A jsme zase tam kde jsme byli. Jsem velice zvedavy, jakym zpusobem chcete porovnavat prace pojistnych matematiku v jednotlivych pojistovnach. Ve statistice muze jit take deset statistiku metodou nejmensich ctvercu a pritom moznych vysledku jsou tisice, podle zvoleneho modelu. A beznemu klientovi zadna pojistovna tyto vzorce nesdeli. Dalsi vec je to, ze v lecktere pojistovne tyto vysledky spis vypadaji jako vyctene ze sklenene koule, nez jako seriozne vypocitane.
Jestli tu bude pojistovna za padesat let, tak to Vam nerekne nikdo na svete. Ani ten nejchytrejsi pojistovaci poradce na svete. A tezko to poznate podle spokojenych klientu. Ty budou nespokojeni az jako posledni. Staci se podivat na kampelicky, nebo nektere banky. Kdyz bude mit velka financni instituce problem, udela vsechno, aby si udrzela klienta. Tim chci rict, ze podstatne dulezitejsi bude treba vyvoj tvorby pojistnych rezerv (v pripade nezivotniho), ktery se muze diametralne lisit od vyvoje predepsaneho pojistneho.
No a pokud jde o pojistovnu Moravu, upresnil bych nasledujici. Nepolozily ji ani tak povodne, jako spatne zajisteni. Dodnes se spekuluje o ruznych podvodech s ni spojenych. To se da asi tezko potvrdit, nebo vyvratit. Ale kdyz pojistovna, ktera pojistuje domy v povodi reky, se nezajisti proti povodnim, ale radsi proti pozaru, to uz je na povazenou.
Financni stabilita pojistovny je sice dulezitym faktorem pri vyberu pojistovny, ale laik to tezko pozna, urcite ne podle sire nabidky produktu apod. Navic moznost krachu pojistovny je napriklad oproti bankam mensi, coz je dano zajistenim, seberegulaci apod. Dobrym dukazem je sama Ceska republika, kde ackoliv je prostredi velmi velmi benevolentni, do problemu se dostalo jen minimum pojistoven. S bankovnim sektorem se to srovnat neda...
Vyber dobre pojistovny spociva v necem jinem, v clanku Jak si vybrat pojišťovnu se to vsak nedozvime.
Predevsim si musime uvedomit, ze pojisteni patri do oboru sluzeb a podle toho take pojistovny a jejich produkty posuzovat. Co je vam platne, ze jste u pojisteni u financne stabilni pojistovny, kdyz se o penize z pojistne udalosti musite s pojistovnou hadat nekolik mesicu ci se o ne dokonce soudit. Pri pojistne udalosti potrebujete pomoc a to okamzite - to je hlavni smysl pojisteni. Prave kvalita sluzeb a jejich pomer k cene je hlavnim voditkem pro vyber dobre pojistovny. Pravda, rozpoznat uroven sluzeb pojistovny ja trochu tezsi nez rozpoznat uroven sluzeb kadernika, ale takovy uz je zivot. Jak na to vysvetlovat nebudu, protoze si myslim, ze Mesec.cz ma na to snad dostatek kompetentnich lidi.