Chybu udělal pan Houska, a to hned na začátku. Když je karta jeho manželky, tak ji on nemá co používat. (Kupodivu jsem si v článku nevšiml, že by autor na toto upozornil.) Ostatní už jsou jen konsekvence této základní chyby.
Ale stejně je divné, že by se banka rozhodovala podla IP adresy počítače – já jsem teď třeba připojen přes (nějaký) firemní proxy server, a aktuálně to může být Evropa nebo Amerika podle toho, jak se naše dráty vyspaly. To, že je v adrese třeba australská IP vůbec neznamená, že je dotyčný v Austrálii (a v žádném případě to nemusí být podvod, spíše je to situace naprosto běžná).
Jak jste přišel na onu souvislost „platit nelze, protože je nepřístupný port 443“?
Obraťte se prosím na nějakého místního IT guru, který Vám najde příčinu problému.
Rozhodně ale placení kartou nelze zablokovat nějakými porty. Resp. když se Vám zakáže https, tak ano, ale to si odříznete polovinu webů. A firewall ani proxy nemohou vidět dovnitř https, co tam běží, zda nějaké placení nebo jen např. editace profilu na nějakém webu.
Pri trochu paranoidnejsim nastaveni muze Firewall primo filtrovat pakety a proste odrezavat kmunikaci s HTTPS, ktere pouzivaji neduveryhodne (pro firewall neduveryhodne) certifikaty.
Dalsi problem muze byt spatne nastavene routovaci tabulky a proste odriznuti spojeni po desatem hopu (treba tedka mne takhle odrezavala UPC a pul dne sem podpore vysvetloval co maji opravit).
Ale stejně je divné, že by se banka rozhodovala podla IP adresy počítače – já jsem teď třeba připojen přes (nějaký) firemní proxy server, a aktuálně to může být Evropa nebo Amerika podle toho, jak se naše dráty vyspaly.
Fraud detection/protection systémy snad mají něco jako bayesův filtr. Pokud máte připojení přes takovou VPNku, vyřadí se test IP adresy a zařadí třeba test na prohlížeč/operační systém. GeoIP test je určitě jen jeden z mnoha testů.
Naopak, pokud někdo všech 1000 svých transakcí udělá z jedné IP adresy, bude podezřelá jakákoli jiná IP adresa, klidně ze stejného geografického regionu.
Zahraniční banka nevidí IP adresu, z které je na platebním portálu údajné české banky placeno. Oni uvidí ten platební portál. Tu IP vidí spíš ta „česká“ banka. V článku je vynechána řada informací, které by byly pro zamyšlení čtenářů potřeba. Dále píšete, že šlo o českou sázkovou kancelář, ale nejde náhodou o nějakou zahraniční, která má stránky v češtině? Celý je to nějaký divný…
Tím spíš netuším, jaký cíl dotyčný sledoval. „Bezplatný převod“ z Austrálie do ČR? Nic jiného mě totiž nenapadá, pokud šlo skutečně o českou sázkovku umožňující online sázení. Proč si to teda radši nevybral z bankomatu? Neměl PIN? Každopádně jde o zneužití platebního prostředku, které je i v ČR trestné, nikoliv o sérii nedorozumnění…
To, že banka stanovila nějaké podmínky, neznamená že je něco v nepořádku – pokud manželé, partneři, prostě lidé používající „společný“ účet a třeba i užívají jedinou kartu vydanou k účtu – i když banka s takovým využitím původně nepočítala a zvolená bankovní služba pro to není ideální. V článku zmíněné problémy jsou jedna z daní…
Například České banky. Nejsou schopny vydat svým zákazníkům platební karty o které zákazníci stojí a které sdílení finančních prostředků, uložených na jednom účtu, mezi více lidmi výrazně ulehčují. Tak to prostě lidi dělají tak jak jim to příjde pro ně nejvýhodnější. Opravdu nechápu, kde berete tu odvahu kecat lidem do toho jak mají zacházet se svými penězi!
Co to plácáte, že české banky to neumějí. Možná se vy jenom neumíte zeptat, jestli to umějí. K mému běžnému účtu má manželka svoji kartu už deset let, a stejně tak máme každý svoji kartu k účtu kreditní karty. A nenarazil jsem zatím na banku, která by to neuměla (pravda, nedělal jsem průzkum u všech bank).
Nikde nepíši, že banky neumí vydat k jednomu účtu více karet. Říkám, že banky nejsou ochotny vyjít zákazníkům (přinejmenším mně) vstříc a nabídnout jim takové produkty které zákazníci chtějí, tím je myšleno karetní produkty jinde ve světě existující.
Také je potřeba brát v úvahu, že cena za každou danou službu musí být přiměřená…
Tak teď vážně nevím, co vlastně od té banky chcete. Pro sdílení prostředků na účtu stačí druhá karta, a tu mám k účtu zadarmo (což je myslím cena přiměřená), za doplňkovou kartu ke kreditnímu účtu jsem zaplatili jednorázový poplatek 90 Kč, což mi taky nepřipadá příliš mnoho. Mohl byste upřesnit, jaké modré z nebe by vám naše banky měly snášet?