Nevím, proč bych měl mít na výběr jen ze 2 variant... jít k ČS nebo do centrály v Jindřichově Hradci (případně si ještě vybrat z dalších 5 příhraničních poboček). Vždyť v Praze je velký výběr bank / v článku se píše jen o rušení pobočky v Praze/ a ČS nepatří zrovna k favoritům, kam bych chtěl zavítat. Ale věřím, že informace klientům bude takto koncipována - buď A) nebo B). Varianta C) jiný ústav - nebude nabídnuta. Konzervativním a škudlicím klientům bude líto obětovat poplatek za zrušení účtu a tak raději přejdou bez poplatků k ČS, která jim však poplatky za zrušení účtů bohatě vynahradí v podobě jiných ČS poplatků. A spořka se bude moci opět capit přírustkem klientů a dalším nárustem zisku...
Podle toho jaké jsem měl zkušennosti s touto bankou si nemyslím, že by "nehráli fér". Podle mě nabídnou všem klientům, kterých se to dotkne možnost zrušení zdarma. No a jako "bonbónek" něco jako "asistovaný převod" k ČS - kdo bude chtít využije, kdo nebude chtít, nevyužije.
V článku se píše o 2 variantách: "Klienti pražské pobočky, která k 30. září 2008 svoji činnost ukončí, mají na výběr ze dvou variant. Buď si zvolí jinou pobočku WSPK (Dačice, Moravské Budějovice, Pelhřimov, Třebíč, Třeboň), případně se jim automaticky účet převede na centrálu do Jindřichova Hradce. Druhou možností je zrušit účet a vše převést do České spořitelny."
Já z informace rovněž chápu, že 3. varianta - jít úplně jinam - jakoby neexistovala.
Waldviertler Sparkasse von 1842 možná bude chtít hrát fér, ale hamižná Česká šiditelna ne. Ta bude přetahovat klienty k sobě, protože si je vědoma úbytku klientů, kteří přešli, přecházejí nebo přejdou k mBank. A jakmile těmto klientům bude nový účet 100 % fungovat, nač by měli mít dva obdobné účty, jeden z nich logicky zruší.