V textu je uvedeno, že při podání přes Datovou schránku je potřeba dokument zaslat ve formě takzvané datové zprávy. Co to v praxi znamená? Podával jsem přiznání přes DS, xml soubor jsem vložil jako přílohu a bylo to špatně. Na FÚ mi nedokázali vysvětlit, kde je chyba. XML soubor došel, oni jej dokázali načíst, ale obdrželi jej jako přílohu datové zprávy, což je špatně. Dokázal by někdo vysvětlit, jak poslat soubor na FÚ, tka aby jej kvalifikovali jako datovou zprávu? Děkuji.
Předpokládám, že je u Vás stejný problém, jaký jsem zaznamenal na našem ÚzP. Došlo taky k několika odmítnutým podáním poslaným jako xml přes datové schránky, když jsem na daná podání nahlédl, tak jsem zjistil, že to není tím, že by samotný xml dorazil datovou schránkou jako příloha. Sám mám datovou schránku a nejspíš správně potvrdíte, že xml přes datovou schránku jinak zaslat, než jako příloha, prostě nejde. Problém je totiž v tom, že některé účetní softwary (nepátral jsem po tom, které konkrétní, neptal jsem se našich subjektů, co přesně používají) z nějakého důvodu generují špatné xml soubory, které nedodržují správnou strukturu (viz http://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/epo2_info/popis_struktury_seznam.faces). Takové podání je pak vadné, protože systém finanční správy nedokáže takové vadné podání zpracovat. Nejlepší je xml vygenerovat v EPO na webu www.daneelektronicky.cz, v dohledné době navíc půjde z tohoto portálu odeslat i přímo jako elektronické podání bez zaručeného elektronického podpisu pouze po ověření prostřednictvím přihlášení přes datovou schránku. Druhou možností je, že xml soubor vygenerovaný Vaším účetním softwarem otevřete v tomto portálu, zkontrolujete a necháte znovu uložit. Pokud se samotný import povede, protože soubor nebude až příliš nestandardní, jeho uložení prostřednictvím daňového portálu dostanete validní xml soubor, který můžete zaslat prostřednictvím datové schránky.
Mrzí mě, že máte problém s elektronickým podáním, ale pokud máte stejný problém, jaký jsem zaznamenal na našem ÚzP, tak chyba skutečně není na naší straně, byť je samozřejmě smutné, že Vám Vaši správci nedokáží vysvětlit, protože se ani neobtěžovali se podívat na informační hlášku v elektronických podáních, co jim vlastně náš systém hlásí za problém.
Děkuji za reakci, bohužel problém je jinde. Neuvedl jsem, že jsem si zmíněný XML soubor vygeneroval přímo přes EPO II na Vámi zmíněné webové adrese. Ten soubor byl sám o sobě v pořádku, to mi i na FÚ potvrdili. Problém byl s formou. Nedokázal jsem z nich vypáčit, co konkrétně jim vadí, ale bylo to něco ohledně formy datové zprávy, dámy samy nevěděly... Nicméně řešení bylo dost kuriózní. Na FÚ si soubor korektně načetli, následně vyexportovali do PDF a pak následně nadatlovali do systému....
Tak to se omlouvám. U nás totiž systém taky hlásil problém v duchu, že je xml soubor přílohou, nicméně skutečný stav byl takový, že xml byl vadný z účetního softwaru. Jednalo se o několik přiznání k DPH. V okamžiku, kdy podání bylo vytvořeno v EPO a odesláno úplně stejným způsobem jako příloha datové zprávy, vše bylo nahráno do systému bez problémů a vyměřeno.
Ještě dodám, že možnost, jak poslat XML soubor přímo z portálu www.daneelektronicky.cz přes DS letos bohužel chybí. Jediná možnost je soubor po vyplnění "Uložit pro odeslání přes DS" na svůj PC a následně jej poslat FÚ jako přílohu. Možnost jakéhosi přihlášení do své DS a odeslání souboru přes zmíněný web zcela chybí...
Ta možnost teprve během blízké doby přibude, je součástí novely daňového řádu, která vstoupila v platnost v letošním roce. Jakmile bude hotovo technické řešení, bude možné odeslat písemnost vytvořenou (nebo nahranou do EPO) prostřednictvím ověření odesilatele přihlášením se přes datovou schránku. Něco obdobného, jako má třeba ČSSZ při žádostech o informativní osobní list důchodového pojištění.