Podle Všeobecných obchodních podmínek banky Creditas nelze "Odstoupení od smlouvy" zaslat prostřednictvím e-mailu, pouze písemně.
Ale ve Vašem článku schází ta nejdůležitější informace, co bylo důvodem k tomu, že banka Creditas odstoupila od smlouvy?!
Čeho se má klient banky Creditas vyvarovat, aby nepřišel o účet??
Kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby. Část, kde jsem psal, aby poslaly jak písemně, tak běžnými kanály, byla zkrácena.
"Osobně se domnívám, že pokud má být fikce doručení, a fikce doručení je z různých důvodů potřebná, tak by měla fikce doručení být tehdy, když použije všechny kanály, co na klienta/smluvního partnera má. Datovou schránku, když ji druhá strana sdělí – levnější, spolehlivější (a osobně se domnívám, že by pak nemusel posílat i poštou). E-mail(y) – podobně spolehlivý jako Česká pošta, ne-li spolehlivější, rychlejší, zdarma, možnost jich mít, kolik chcete (diverzifikace) a používaný při běžném styku. A samozřejmě Českou poštu, nemá-li datovku nebo i když ji má."
Co bylo důvodem přesně neví. S vysokou pravděpodobností vyplněný AML dotazník. Ale to vám neodpoví na vaší otázku, čeho se vyvarovat, ostatní případy se ani nedozvěděly, proč jim byl účet ukončen, neměly ani tušení. Částečně vám otázku zodpoví pokračování článku.
Co jsem stačil postřehnout, takl Creditas je velmi citlivá na kontakty s Ruskem či ruskými osobami a to i nepřímo (např. jste ve vedoucí pozici ve firmě spoluvlastněné ruským občanem). A velmi pravděpodobně není problémem jenom Rusko.
Existuje několik zakázaných slov v AML, např. Afghánistán, Ázerbájdžán, Bělorusko, Rusko, Írán, Sýrie a obecně "non EU business". U jedné banky jsem tato slova použil, protože jsem pravdivě odpověděl na jejich otázky. Kdybych lhal, měl bych klid. Takto se rozběhl brutální několikatýdenní AML proces s dokumenty v češtině a angličtině a moji bankéřku to stálo velmi mnoho úsilí vysvětlovat vedení výše, že neprodávám zbraně, ale jen provozuji mezinárodní dopravu a ano, i do Asie... U jiné nebanky jsem si před pár lety poslal peníze na svůj vlastní ruský účet a druhý den jsem obdržel dokument s názvem "Výpověď rámcové smlouvy" :-) Dotazil poštou s doručenkou. Prodloužil jsem úložní lhůtu na maximum a poslední den jsem jej převzal, což bylo cca 31. den (ráno, než pošta zásilku odeslala zpět). Mohli použít datovku, e-mail, schránku v IB, cokoli. Šlo o český subjekt.
20. 10. 2025, 12:33 editováno autorem komentáře
Tak třeba u banky Creditas mám spořící účet a i když tam mám již několik měsíců zůstatek nula Kč, tak se mi banka zatím neozvala, že by mi tento účet zrušila, ale chodí doporučení, že pokud bych chtěl také mít běžný účet, tak doporučuje posílat na účet příjem alespoň dvacet tisíc Kč za měsíc, což doporučuje i banka UniCredit bank, kde mám na účtu po vícero měsíců také zůstatek nula Kč a navíc banka UCB zavádí poplatek za výběr z cizího bankomatu a já povětšinou vybírám z bankomatu ČSOB, takže platit 35 Kč za výběr třeba jen čtyřech stovek se mi zdá vysoký poplatek. Ale jsou tu ještě jiné banky, které nabízí účty bez zvláštních podmínek. Například Tom plus od Moneta Money bank, účet od ČSOB ale vázaný na bezplatné výběry z jejích bankomatů, Raiffeisenbank zatím s neomezenými výběry ze všech bankomatů atd.
Všechno je to tím, že se banky pokoušejí klienty různě manipulovat místo poskytování vyžádaných služeb. Nejmenovaná polobanka vám nutí jako jediný kanál MB a IB, není schopná posílat vám výpisy mailem, v tom IB ve složce dokumentů i oznámení nemáte skoro nic, ale jsou schopni neustále spamovat finanční zdraví, půjčky a nevýhodné investice. Jednou za čas pak pošle něco poštou, což není šance odlovit, protože buď člověk není doma, nebo to pošta ztratí po cestě. Vrcholem je pak to, že všechny informace máte najít na webu, kde to ale jednak není jednoduché najít, občas něco chybí, občas se některý dokument "ztratí" nebo se změní nenápadně jeho obsah nebo se antedatuje.
Když už skoro všechny banky podporují bankovní identitu, tak by měly podporovat povinně datové schránky a při jejich zadání posílat VŠECHNY důležité dokumenty tam.