"S letištními taxami a poplatky by nás to vyšlo na 3355 Kč a odečetlo by se nám 30 000 mil, plná cena nejlevnější letenky přitom byla 6766 Kč."
Nejlevnější letenka bývá ale zpravidla fixní. Nelze tedy měnit datum, čas ani destinaci letu. Oproti tomu bonusová letenka je v rámci její platnosti (12 měsíců od vystavení letenky) plně měnitelná. Rozhodnete-li se změnit let o den, týden, měsíc, půl rok nebo zaměnit Chanselise za písčité pláže Barcelony, nebude vás to stát ani korunu. Rovněž při zrušení bonusové letenky vám bude navrácena celá zaplacená částka a všechny míle na účet. Aerolinky strhnou jen 5000 mil jako penalizaci.
Kouzlo bonusové letenky spočívá tedy právě naopak v její flexibilitě v případě rezervací, dělaných dlouho dopředu.
"V případě, že svou cestu plánujete měsíce předem, cenově je výhodnější využít služeb nízkonákladových aerolinií"
Stejná písnička. Pokud z jakéhokoliv důvodu nebudete moci za 10 měsíců přesně v tomto termínu letět, "cenově výhodnější" varianta vám propadne v plné výši.
"Pokud bychom chtěli nakoupit míle a za ně získat voucher na dentální hygienu, potřebovali bychom celkově 20 000 mil. Museli bychom podle tabulky nakoupit 15 000 a poté 5000 mil."
Aerolinie umožňují za jeden kalendářní rok na jeden účet OK plus nákup v rozmezí 1500-15000 mil. "15000 a poté 5000 mil" tedy nekoupíte.
Děkuji za připomínky, článek jsem o ně doplnil. Jen bych se vyjádřil k bodu 2
Pokud svou cestu plánuji několik měsíců předem a existuje malá pravděpodobnost, že nepoletím, pak je lepší si dle mého názoru míle "šetřit" a cestovat nízkonákladovou aerolinkou, se kterou je let levnější. Nebo se mýlím? :-)
Kromě poplatku 20 haléřů je možné převod hradit také mílemi a to ve výši 50 % převáděné částky. Kamarád takhle nakupuje míle za 20 haléřů za míli.
Příklad: prodávající má 50 000 mil (z akce Citi ČSA - také jsem využil a už mám koupenou letenku na Mexika na příští rok, cena 50 000 mil + 4 205 Kč). Pošle je a na účet příjemce tak dorazí 25 000 mil. Prodávající tak dostane 5 000 Kč.
Velkou nevýhodou bonusových letenek je omezený počet míst v letadle, obvykle dvě až čtyři. Takže do toho Mexika letíme ve čtyřech lidech, ale musíme letět dvěma lety. Navíc není možné zjistit, kolik míst tam je k dispozici, jen, jestli nějaké je, nebo není. To komplikuje právě plánování nějakých hromadnějších akcí.
Na druhou stranu i na nákup na míle se vztahují různé akce, kdy je letenka levnější, než by odpovídalo tabulkovým cenám.
Nevím, jestli je to zrovna tenhle případ, ale ten kamarád teď koupil letenku do Spojených arabských emirátů za 25 000 mil + 1000 Kč.
Změnu bonusového programu ČSA považuji za velmi nešťastnou, hlavně to omezení platnosti mílí. Dosud jsem létal převážně s cestovkami (německými) a tak mě nějaké sbírání mil nezajímalo (pokaždé se letí s někým jiným). Nyní uvažuji o větším využívání individuální turistiky a ČSA mohly být zajímavou volbou - např. zanedlouho s nimi letím do Thajska. Mohl jsem si tak nasbírat nějaké volné letenky - takhle to ale nepřichází do úvahy, takže Citi ČSA kartu zruším a moje peníze opět pravděpodobně dostane německá cestovka nebo nějaká nízkonákladovka :(
Programy všech těch leteckých společností jsou udělány hlavně na nalákání lidí, to plnění je pak postaveno tak, aby nic plnit nemuseli (pokud nejsou lidi rovnou okradeni změnou podmínek).
Sbíral jsem takhle míle u několika společností, vždycky to ale skončilo tak, že společnost je výhodná rok-dva a než na něco míle sesbíráte, tak se zase vyplatí létat jinou, atd. Příkladem jsou třeba Emirates, které byly výhodné, ale letos jsou prakticky nepoužitelné, předtím THY, atd.
Já s ČSA končím. Létám hlavně s partnery ČSA, s ČSA málo. Ostatně s jejich orientací na Balkán a Rusko moc šancí s nimi létat ani není, na Bali nebo do Thajska si s nimi taky nezaletím a o Skopje nebo Žilinu nemám zájem. Budu-li upřímný, můj odchod ublíží spíše Skyteamu než přímo ČSA. Ale i tak, odejdou li zákazníci od Skyteamu k Star Alliance, ČSA vlastně připravuje Skyteam o zákazníky a to se určitě někde nějak projeví.
Naprosty souhlas, jsem take jeden z tech vazenych (alespon jak mi porad volaji ze CITI) klientu, co odchazi ke Star Alliance. Dovolenou za mile zrusili, let balonem je take pric, autopujcovny jsou ty nejdarzsi co existuji a bonusova letenka do rozumnych destinaci se neda uplatnit.
Z 650 tisic mil se mi podarilo zaridit dve letenky v business na NZ. Chteli jsme USA, ale to je nepouzitelne, o Havaji si nechte zdat a po Evrope zaplatim za poplatky k bonusove letence vice nez pri akcnich letenka nebo low-costech.
Znazil jsem se CSA uprednostnovat po Evrope kde to slo (pres ocean KLM nebo Deltu), ale ted vratim k lufthanse a autrianum a nebudu muset vysvetlovat vyssi cenu.
CSA byla kdysi prosperujici spoelcnost. Tvrdik a spol ji privedli na pokraj krachu, orezani linek, prakticke zruseni bonusoveho programu (kdy napriklad za nejlevnejsi letenku do australie v hodnote 30 000,-Kc nedostanete ani jednu mili) jsou jen hrebiky do rakve, ktera se velmi brzo uzavre. Je to velka skoda
Aniž bych chtěl hájit pana Tvrdíka, nevěřím ani médiím.
Předchůdce pana Tvrdíka, pan Miroslav Kůla, který prodal aktiva firmy sice tím získal krátkodobý zisk – a také slávu, ale pak už nepomohla ČSA ani svěcená voda. Je úplně jedno, jestli nástupce byl Tvrdík, nebo bůh, protože firma se stala čistě virtuální, která si všechno musela pronajímat a drsně platit.
Mnoho manžerů řídí podnik tak, že prodá nemovitosti a veš´kerá aktiva firmy, což je jeden z účetních triků, kterým si získá slávu. O několik později takové firmy krachují, zcela logicky.
Jaká "aktiva" a komu je prodal????
Naopak, Kůla dokázal vyřešit kumulovanou ztrátu vzniklou v období, kdy ČSA vlastnila Air France.
V první polovině roku 2004 (to je ta ekonomicky horší polovina) byl provozní zisk ČSA přes 700 milionů. Na konci roku (po té ekonomicky lepší polovině roku), pod "velením" Tvrdíka byl zisk jen 340 milionů?
Původné odhad Kůlova vedení byl 1,5 miliardy - a vypadalo to, že bude překročen.
Výsledek?
Jen za první půlrok "prošustrováno" přes miliardu :o(
Kam? Jen "poradenství" od Delloite (v té době ve vedení manžel paní Buzkové - ČSSD) mělo stát 650 milionů. Za co? Nikdo neví :o(
Pokud se takto chová "Bůh" jsem zád, že jsem nevěřící.
Pro pana Ponkráce - nepište o věcech o kterých nic nevíte :o(
s propadáním mílí problém nemám, vždycky se najde něco, za co je utratit.
Horší to začíná být s jejich získáváním - od zavedení dalších pochybných bukovacích tříd není v podstatě možné koupit letenku za rozumnou cenu s dostatečným předstihem a zároveň získat míle nebo segmenty.