Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Desetník: Konec diskuzí s odpovědností u karet, je jasně daná od J, Novák - Osobně si myslím, že jediné řešení je mýtné,...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 26. 10. 2009 3:43

    J, Novák
    Osobně si myslím, že jediné řešení je mýtné, a to i pro osobní vozy. Nějaká elektronická etiketa to nemůže vyřešit, když stejně budu platit totéž jako za dálniční známku. Já totiž nevidím jediný důvod, proč mám platit stejnou částku za užívání dálnice či silnice jako takové, když ročně najezdím cca 10000 km, jako člověk, který ročně naběhá po našich silnicích 30-40 tisíc km? Nemyslím si, že by to v případě užívání silnic mělo být stejné, jako u zdravotnictví, tedy že by měl být využíván nějaký solidární systém. Solidaritu ve zdravotnictví cítím jako správnou. Ale proč mám přispívat sousedovi na jeho každodenní ježdění do Prahy autem? Mně na autobus či vlak také nikdo nepřidá.
  • 26. 10. 2009 9:22

    jezevec (neregistrovaný)
    platit za užití mýtným je gut.
    ovšem kontrolní otázka: KDO zaplatí systém na výběr a kontrolu mýtného? pokud marťani - jdeme do toho (i s jyrkou). pokud poplatníci a o tyto peníze dostane systém méně - váhal bych zda spotřební daň není spravedlivější.
    takže spíš mi to připadá jakože je to rodzdělení daní, aby husa méně syčela. kdyby lidi viděli, že platí hodnému státu 50% svého výdělku - asi by řvali. když vedle daně z příjmu platí, zdravotní pojištění, sociální pojištění, zdravotní pojištění placené jakoby zaměstnavatelem, sociální pojištění placené jakoby zaměstnavatelem, . . . . jednotlivé částky nevypadají tak hrůzostračně.
  • 26. 10. 2009 9:31

    guest (neregistrovaný)
    Výhoda elektronické etikety je v její přenositelnosti mezi více vozidly. Představte si případ, že máte na autě vylepenou dálniční známku a jednou za čas si potřebujete půjčit vozík za auto na převážení většího nákladu. Na svém autě nemáte tažné zařízení. Půjčíte si tedy od známého auto s tažným zařízením, ale bohužel bez známky... A nejen tohle ta elektronická viněta řeší.

    I kdyby se platilo mýtné pro osobní auta, určítě by měla být zachovaná možnost nějakého ročního paušálu. Jednak si nedovedu představit to obrovské zdržení na mýtnýcj branách jak jsem to zažil ve Slovinsku. To bych snad radši jel do práce po okresce než po dálnici. A za druhé platit těch 1000 Kč ročně je za nekvalitu našich dálnic víc než dost. Nevím jak by nastavili ceny mýtného, ale pokud by to mělo dělat při denním ježdění do práce několikanásobně víc, bylo by to smutné vzhledem k tomu, že mámě tankodromy místo dálnic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).