Ta mBank je řešením pro studenty, ale jen od 18 let. V článku se mluví i o střední škole a tam jsou studenti už od 15 let, kdy jim mBank účet neotevře. Ale jinak souhlas - proč hledat účet jen mezi speciálně studentskými, když podobné podmínky najdu u normálních běžných účtů, kde navíc nemusím řešit, co se stane po dostudování.
Nebudu se opakovat. Ale např. kvalita je to, že když nahlásím chybu, tak jí opraví/uznají (např. Airbank ale i jini) a nebo když nahlásíte chybu tak vás hned v první instanci (infolajna) pošlou do prd*le - ČSOB, ČS, FIO, Mbank..
Schválně píšu příklady bank zadara i za prachy, protože tohle se podle ceny služby opravdu neřídí. Jsou prostě firmy kde s vámi vyjebou a firmy kde se chovají slušně. Což ostatně platí i v jiných oborech, viz např. řešení reklamací v obchodech s elektronikou (Kasa vs Alza) apod..
Tedy ano - KVALITA není to jak kvalitně se převedou peníze, ale např. jak kvalitně vyřeší problém když se díky chybě ty peníze např. nepřevedou..
Ale i z tohoto hlediska možná mnohdy nelze hodnotit celou firmu (banku) a mnohdy záleží na konkrétní pobočce a lidech v ní. Já mám např. dobrou zkušenost s Fio, špatnou např.s ČS a mBank. U GE se semnou na jedné pobočce nechtěli ani bavit a na druhé mi vyšli vstříc k mé spokojenosti.
Klasická výmluva v dnešní době. Firma/úřad něco pose*e a je to výjimečná chyba jednotlivce. BLBOST! Firma si ty lidí vybírá a navíc jim dává instrukce jak se chovat.
Se jmenovanými bankami mám mnohaleté zkušenosti (pokud tak dlouho existují) a tak vím, že např FIO nebo ČSOB mě naprosto VŽDY s nějakým hlášením chyby/problému pošle do pr*ele! V ČSOB na infolajně VŽDY řeknou že vše funguje OK a jak má a případná chyba je vlastně "vlastnost" - to není o lidech to mají natuty nařízené. Naopak v Airbank mi zatím VŽDY volali nazpátek a o problém se aktivně zajímali. To jen tak pro porovnání.
Ne. Ale z mých už asi cca 5 hlášení chyb v Airbank mohu vytušit, že jejich přístup je opět nařízený firemní politikou tak jak jsem popsal stejně jako v ČSOB tomu bude obdobně až na to že v negativním smyslu..
Ale abych ČSOB nekřivdil tak napíšu perlu, JEDNOU mi opravdu sami volali:
Cca měsíc v září jednoho roku jsem je opakovaně jebal za nefunkční hromadné trvalé příkazy na netu. 20x mi odpověděli ať si trhnu že je to vlastně OK.. Tak jsem se na to vys*al. Pozor, Po ROCE!!!! mi zvoní mobil a volá nějaký ajťák z ČSOB že opravili chybu co jsem hlásil a jestli můžu potvrdit, že už to funguje!
Podotýkám znovu pro srovnání, že z Airbank volají zpět taky a většinou tak do týdne.
Ano uvidíme, ale zatím se snaží. Ale např. FIO je stále ve fázi "nabírá klienty" a rozhodně mě už od začátku se vším poslali do řiti. A mbank škoda slov, už v prvních týdnech (mám účet jako jeden z prvních klientů) jsem hlásil chyby - a i tenkrát mě poslali opět do řiti jako i mnohokrát potom.
A jako příklad opaku - psal jsem do A.B. o určité chybě v zobrazení:
2.3. jsem odeslal email s popisem chyby
DNES mi přišlo:
Dobrý den, pane XXXX,
prověřili jsme Váš požadavek.
Chybu v .... jsme odstranili.
Omlouváme se za způsobené komplikace a věříme, že s našimi dalšími službami budete spokojený.
BLA BLA
Přejeme Vám pěkný den.
Ne nadarmo se VŠE vždy říkalo "nejtěžší gympl v Praze". :-)
Jestli ta škola plodí takovéhle "experty" jako nám předvedl autor tohoto blábolu...
Divím se že Měšec se vůbec sníží k tomu takovou kravinu zveřejnit..
Dost se bojím že z takového vola bude jednou "poradce" co studentovi opravdu poradí aby si vzal "studnetské" konto u ČS!!
Musel jsem se podívat do kalendáře, jestli náhodou už není 1.dubna.
Pouze jsem se tímto článkem utvrdil, že pro obyčejného občana je nejlépe udělat pravý opak toho, co nám "ekonomové" a "finanční poradci" radí. A pokud takoví "experti" radí i na ministerstvech a jinde, máme jasnou příčinou současných ekonomických krizí.
Tyhle "studentské" účty jsou jen podvod na ty, kteří se nezajímají a nechají se od našich banksterů napálit.
Otázka: Proč nízkonákladové banky jako je Fio, mBank, Zuno nebo AirBank žádné "studentské" účty nemají?
Odpověď: Protože to nemá žádný smysl. Správa účtu je pro banku stále stejná a klient chce pořád to samé - vybrat, vložit, dát příkaz k převodu po internetu atd... Je jedno jestli je klient student nebo normální občan.
Pokud jde o studenty, tak jejich požadavek je jasný - co nejnižší (žádné) poplatky, platební/kreditní karta a možnost výběru z bankomatů.
Vedení účtů a platebních/kreditních karet zdarma je dnes norma.
A u bankomatů poplatky záleží na dostupnosti bankomatů (Fio), případně na útratě kartou (mBank) ve spojení s rozumným využíváním.
Také jsem student (už i pracující), spokojeně používám mBank (i další účty i u jiných bank) a za celou dobu (už několik let) jsem za všechny svoje účty nevydal ani korunu.
Když vidím, co nám podstrkují "finanční poradci", tak všem radím - poslechněte si jejich "rady" a pak udělejte pravý opak.
Dříve než se tu rozjede hate diskuze na téma VŠE od lidí, kteří zde s největší pravděpodobností nikdy nestudovali (minimálně F1), či si začnou někteří po ránu honit svá ega, tak bych rád napsal první a zároveň poslední koment k tomuto článku z mé strany.
Původní nadpis článku byl "Porovnání nabídky studentských účtů čtyř největších českých bank", který je nyní redakcí Měšce změněn na současnou podobu. Mým cílem bylo srovnat v rámci vybraných poplatků čtyři největší banky v rámci studentských účtů, což jsem udělal. Nepopírám zároveň, že na trhu existují výhodnější alternativy, ale to nebyl můj prvotní záměr. Klidně na to někdo z Vás může napsat vlastní článek, redakce jistě tuto snahu uvítá ;-) přeji hezký den
Po přečtení diskuze se musím trochu zastal studentských kont, tedy vlastně jediného - ĆSOB studentského konta. Většina v diskuzi zmiňovaných nízkonákladových bank neumožňuje založení běžného účtu pro osoby mladší 18 let, což už je silné omezení pro studenty středních škol. Také student většinou stále ještě bydlí u rodičů, a tak nepotřebuje platit stálé platby, inkasa a také nemá velký obrat na kartě, naopak preferuje třeba i častější vybíráni stokorunových částek z pokud možno velké sítě bankomatů. Takže si myslím, že studenské konto ČSOB nemusí být špatná volba a to nejen pro studenty mladší 18 let. Moje děti toto konto používají roky a s nulovými náklady.
Já sám nedám na Fio banku dopustit a používám ji jako moji hlavní banku a vim ,že se tam dá založit účet nezletilému. Ale z hlediska možnosti neomezených výběrů v široké síti bankomatú zdarma (a k tokmu nulových nákladů celkem), múže být pro mnohé studenty studentské konto ČSOB dobrou volbou. Fio sice nabízí také výběry zadarmo, ale pouze ve velice omezené síti a pak za 6.-Kč tam, kde má stud, konto ČSOB výběry zdarma. A dále také není jasné jak to bude s výběry u Fio banky, až zavede v druhé polovině roku svoje karty.
Air banka, ZUNO nenabízí účty pro nezletilé, ostatní nevím, ale i kdyby, tak rozhodně nenabízí výběry zdarma v široké síti bankomatů.
Studenstské konto u ČSAS taky může mít osoba mladší 18 let, taky je vedeno zdarma.
A musím Vám odporovat v jednom: hodně studentů středoškoláků sice ještě bydlí u rodičů, ale hodně jich dojíždí a malé množství bydlí i na internátech (zvláště pak po tzv. "optimalizaci škol", kdy byly některé školy zrušeny a děti musejí za vzděláním dojíždět taky 30-40 km. I na učiliště, vážený, a ta legrace stojí opravdu dost!). Poslední kategorie se bez účtu a možnosti vybírání peněz de facto neobejde, potřebují z něčeho zaplatit stravování, internát i dojíždění.
Studentské konto u ČSAS neznám a nevím co to je. Ale pokud to dobře chápu, říkáte, že studenti potřebují často a v různých městech vybírat peníze. Právě proto by pro ně bylo vhodné výše zmíněné studentské konto ČSOB, neboť nabízí neomezený počet výběrů v poměrně široké sítí bankomatů ČSOB (a při nulových nákladech).
Je to úplně jednoduché, Založím v mBank účet a dispoziční přístupy dám synovi. Co je na tom divného? Sám si nechám účetve FIO nebo GE MB Gratis. Je to založené na vzájemné důvěře že mi tam syn neudělá kontokorent XY. V normální rodině ale nemůže být s pravidlama snad žádný problém Ne?
Normálně bude mít kartu do bankomatu a bude si s ní vybírat. Na platby jako takové to zatím ještě nebude. Moje dítě je ale dostatečně v 10 ti letech schopné a zadpovědné že s tím nemám problém dát mu důvěru a zodpovědnosat za jeho peníze. No občas si ho samozřejmě zkontroluju s čímž on počítá.
Nechtěl jsem samozřejmě zpochybňovat zodpovědnost Vašeho syna, ale chtěl jsem jen upozornit, že s takto používaným účtem budete mít náklady za výběry. U mBank je sice k dispozici nejširší siť bankomatů (tj. všechny), ale aby byly výběry zadarmo, musíte přes kartu protočit tisícové platby měsíčně. Pokud nepožadujete platby kartou a oželíte i převody z účtu, je pro10 leté dítě vhodnější např. dětské konto u ČSOB - 4 výběry měsíčně zdarma v síti bankomatů ČSOB (relativně široká síť), poměrně zajímavý úrok 2,5% a nulové náklady.
mam osobni spatnou zkusenost s CSOB, kde po pul roce v pohoden zmenili bez oznameni podminky a zacali strhavat nesmyslny poplatky, spatnou zkusenost mam i s KB. Obvykle nase 'velke banky' jsou zamerene ciste na poplatky, nejaka vstricnost klientovi bohuzel neexistuje, pouze motivace nauctovat klientovi co nejvice poplatku.