměnový účet znamená, že si můžete podle Vašich potřeb zvolit další 4 měny. Zůstatek Vašeho účtu se sleduje jako zůstatek všech měn v přepočtu na hlavní (Vámi zvolenou) měnu
za vedení každé měny platíte Kč 19,-- (osobní účet). V cizích měnách můžete provádět veškeré operace včetně revolvingových termínovaných vkladů apod.. ŽB neznám, nevím, kolik platíte za vedení účtu a využití všech kanálů?
Tomu nerozumím. Jsou to tedy samostatné účty? Nebo pouze jakési "pohledy" na jeden a tentýž účet? To znamená, že když máte na účtu 30 000 Kč, tak když se na něj podíváte přes měnu Euro, tak vidíte něco kolem 1000 EUR? Nechápu, k čemu je to dobré.
Jak už jsem psal, ŽB má vedení libovolného počtu osobních účtů zdarma. Platí se pouze za výpisy poštou (např. při ročních výpisech je to 10 Kč ročně). Jeden kanál (internet nebo telefon) je taky zdarma. Karta je taktéž zdarma, 2 výběry měsíčně z jakéhokoli bankomatu v ČR jsou zdarma, z bankomatů ŽB všechny výběry. Veškeré transakce v rámci banky jsou zdarma. Úroky z vkladů jsou vyšší než u eBanky. A přesto je ŽB zisková. Pořád si myslíte, že eBanka chce za své služby odpovídající peníze?
Jsou to celkem samostatne ucty, s tim, ze mezi nimi vladne vzajemna provazanost. Pokud se podivate na svuj ucet uvidite priblizne toto (castky jsou samozrejme smyslene):
CZK 3000,-
EUR 3,-
USD 115,-
celkem 6125,-
Ona provazanost se uplatnuje pri platbach platebni kartou v zahranici a je dosti slozita. Doporucuji infolinku eBanky 0800-124100 popr. klientskou linku 0800-124200.
Jak jiz zde bylo nekolikrat receno, porovnavejte porovnatelne tj. kdyz eBanku tak spolu se vsemi sluzbami, ktere nabizi, jinak vam porovnani bude vzdy kulhat. Pokud totiz k vedeni uctu u ZB zdarma zapocitate rovnez Call Centrum a GSM banking, ktere ma eBanka v cene, dostanete se rovnez na 50,- mesicne (oproti 64,- u eBanky). A to samozrejme nemluvime o tom, ze vetsinu (byt mene castych) operaci nelze pres internet ZB provest vubec, a je nutna osobni navsteva.
K ziskovosti pak rovnez dodavam to, co zde jiz bylo receno, totiz, bankovni system eBanky byl od zakladu postaven na zelene louce a umoznuje veci, o kterych jine banky nemaji ani zdani a s jejich soucasnym bankovnim systemem se jim nikdy nepovedou. Coz samozrejme melo (a mozna jeste ma) vliv na naklady. A pak samozrejme druhy pohled na vec tj. dokud zde nebude konkurence (a verte ze eBanka zatim srovnatelnou nema) bude si stanovovat takove poplatky, ktere se ji libi :-(((
Aha, už tomu začínám rozumět. Účty tedy samostatné NEJSOU, to znamená, že nemají vlastní číslo účtu (viditelné zvenčí banky). Při bankovním převodu z jiné banky tedy nelze explicitně určit, na kterou měnu se prostředky převedou.
Je tu jen jakýsi výběr, který u různých operací provádí e-Banka automaticky.
Není to tedy až tak špatné, ale preferuji zmíněné samostatné běžné účty (u ŽB vedené zdarma narozdíl od pseudoúčtů eBanky), a jednou kartou také mohu čerpat z více účtů.
Je to jeden účet, s jedním číslem, ale má víc složek. Kdž Vám přijdou na účet EUR, tak se zvýší EURový zůstatek, když zaplatíte kartou v USA v dolarech, odečte se to z USD části -- samozřejmě se dá nastavovat, jestli se to má chovat takhle, nebo všechno z korun, a tak. Kouzlo bylo (kdysi dávno za Expandie) v tom, že klient neplatil za to, že si zaktivoval další měnovou složku. Teďka eBanka neví, kde by ždímala, takže za to, že si vložíte na účet kromě korun i jinou měnu platíte jak mourovatej. Jediná výhoda je tedy snad v tom, že všechny tu účty vlastně jeden účet jsou, takže máte jenom jedno číslo účtu.
Vycházím z údajů měšce - účet DuoBonus - vedení účtu 0, visa elektron 50,--, homebanking 400,--, příkaz osobně 10,--, příkaz přím. bank. 10,--, příkaz tlf. bankéř 10,--, Při využití všech kanálů měsíčně Kč 450,--. Tyto údaje jsou z července. Třeba nás rozsekne někdo z měšce?
Jste mimo. Proč byste si kupoval homebanking za 400, když máte NetBanku (čili Internet banking) zadarmo? Navíc eBanka homebanking jako takový vůbec nemá, čili stovnáváte hrušky a jablka. Dále, VISA Electron je u ŽB první rok zdarma, další roky za 150 Kč, výběry z vlastních bankomatů zdarma, dva v měsíci z cizích také.
Aby bylo jasno, nepopírám, že eBanka má nejlepší on-line klientský systém, má GSM banking. Technicky je to špička. Ze začátku byla postavena na tom, že elektronické operace jsou stokrát levnější než operace na přepážce. Čili i když eBanka proinvestovala na svém systému hodně, začalo se jí to vracet po halířích s každou transakcí. Čili mohla být levná: vedení účtu zdarma při zůstatku nad 30 tis., výběry z bankomatů zdarma, samozřejmě vedení další měny zdarma. Pod křídly České pojišťovny už jde pouze o to vyrazit od klientů co nejvíc, i když kvalita služeb zůstává stejná nebo se zmenšuje. V klientském systému se kromě zrušení diskuse klientů s bankou a zrušení označení debetních pohybů červeně nic podstatného neudálo. Kromě čtverečků odkazujících na navázané služby, ovšem tyto nejsou on-line se systémem eBanky propojené.
Česká pojišťovna má nejen dostatečný kapitál v rezervních fondech, velmi vysoký zisk, raitingové každoroční hodnocení schopnosti dostát svým závazkům, ale je i zajištěna u zajišťoven (v podstatě pojišťovny, které pojišťují pojišťovny - rozložení rizika).
Poměrně dost průmyslového pojištění přešlo od České pojišťovny (vyšší požadavky na zabezpečení)k jiným pojišťovnám. No a těch fabrik plavalo docela dost - tam bych se bál, zda pojišťovny, které teď mají platit budou dostatečně silné.
Chtělo by to srovnat účty detailně. Co se týká ČP, myslím, že Vám uniká skutečnost, že Expandia banka na tom byla - díky masivním investicím do techonologií - dost špatně (dozor) a pokud by ji ČP nepřevzala, patrně by již neexistovala. Tento "investiční kámen" se momentálně sanuje poplatky, ale i tak si myslím, že v porovnání s kvalitou a ostatními bankami je to stále slušné. Koneckonců tu už spoustu lidí napsalo, že za kvalitu rádi zaplatí. Jasně není nikdy příjemné, pokud se zpoplatní nebo zdraží něco co bylo zdarma nebo bylo levnější, ale i eBanka musí mít zisk. Nejlepším lékařem bude stejně trh - pokud by klientů nepřibývalo, určitě by s tím musela něco dělat. Navíc ty poplatky nemusí být věčné. V zahraničí je běžná provázanost bank a pojišťoven, naopak je předností, klient má výhody pokud je u jedné společnosti, méně platí a nemusí na více míst.
Vycházím z údajů měšce - účet DuoBonus - vedení účtu 0, visa elektron 50,--, homebanking 400,--, příkaz osobně 10,--, příkaz přím. bank. 10,--, příkaz tlf. bankéř 10,--, Při využití všech kanálů měsíčně Kč 450,--. Tyto údaje jsou z července. Třeba nás rozsekne někdo z měšce? A k těm úrokům - také údaje z července eBanka term. vklad 50 000 tis. na týden, měsíc, 3 měsíce, 6 měsíců: 1,55 1,65 1,8 2,3 Živnostenská b. totéž 1,46 1,66 1,71 2,09 totéž pro TV 200 tis. eBanka:
2,15 2,25 2,4 2,9 ŽB: 1,96 2,16 2,21 2,59 - Takže u úroků jasně vede eBanka
Já osobně nepreferuji ukládání prostředků za úrokové míry, které v současné době nabízejí banky u TV. K těm úrokům u úvěrů, zrovna dnes jsem se podílel na realizaci "firemního kontokorentu" - jmenuje se to balanckredit. Klient dodává spotřební lékařský materiál, musí držet zásoby za cca 5 mil., ale dostává se do problémů, protože platby od lékarů jsou opožděny. Úroková míra 7,8 % pro 1,5 mil. rámec - jedná se o nového klienta. ...........