Děkuji za zajímavý článek ohledně vracení nehmotného zboží, ale nemohu souhlasit souhlasit s informací ve článku, cituji:
"Samozřejmostí je, že v případě, že odstupujete od smlouvy, vracíte zboží nepoužité a nepoškozené. "
Toto totiž nejenže není samozřejmostí, ale není to ani pravda.
Hlavním účelem práva na vrácení zboží je totiž právě možnost zjistit, jaké má zboží reálné vlastnosti, tj. jej použít.
Případné poškození věci je pak ošetřeno odpovědností spotřebitele za snížení hodnoty zboží. Zjistí-li obchodník poškození, má nárok na náhradu, kterou si strhne z vracené částky.
Samozřejmě je velmi vhodné zboží vrátit nepoškozené, ale případné poškození zboží není důvodem pro nemožnost odstoupení od smlouvy, od smlouvy lze odstoupit nejen u použitého, ale dokonce i u poškozeného zboží. Rozdílný je pouze postup obchodníka, který v tom případě má nárok krátit vracenou částku právě o toto poškození.
Více lze zjistit např. na stránkách dTestu zde:
www.dtest.cz/clanek-8627/jak-spravne-vratit-zbozi-e-shopu