Bankovní tajemství neexistuje. Bankéřka je schopná na celou pobočku zařvat zůstatek na účtu nebo jiné osobní údaje "pro aktualizaci". Toto je mi osobně nejvíc nepříjemné.
Jsou známy případy, kdy zaměstnanci poboček sdělují údaje o bankovních účtech členům své rodiny, nebo za peníze cizím lidem.
Když zrušíte účet, nejdou vymazat osobní údaje. Banka vás pořád bombarduje obchodními nabídkami, emailem, dopisy, telefonicky.
Banky sledují transakce na účtu a na základě těchto znalostí otravují telefonicky s "výhodnými" nabídkami pojištění, mobilních telefonů, půjček, investic a podobných nesmyslů.
Nejhorší je, když jste v tramvaji, zavolají z banky a dramaticky sdělují, že mají pro mě strašně moc důležitou informaci (asi mi někdo hacknul internetbanking) a chtějí "pro ověření" příjmení matky za svobodna a rodné číslo. Pak se dozvím, že mi chtějí nabídnout "výhodnou" kreditku.
Chtěl bych banku, u které si jenom uložím peníze a která bude mít funkční internetbanking pro platby (jako mělo původní Fio, ne ty omalovánky, co teďka zavedli). Taková banka bohužel už neexistuje.
Cituji z tohoto clanku.
"Bankovní tajemství znamená, že obchodní banka nesmí nikomu sdělovat žádné informace o vás jako klientovi a o zůstatcích na vašich účtech, o poskytnutých úvěrech a ani o jiných bankovních obchodech."
Jak je tedy mozne ze jina banka vi kde mam uvery a v jake vysi, kdyz je to to bankovni tajemstvi a aby to vedela musi mit o me jako klientovi nejake informace. Musi je ke me muset nejak priradit.
Tento postup vyplývá ze zákona o ochraně osobních údajů. Kromě toho banka musí snižovat svoje rizika a předcházejit jim, což v případě žádosti o úvěr znamená co nejpodrobnější prověření klienta.
Na druhou stranu když banky před 20-25 lety dávaly úvěry na potkání a bez pečlivého prověření svých klientů a ti pak nespláceli, tak jim bylo nadáváno do tunelářů.
Nemá smysl se rozčilovat nebo urážet, taková jsou pravidla (ve světě jsou někdy i přísnější než u nás........). Jde o to znát zákony, pravidla a logiku bankovních obchodů a požadavků