Vlákno názorů k článku Kolik si vezme stát z výplaty? Zapomeňte na rovnou daň, skutečná sazba začíná u nuly od Wiki - Uz je to skoro represe. Asi by mela...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 9. 2018 20:45

    Wiki (neregistrovaný)

    Uz je to skoro represe. Asi by mela byt vetsi zodpovednost za utraceni statnich penez. Ad je stejne zodpovedny kazdy statni urednik, jako kazdy jiny zamestnanec normalni firmy za sve chovani a ciny, financne. Ad nese za kazdy uredni ukon i financni zodpovednost. Mozna budeme mit mile a privetive statni uredniky.

  • 21. 9. 2018 9:55

    Minarchista (neregistrovaný)

    I kdyby úředníci byli čistí jako slovo boží, tak nedokážou rozhodovat ve prospěch lidi. Užitek je totiž interpersonálně nepřenositelný a oni nedokáží říct co kdo chce nejvíce. To víme jen my sami. Bohužel nám nenechají naše peníze abychom tyto preference vyjádřili. A tak máme silnice v podstatě do nikam, hřiště na která nikdo nechodí... tisíce příkladů, prostě si nějaký úředník myslel, že to někdo ocení... ani to nemyslel špatně. Ale miliardy to stojí ať to myslí dobře nebo ne...

  • 21. 9. 2018 10:33

    Občan (neregistrovaný)

    Tady je ještě jeden velký problém, proč vznikají nesmyslné věci. Úředník to má těžké v tom, že finance dostává do škatulek. Škatulka na veřejný prostor, silnice atd. A když tu škatulku za rok celou nevysype, dostane do ní příští rok méně. A tak se snaží jí vysypat co nejvíc to jde. Kdyby se změnil tenhle pitomej systém přerozdělování peněz tak by se nám lépe žilo.

  • 21. 9. 2018 11:49

    Minarchista (neregistrovaný)

    To Občan: jako myšlenka dobrá, ale dopadlo by to jako vždycky. Nejde o to, že by měl k dispozici málo peněz, nebo moc peněz, nebo že částka je přesně definována. Problém je, že existuje minimálně pět milionů věcí co za to může koupit a on prostě nemá možnost jak zjistit užitek každé z nich a protože nedokáže zjistit užitečnost tak se řídí prospěšností...

  • 22. 9. 2018 10:04

    czhunter (neregistrovaný)

    Ale ... zastřílejme si i do volastních řad - problém je i v tom, že "obyčejní lidé" - občanská společnost - se velmi málo vyjadřují k tomu co by chtěli. Respektive - rádi brblají v hsopodě, ale nevyjadřují se na adekvátních místech.

    To víme třeba proto, že účast na místních referendech je obvykle mizivá (v Brně se dvacet let debatuje o přesunu nádraží, každý toho má plnou hubu, pak je referendum a zúčastní se 24 % právoplatných hlasujících, a to to měli při volbách? Tak to asi drtivou většinu lidí vůbec nezajímá.), stejně jako účast na jednáních zastupitelstva (ale to pochopím, bere to času, toho není nazbyt), ale i v tom "blbém online referendu" o střídání času se skoro žádní Češi neúčastnili - a to přitom stačilo jen párkrát kliknout.

    Pokud i kliknutí považují občané za moc náročné na to, aby jím vyjádřili svůj názor - jak ho mají úředníci efektivně získat?
    A diví se pak někdo, že se o to ani nesnaží?

  • 22. 9. 2018 11:48

    czhunter (neregistrovaný)

    A abych celou tu tragikomickou myšlenku dokončil, tak když už se teda někdo adekvátně na správném místě a ve správném čase vyjádří, tak mu "mlčící většina" začne nadávat do "aktivistů", "ziskovek", "ekoteroristů" ... nebo prostě tak, jak je to zrovna v hospodské lize populární.

  • 22. 9. 2018 16:18

    Jarmila (neregistrovaný)

    czhuntere, ono to není tak, že by se občané nechtěli vyjádřit nebo jen brblají v hospodě. Ono je to taky tak, že občani se sice vyjádřit mohou, ale stejně je jim to prdlajs platný. U nás se stavěl obchvat, o kterém se vědělo, že se za cca 20 let stane součástí dálnice. Občané se vyjádřili a chtěli úpravy v projektu, protože toto a tamto byla blbost (například chtěli - když už je teda ze zastávky autobusu chodník - tak přechod přes silnici a za silnicí odstranit zábradlí. Protože chodec šel sice kus po chodníku, jenže když pak chtěl přejít silnici, tak musel vlézt do vozovky a aby se dostal na chodník za vozovkou, musel přelézt ještě zábradlí, obejít to nebylo kudy. Dovedete si představit, jak tam leze máma se dvěma dětma, z toho jedno dítě má v kočárku? Ja to viděla na vlastní oči.). Na všechny námitky a připomínky jsme slyšeli jen jedno, a sice že to nejde, musel by se předělat už hotový projekt. Takže se teda vybudoval obchvat. Pominu přitom takové maličkosti, jako že třeba protihluková zeď odstiňuje od hluku les a veškerý hluk odráží do zástavby, neb byla postavena na druhé straně, než měla být. Ale co bylo hlavní: už v době, kdy se to stavělo, všichni věděli, že obchvat bude součástí budoucí dálnice. Jediný, kdo to nevěděl, byl projektant stavby. Tak se stalo, že dílo bylo dokončeno a cca 10 let sloužilo občanům. Pak kdosi přišel na to, že most, který je součástí obchvatu, neodpovídá parametrům pro dálnici. I byl most, kterému nic nebylo, neb byl nově postaven, stržen, a byl postaven most nový, jen asi o metr širší. Jediný, kdo na to doplatil, byla státní kasa, páč byla v závěru o xx miliónů chudší. Takže takto jsme to prezentovali i na dalších setkáních vedení města i kraje s občany: pokud už si dáte práci a připravíte sezení, kde chcete slyšet připomínky, tak k nim taky tu a tam přihlédněte. Pokud to nebudete dělat, jdeme domů rovnou. Já si aspoň doma upeču štrůdl a vytřu podlahu, z čehož je nakonec větší užitek, než když si někde budu naplano plácat hubu.

  • 22. 9. 2018 18:05

    czhunter (neregistrovaný)

    To je možné - nebudu to rozporovat, protože mě upřímně detailní problémy každé obce ani nezajímají (obchvat je velmi lokální záležitost).
    Mohlo tam být XYZ důvodů, proč to bylo zrovna takhle - třeba ten most mohl být rozpočtován tak, že kdybyste neměli na 10 let "dočasný", tak tam nemáte 10 let žádný - ale nebudu po tom pátrat a stejně bych se nedopátral 20 let starých dokumentů.

    Pak asi nezbývá nic jiného, než navolit si jiné vedení města, které vaše připomínky poslouchat bude (nebo je aspoň nebude ignorovat okázale).
    Za 20 let jste ho měnili už 5x, tak předpokládám, že se vám to již povedlo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).