Hm, takže ve slibovaném srovnání chybí.... srovnání. Slib daný Ondřejem Špulákem před několika dny tedy není splněn. Namísto POROVNÁNÍ je NEÚPLNÝ VÝPIS z ceníku.
Tedy kromě stručného odkazu na článek v jiných novinách.... porovnávající skutečné náklady, ovšem jednoho vozu, tedy statisticky nesmysl, vozu za 5 let, s náklady za 2 roky, a hlavně IDEÁLNÍM NEREÁLNÝM případem, vyjadřující nikoli skutečné náklad.
Tedy on je tam ještě jeden odkaz... kde prý je to, co bylo slibované v tomto dvojčlánku. Tam ale není srovnání mezi koupí a pronájmem, ale mezi koupí a koupí.....
To si měšec dělá srandu z čtenářů?
Dobrý den,
v článku je uvedeno především srovnání modelových nabídek operativního leasingu, kterému je také celý článek věnován (jak srovnání textové s komentářem, tak i v tabulkách). Ve věci výhodnosti pronajmutí automobilu formou operativního leasingu oproti jeho zakoupení a následnému provozování uvádím příklad porovnání pro Škodu Octavia Combi 1.9 TDI druhé generace, z něhož je vzájemná výhodnost/nevýhodnost jednotlivých variant dobře patrná. Srovnání výhodnosti nákupu nového a ojetého auta, které je uváděno, může být pro zájemce o automobil zajímavým informačním zdrojem, proto bylo do článku zařazeno.
Pane Špuláku dokážete si vůbec představit něco pod pojmem POROVNÁNÍ?? V tomto článku, který zjevně vznikl mohutným použitím copy+paste žádné porovnání NENÍ!!
A jen bych uvedl na pravou míru jeden OOO (obecně oblíbený omyl) a to že nové auto má záruku a proto je spolehlivější jeho provoz. NENÍ! Rozdíl mezi autem v záruce a bez záruky je pouze ten, že v záruce stejně jako u poerativního leasingu za vás opravu někdo zaplatí. Jenže pravděpodobnost že zůstanete stát uprostřed dálnice nebo že budete týden bez auta je u záruky a ne-záruky úplně stejný!
A teď už jen perlička - v roce 2009 jsem koupil octavii z roku 2005, sleva proti nové ceně 400 tisíc za ty 4 roky stáří. Dnes máme 2015 a já za 6 let provozu auta dal do oprav ZÁVAD (ne olej, destičky..) cca 20 tisíc. Závadu co mě nechala stát jsem měl jednu. Takže jsem rád že jsem za záruku nemusel vyhodit 400 tisíc jako předchozí majitel mého vozu. :-))
Když to vezmu tak, že sice jezdím novým autem tak vlastně platím a nic nemám. Když dejme tomu koupím auto třeba v áčkách ojetý tak za něj dám míň než za nový. Rozpočítám pořizovací částku na měsíce po dobu dvou let, Auto za 200k to dělá na 24 měs 8333měs. přitom když auto po dvou letech prodám za 150000 tak jsem za ty dva roky prodělal jen 2083kč. V případě koupi třeba Golfa nebo něčeho co si cenu jakštakš drží mi to přijde výhodné. Na autě za 200k nebude nutný žádný superservis atd.. No nevím. Pro firmy o.k. ale osobně bych do toho pronájmu nešel.
To je právě to, co mělo být součástí článku. Opravdové srovnání!
Mimochodem váš výpočet platí i pro nové auto. Koupím za 400 000, prodám za 300 000, na dva roky 4 000 měsíčně.
Autor neměl opisovat ceníky, ale s důrazem na háčky a kličky srovnat, nakolik je cena přestřelená.
Pokud auto koupíš za 400 000 Kč a po dvou letech prodáš za 300 000 Kč, tak na dva roky vychází na cca 4 000 měsíčně jen amortizace auta, ke které je potřeba přičíst ještě další náklady jako povinné ručení, havarijko, servis, apod, pak to vyjde na víc peněz než říkáš... A tyhle náklady už jsou v ceně operáku zahrnuté. Já sám ale nevím, jestli bych do operáku šel...
Tak jsem spočítal měsíční náklady na provoz svého Mercedesu E220 CDI. Koupil jsem 3-letou ojetinu a po 3 letech provozu a prodeji auta mi vyšly náklady na amortizaci, pojištění, servis, silniční daň, dálniční známku atd. na 6800 měsíčně.
Vím, že to není nové auto, ale zase výkon, kvalita a komfort jsou o pár úrovní dál.
Za ty 3 roky jsem neměl žádnou závadu a řešil jsem jen pravidelný servis. Když to srovnám se Superbem za 15 tisíc měsíčně, který má slabší motor a nemá automatickou převodovku, tak já mám jasno...
Osobně se mi vyplatí kupovat dvou až tříletá auta a ty pak provozovat další 3 - 4 roky a pak je poslat dál. Tím se dostanu na poloviční náklady proti těmto operákům.
Svýho času jsem tyhle náklady na amortizaci a servis počítal (bez pojištění), abych věděl, kdy se auta zbavit. Pro auto nižší třídy koupený jako nový (typu Fiesta, Getz) s normálním motorem a ve střední výbavě to vycházelo v průměru 25 tisíc ročně. Tj. nejdřív máte náklady na servis minimální a klesá hlavně hodnota, pak hodnot klesá méně, ale zase rostou o něco náklady na servis. Bylo to pro typickou situaci, tj. auto za cca 250-300 tisíc, prodej po 6-10 letech.
Nemá asi cenu psát, že ve srovnání s operativním leasingem to vychází cenově úplně jinde.
Mám objednané autu u Škofinu na operativní leasing a danou problematikou jsem se docela zabýval.
Pokud někdo uvažuje o stejném produktu, tak bych chtěl upozornit, že čísla v článku můžou být ještě horší. Velmi zavádějící je věta:
"Dále jsou to zákazníci, kteří se nechtějí o vůz starat a řešit jeho údržbu, ale chtějí být mobilní."
Řešit jeho údržbu zákazník sice nemusí, ale pak se může hodně divit při vrácení. Pokud auto nebude stát celou dobu v garáží, což asi těžko, tak se na něm objeví i při sebelepším zacházení nějaké šrámy. Otlučené dveře od cizích aut z parkovišť, oděrky na náraznících, od věcí, které nebyly vidět a nezachytili je senzory, škrábance v kufru, zašpinění interiérů, ... . Škoda má na to příručku, co je ještě tolerovatelné a v jakém množství a zbytek si zaplatí zákazník z vlastní kapsy při vrácení. Auto je pojištěné, ale je to třeba řešit a pamatovat na spoluúčast. Na problémy zjištěné až při vrácení už dle dealera ani pojistka nepomůže.
Je to nový produkt, takže člověk se dozví ze statistik, že průměrný zákazník u Škodovky je muž věku 39 let a bere si Yetiho v bílé metalíze, ale kolik stojí dodatečné škody u vrácení se zatím nemluví. Leasingovky mají zkreslená data od firemních zákazníků, ale všichni víme, jak se zachází s firemními auto. Tyhle data ale taky nezveřejňují a v diskuzích se se to zatím zjistit nedá.
Mám rád nové věci a zároveň se nerad zbavuji těch starých. Nic nemám, nemusím to řešit, a přitom jsem mobilní a v pěkném novém autě. Ojetinu nechci.
Teoreticky nemám problém koupit nové auto, ale mám rád ten svůj finanční polštář a když vypláznu půl mega za auto, tak už to poznám. Dluhy nemám rád, takže úvěr nebo klasický leasing mě příliš nezajímá.
Kdyby mě někdo po měsíci naboural, tak mě asi šlehne. Už je to prostě bourané auto i když to pojišťovna zacvaká a autorizovaný servis opraví. Když to není moje, tak to tak nebolí.
Ani po finanční stránce mi to nepřijde tak strašné. Zajímá mě Yeti. Nový stojí 434k nebo 7k pronájem měsíčně, což je za dva roky 168k. V AAA se podobně staré kousky s podobným nájezdem prodávají tak za 300k. Když k tomu přičtu náklady na servisní prohlídky, pneuservis, povinné ručení, pojištění, ..., přišlo mi to jako férová nabídka.
Možná za dva roky změním názor, možná se změní finanční podmínky, ale teď se mi to líbí. Pracuji ve službách a nemám problém platit za služby. Auto je objednané a už čekám jen na dodání.
Než bych si půjčoval auto tak si ho spíše pořídím a také proto, že auto potřebuji neustále po ruce když jsou děti... Dá se najít velmi dobré auto zánovní v autobazaru. Na nové jsem nikdy neměl a nikdy asi mít už nebudu :), já mám dobrou zkušenost s bazarem aaa, mají tam velký výběr aut- tam se vybrat dá, také mají garance a záruky... Jednou jsem nehezky naletěl na inzerátu a to už bych nerad opakoval. To už než půjčení aut preferuji shareování jich ;-)
Než bych si půjčoval auto tak si ho spíše pořídím a také proto, že auto potřebuji neustále po ruce když jsou děti... Dá se najít velmi dobré auto zánovní v autobazaru. Na nové jsem nikdy neměl a nikdy asi mít už nebudu :), já mám dobrou zkušenost s bazarem aaa, mají tam velký výběr aut- tam se vybrat dá, také mají garance a záruky, auta jsou v jejich vlastnictví... Jednou jsem nehezky naletěl na inzerátu a auto jsem nemohl přihlásit, protože bylo smontováno z několika aut a určeno na náhradní díly, to už bych nerad opakoval. To už než půjčení aut preferuji shareování jich ;-)
Zdravím, docela mne překvapily ty ceny, představa, že bych platil takovou částku měsíčně třeba za Renaulta Clio není vůbec strašná. Jen by mne asi děsila představa, že pořád nic nevlastním, podobně jako je tomu například u osobního vlastnictví u bytu. Já jsem kupoval Renaulta u www.rpz.cz/renault/ , oni mi také nabízeli "pronajímání" auta, ale nakonec jsem se rozhodl pro koupi.