Přesně pro takové články čtu Měšec. Více takových. Díky, autore! Když to shrnu za sebe, změny se mě moc nedotknou, v zásadě se toho pro mne moc nemění vyjma levnějších plateb, protože kreditku nemám a telefonické platby nezadávám. Ale stále pachuť postupného zdražování RB zůstává :-(
Jeden známý si takhle posílá dobírku na 150000 (prázdnou obálku) každý měsíc. Zaplatí za ni pěti "vracecími" kreditkami (když napřed proškolí pošťačku, že to tak opravdu jde a jejich systém to umožňuje) a má na tom čistý výnos cca 2000Kč. I kdybyste s tím strávil hodinu, tak kde dostanente 2000 Kč za hodinu?
No tak samozřejmě, cesty jsou různé.
Například při "točení" dobírky máte peníze na účtu (téměř) hned, ale platíte to až za téměř dva měsíce. Když takhle budete točit milión, tak máte trvale na spořícím účtu přes milión korun, které vám sice nepatří, ale úroky z nich už vám patří. Takže se dá (sice méně, ale pořád) vydělávat, i když bonusy zruší úplně.
A co teprv kdyby to někdo zkusil s kartou VISA Obsidian Black, která vrací bez limitu 5% v MCO. Dostupná u nás možná ještě letos.
Jestli by tam hned měli i dobírku těžko říct: "Transactions on digital wallets, digital banking services, crypto exchanges, stored value products, money remittance services are excluded from the MCO Rewards programme. "
Jak že to bylo v té televizní reklamě ?
- "potřetí klientsky nejvstřícnější banka roku" .... dále "inspirována klienty = kdo jí tento titul dal ???
Vzpomínám, když Raiffeisenbank koupila kreditní karty od Citi bank, které do té doby byly ZDARMA bez poplatku ...
Prakticky okamžitě zpoplatnila ... na co tato banka "šáhla" tak vše zmařila, vezměme si jejich povedený 3% účet - úrok na "půl" roku, za podmínek vytvoření běžného účtu, tak, aby odcházely platby a zároveň byla připisována částka 1x za měsíc ...
No a až se trh naplnil(nalákali více klientů ...) tak co s nimi...
Nejvstřícnější banka roku se opět projevila - zdražíme jim poplatky ...!!!! Já se směji .....
Řešíte jak si někdo posílá dobírky, ale nikoho ani nenapadlo, že nás zase banky začnou dřít až na kůži. RB s tím začla a ostatní se rádí a hned přidají.
Jsou 2x až 3x dražší než na západě a není před tím úniku.
To by měl někdo začít řešit a né pár vychxxnků, kteří se někoho snaží obrat.
Já jsem si četl nové produktové podmínky debetních i kreditních karet a zarazilo mě, že u debetních karet je indikováno (ve verzi s vyznačenými změnami) zrušení 2,5% konverzního příplatku u měn, které nemá RB v kurzovním lístku (odstavec IX.3), a to navzdory tomu, že ani stávající podmínky o navýšení kurzu nemluví. V tomto ohledu mi staré a nové podmínky přijdou stejné.
Naopak u kreditních karet opravdu příplatek zaveden bude.
Reklamační oddělení bude mít asi veselo, až začnou lidé reklamovat neoprávěně účtovaný příplatek u debetek.
Tak tohle je důvod, proč nemám účet u Rajfky, a co jsem tam měl, když mě jim prodali, to jsem po zhoršení podmínek po roce zrušil.
Ony tyhle změny podmínek sice většinou nic dramatického neznamenají. Jenže jen většinou. Ono se to na první pohled nezdá, ale kdybych měl studovat každé i jen "výcucy" změn, jako je tento článek, o samotných podmínkách ani nemluvě, tak to zabere hodně času, energie a pozornosti. Takhle jsem odešel i od mBanky.
Ono být u banky, která dlouhodobě téměř žádné změny v neprospěch klienta nedělá, má také svou hodnotu.