Tohle přesně mi připomíná romantickou dobu trampování kdy člověk o víkendu už nikde moc nespěchal. Ale do téhle doby se služby ČD jaksi nehodí. Nechápu proč si to vedení ČD neuvědomuje. Hlavně ať se co nejvíce vydělá za co nejmenší náklady a takhle to přesně dopadá. Staré vozy (lokomotivy) dosluhují a na nové není. Nevím, kam to spěje. Ale k lepšímu to ještě nějakou dobu nebude. :-/
Průser bude, až ty staré, spolehlivé doslouží úplně, protože poruchovost těch nových šmejdů je mnohem vyšší (úměrná složitosti a míře elektronizace). Jenže ekonomika je o tom, že cokoli je nutno přecpat spoustou zbytečností a technicky zkomplikovat tak, aby se to nedalo jednoduše opravit a bylo to maximálně poruchové. Výrobek pak draze (protože je složitý) prodáme a dále budeme těžce rejžovat na nezbytném servisu, protože čím složitější nějaký systém je, tím víc se kolem něj musí skákat! Navíc, díky použitým technologiím, máme zaručeno, že opravy svépomocí jsou prakticky nereálné. Co na tom, že na to doplatí především cestující, že? Cestující je tu od toho, aby zacáloval předraženou jízdenku a modlil se, aby vlak vůbec dojel. A potom se všichni diví, že vlakem jezdit nikdo nechce.