Úřady práce ode dneška zavádějí speciální režim a prosí veřejnost o následující:
- Úřad práce České republiky (ÚP ČR) vyzývá veřejnost, aby s jeho zaměstnanci komunikovala primárně elektronicky, prostřednictvím telefonu nebo pošty.
- ÚP ČR dále žádá klienty, aby pečlivě zvážili, zda je nutné realizovat podání, která není možné učinit elektronicky, okamžitě. Jeho zaměstnanci jsou připraveni konzultovat s lidmi jednotlivé případy „na dálku“ a najít jiná vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost.
- Tiskopisy a další důležité dokumenty mohou lidé odevzdat také do schránek umístěných obvykle při vstupu na příslušné kontaktní pracoviště ÚP ČR, případně na jiném viditelně označeném místě.
- Výplata dávky v hotovosti nebo v poukázkách proběhne v případě jednotlivých klientů po předchozí telefonické domluvě.
- Osobní jednání bude umožněno po předchozím objednání. Žádosti, které si klienti běžně vyřizují na příslušném kontaktním pracovišti úřadu práce, je možné zaslat též e-mailem, a to i bez zaručeného elektronického podpisu. Přílohou takového emailu může být sken nebo fotografie s příslušnými doklady (například sken nebo fotografie žádosti o dávku s podpisem, sken nebo fotografie uhrazených nákladů na bydlení apod.). Pokud klient touto cestou požádá o jakoukoli podporu nebo dávku vyplácenou úřadem práce, je nutné do žádosti uvést také telefonní číslo a e-mail. Zaměstnanci úřadů práce jej tak, v případě nutnosti, mohou kontaktovat a předejít případným nesrovnalostem.