K využívání jiného prohlížeče než je IE:
Manželka měla v práci nějaké starší elektronické bankovnictví od ČS zřízené ještě před Servisem24. Jednoho dne klientům ČS oznámila, že tu stávající službu ruší a že musí přejít na Servis 24. Samozřejmě, nikdo nevěděl podrobnosti. Na zelené lince - to musíte na pobočku. Na pobočce měli tak leda smlouvy, ale nevěděli nic o aplikaci. Pak sehnala nějakou technickou pomoc, protože podle návodu to nefungovalo. Musíte mít Javu, ale ne tu nejnovější, ale nějakou starší. Jelikož v práci používají ještě netové bankovnictví dalších asi 4 bank (takže má z čeho srovnávat), tak ty ostatní banky vyžadují zpravidla zase tu nejnovější verzi Javy. Pod Internet Explorerem se to nepodařilo rozchodit. Tak další varianta: zkuste Firefox. Ten nikdy nepoužívali, tak jen než objevili, co to vlastně je a kde jej sehnat - nemají totiž vlastního AIŤáka, takže co jsem věděl, s tím jsem pomohl. Firefox ale zase většinou nepodporují jiné banky. Po velkých peripetiích to rozběhli ve Firefoxu, ale nadává na to, více jí vyhovují netové aplikace ostatních bank. O časté nepřístupnosti systému raději pomlčet.
Já doma naopak používám Živnobanku. Když přišel na svět Firefox, tak jsem s ním experimentoval a zkoušel i banku. Nepodařilo si mi ji rozchodit, tak jsem jim napsal maila. I když Firefox nebyl (nevím, zda i nyní) bankou ofickálně podporován, přišel mail, co kde udělat. U ŽB se musí do kompu nahrát (i do IE) certifikáty. Teď to v pohodě maká pod oběma prohlížeči.
I když už jsem musel přeinstalovávat XP, po importu certifikátů opět vše maká jak má. Nenapadlo mne ale, že kdybych chtěl přejít na Vistu, že tam by to nemuselo (jak tomu mohlo být u KB) chodit, i když Visty se prodávají už docela dlouho ... Ale konkrétně jsem nic u ŽB nesondoval. Nový comp, přechod na jiný OS či jiný prohlížeč neřeším každý týden, až to bude aktuální, stačí se zeptat tlf. , mailem - jsou vždy ochotní a vědí opotřebné ...
Od 5.11. dochází k "reorganizaci" ŽB, HVB do unicreténu, tak jsem zvědav, jestli pod taktovkou Italů nebude něco poděláno ...
Zrovna minulý čtvrtek: 9 pokladních přepážek, jela jen jedna! Nejdříve odbavovala tuším že sedmička. Pak asi měla splněný plán, tak se tam začala vybavovat s kolegyní. Když to po několika minutách postřehla jiná, dosud neodbavující pokladní, začala vyvolávacím zařízením zvát klienty. Když jsem konečně k té pokladní přišel na řadu, zjistil jsem, že u další přepážky pokladní řeší s klientem bezhotovstní operace a i nabízí zřízení různých produktů! Když jsem odcházel, na té sedmičce se ještě vybavovaly a paní pokladní nabízela nové a nové služby. Nikomu nedýchám na záda a dodržuji soukromí a odstup, ale díky vynikající akustice jsem nemohl neslyšet jak téma soukromého hovoru na sedmičce, tak i ty bezhotovostní operace. Nevím, zda klienti ČS jsou tak natvrdlí, že když si na Q-matiku ze 4 nabídek navolí hotovostní operaci (bezhotovostní je hned pod tím) a pak tam jdou vyřizovat bezhotovostní věci. A pokladní by měla být natolik profesionální, aby toho vidláka vykázala na správnou přepážku, jinak je to bezohlednost vůči ostatním klientům. Pokud půjdu s hotovostí na bezhotovostní přepážku, taky mne vyženou.
Vas za to nekdo plati, ze to pisete furt dokola? Kdyz to same cte clovek uz podesate, tak se nemuze zbavit dojmu, ze jde o neco jineho nez ze se chcete "podelit o zkusenosti" ... :-)
Domníváte se, že manželka může za to, že v ČS něco nefunguje? Je to neprofesionální přístup, když banka něco sama od sebe zruší a nabízí něco, o čem ani pořádně neví, zda a jak to funguje.
Pokud máte poruchu na autě, taky vás manželka mění, že zrovna vám se na autě něco po ...?
Budete Pavle asi člověkem na úrovni. Nebo vás zžírá, že někdo má lepší banku než ČS?
To se nikdo nedomnívá, ale když se na to podívám z druhé strany, tak jsi vlastně šťastný člověk. Jelikož pořád omýláš problém, co se stal určitě už před několika lety, tak je to nejspíš proto, že mezitím už jsi na žádný další nenarazil a to se ti dá jen závidět.
Ta má reakce byla na příspěvek Pavla 30. 10. 18:43, s Vámi se, Karolko, nikdo nebavil.
Mimochodem, pokud byste se v bankovnictví trochu vyznal, mohl byste vědět, že ČS ukončovala zastaralý systém a nahrazovala Servisem24 nedávno, tzn., že se nejedná o problém starý několik let. No, a pokud jste zvědavý, mohu klidně prezentovat další, nové problémy, na které jsme narazili.
Příště než udeříte nesmyslně do klávesnice, ověřte si situaci!
Jasně, že vím, že to byla reakce na jiný než můj příspěvek. No a v bankovnictví se taky trochu vyznám, ale fakt jen trochu. Dělal jsem zatím jen pro jednu banku.
Co je pojem nedávno, to si nějak nedovedu představit. Měsíc? Půl roku? Pět let? Pokud je mi známo, tak starý internet banking ČS končil někdy v roce 2002.
Trochu života, do toho umírání. Tohle neustálé ohlížení se do minulosti vás nidky dopředu neposune!
Servis24 je na trhu minimálně od roku 2002, což není tak nedávno. Protože jsem přechod ze starého IB na S24 zažil na vlastní kůži a pamět mi ještě slouží, považuji Váš úvodní článek za nepovedenou pohádku.
Hele nedelas tady z lidi voly? Od kdy CS a servis 24 bezi pod Javou? Pokud mas mindraky z teto banky tak jdi jinam od toho funguje trzni prostredi. Jedine s cim s tebou mohu souhlasit je velke zatizeni Servisu24.
Také mám internetové bankovnictví ŽB a jsem s ním spokojená. Pokud jsou odstávky, přijde info mailem a SMSka, rozhodně není často neplánovaně nefunkční, jako tomu bývalo u ČS, kde jsem byla před tím.
A jak uvádí SocPredátor 30.10. 10:22 "Vzhledem k tomu, že jejich nový osobní účet je dražší než byly staré balíčky, a sama spořitelna se chlubí tím, že nově si ho pořídilo přes 50000 lidí, tak je snad jasné, že to budou klienti :-"