Vlákno názorů k článku ING rozdávala peníze od Fredy - Finanční dům budoucnosti není špatná představa. Jen je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2003 9:18

    Fredy (neregistrovaný)

    Finanční dům budoucnosti není špatná představa. Jen je třeba se na něj podívat z pohledu běžného klienta. Pokud by neměl být tento dům nezávislý a pokud by neměl mít „duši“, tak nemá šanci na úspěch. Připadá mi to podobné, jako když dnes chodí agenti ING ke klientům s notebooky. S pomocí software vytvoří analýzu přímo v kuchyni klienta a na to mu napasují stejně KŽP, jen s tím rozdílem, že to vypadá důvěryhodněji a profesionálněji. Je to stále jen prodej hlavního zboží ze sortimentu produktů firmy ING. Pouze je lépe zabaleno s patřičnou mašličkou na vrchu. A užitek pro klienta? Autor návrhu má patrně naivní představu o tomto byznysu. Již vidím vedení ING, jak doporučuje svým poradcům nabízet, v případě potřeby a přání klienta, produkty ČP, Generali, či jiných finančních institucí. Toto může zabezpečit pouze nezávislá společnost.

    Dost mě děsí podobná představa budoucnosti v oblasti zdravotnictví. V případě nějakého zdravotního problému si najedete na stránky svého lékaře. Pomocí různých dotazů a náslených odpovědí na Váš stav, dostanete výsledek a případně si rovnou vyjedete recept. Už vidím ten děs v očích, když kliknu někde vedle a nebo špatně pochopím dotaz, jak se na monitoru objeví nápis "lituji, ale již nejste mezi živými".

    Pod názvem „Finanční dům budoucnosti“ si představuji působení nezávislých analyticko- poradenských společností, které nebudou upřednostňovat produkty a finanční instituce na základě výše provizí, ale dle skutečných potřeb klientů. Vítězného studenta omlouvá mladý věk a nezkušenost. Jeho vize budoucnosti v oblasti financí je možná zajímavá pro VIP klientelu, ale 90% ostatních to tolik nezajímá. Většina lidí si potřebuje, lidově řečeno, pokecat. Přitom se poučit, co je toto a k čemu je mu to dobré. Poradit se, zda nejdříve řešit zajištění příjmů a pak následně oblast bydlení. Zda volné prostředky spořit, či investovat. A to vše jejich jazykem, tak aby to dobře pochopili. Na návštěvě u klientů nepotřebujeme žádné notebooky, žádné plné kufry propagačních materiálů a smluv, žádné prezenty a dárkové firemní předměty, ale jen čistou hlavu a upřímné a poctivé srdce. Tento základní vztah důvěry, který je nezbytný, nenahradí žádná moderní IS, ani supermoderní ASP apod., ale obyčejné vřelé lidské slovo. Aby mi bylo dobře rozuměno, nejsem proti novým technologiím, sám je používám, ale v této oblasti to nestačí.

  • 18. 5. 2003 10:10

    All-in-one (neregistrovaný)

    No Fredy, tak tohle je nejlepší co jsem od Vás kdy četl! Smekám a rád bych Vám říkal pane kolego - mám totožný názor (jen nejsem nezávislý finanční poradce :-)) )To pojišťování je vážně o lidskosti a kdo tomu nevěří, dělá ho špatně!

  • 19. 5. 2003 10:26

    Ondrej Kulhanek (neregistrovaný)

    Vážený Fredy, pokud jste si pozorně četl moji práci, najdete tam že za jeden z kličovych faktorů považuji komunikaci a také využívání poradců pro stanovení potřeb zákazníka. Vzhledem k tomu, že oboje funguje již dnes, nebyl důvod probírat to do podrobna, snažil jsem se zaměřit spíše na to, co se změní nebo prudce rozvine. V podstate je vaše představa a moje stejná. Až na dvě věci.

    1) většina lidí si potřebuje pokecat.... to ano, ale ta většina není zas tak velká, jsou i lidé, kteří nejsou tak sociální, kteří si radši všechno udělají a najdou sami. Také jsou lidé, kteří prostě nemají čas nebo zájem a prostě vědí že chtějí dětem založit stavební spoření a nemyslí si, že by v něm byly až tak velké rozdíly, aby ho museli vybírat atd. Takže s tím popovídáním bych to nepřeháněl. Nejen produkt, ale i komunikaci je třeba šít na míru zákazníka, protože je vlastně jeho velice důležitou součástí.

    2) Podle vás je moje vize tak pro VIP klientelu, ja rikam, ze to je ta vase. Pokud chcete zajistit opravdu nezavisle poradenstvi, tak to skutecne nejde pres provize. Jenze kdopak tak asi bude mit na to, aby si financniho poradce jeste platil? Pouze ti zamoznejsi, kteri investuji takove castky, ze jim na nejake petistovce vubec nesejde - jinymi slovy VIP klienti. Vestina lidi chce spise najit produkt, se kterym bud usetri a nebo naspori vice a i kdyz jim k tomu placeny financni poradce muze pomoci, tak jeho sluzeb nevyuziji, protoze vetsina lidi nemysli strategicky, vidí jen co je to dnes stoji, a co jim to zitra prinese je pro ne tak trochu v "mlze". Bohuzel.... Ale treba se to zmeni, kdo vi..... uvidime jak to za par bude vypadat a kdo z nas byl blize pravde.

  • 19. 5. 2003 12:30

    Fredy (neregistrovaný)

    Děkuji za Vaši odpověď, kterou jsem vlastně ani nečekal. Každý z nás máme svůj názor a svůj pohled na finanční poradenství a využití moderní technologie. Možná s tím rozdílem, že mám patně větší praxi. Nyní k Vašim názorům.

    1) Komunikace se zákazníky a využívání poradců pro stanovení potřeb zákazníků funguje většinou na základě snahy prodat, pokud možno provizně nejzajímavější, finanční produkt. Takto to prezentuje většina poradců (agentů) pojišťoven. Vše je zdánlivě ve prospěch klienta, ale skutečnost je jiná. Toto není a ani nemůže být nezávislé poradenství. I když si na to mnoho agentů většiny pojišťoven úspěšně hraje. Nějaký čas jsem se točil kolem některých z nich, tak vím o čem píši.

    2) Co se týče mého sloganu pokecat, tak Vám musím oponovat. Faktor "pokecat" není vůbec sociální. To jste možná zatím nepochopil systém poradenství. Mezi mé klienty patří mnoho inženýrů, lékařů, manažéru firem i ze zahraničí. Pokecat, znamená také vysvětlovat, radit a i učit. Vyšší příjmy a postavení neznamená vyšší znalost v oblasti financí. Lékař se vyzná v medicíně, ale finance jsou pro něj mnohdy španělská vesnice.

    3) Co se týče produktů a jejich výběr, tak je to, bohužel, zase jinak. Špatný výběr, zdánlivě jednoduchého, stavebního spoření se objeví v momentě, kdy bude klient chtít řešit bydlení. Pak najednou zjistí, že úvěr nedostane, přesto, že je nyní bonitní, ale v minulosti byl ve ztrátě. Nebo, že právě ta jeho SS požaduje více ručitelů a on má jen jednoho atd. Nebo také, že uzavřel vysoké KŽP s tím, že je to jakási "vstupenka" pro získání úvěru ze SS, či hypotéky. Mnohdy paradoxně hypotéku nezíská právě proto, že se mu rapidně snížila bonita z důvodu vysokých splátek na KŽP. Takových, zdánlivě jednoduchých, produktů je celá řada. Každou chvíli nějaké předělávám.

    4) Tu VIP klientelu musím upřesnit. Bude se převážně jednat o klienty, kteří se orientují ve světě financí. Pro tuto část populace může být jistý systém "samoobsluhy" dle Vašeho tipu zajímavý. Opět ale upozorňuji na nezbytnou nezávislost takových finančních domů budoucnosti. Dokonce si dovedu představit kombinaci obou variant. Klient se poradí s nezávislým poradcem a na základě jeho doporučení bude kontaktovat přímo finanční instituci s již jasným záměrem.

    5) Další z omylů je, že závislost rovná se provize a naopak. Nezávislost je něco jiného. Jedná se hlavně o nezávislost na výběru produktů a finančních institucí. To si může dovolit pouze silná analyticko-poradenská společnost, která nemá analýzy pouze jako doplněk, ale jako hlavní zdroj služeb pro klienty. Má smluvní vztah se všemi významnými finančními institucemi, ale žádnou neupřednostňuje dle výše provizí. Stačí k tomu vytvořit speciální provizní systém, kde se zprůměrují některé příbuzné produkty. Tím pádem poradce nemá potřebu nabízet (či upřednostňovat) některé produkty, ale řeší skutečné potřeby a přání klienta. Řeší především jeho finanční plán. Je to také otázkou výběru poradců, jejich školením a koučováním. V neposlední řadě také závisí na odpovědnosti a svědomí každého poradce. Některé společnosti si nechávají za zpracování finančního plánu, či za poradenství, zaplatit. Myslíte si, že je to známka kvality a objektivnosti? Moje zkušenost říká, že ne. Některé společnosti se chlubí nezávislostí a pak, kromě poplatku za poradenství, shrábnou klidně i provize od finančních institucí.

    Třeba, že se mnou nebudete souhlasit, tak Vám přesto přeji, aby se Vaše vize a představy o "finančním domu budoucnosti" naplnily.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).