tohle bude zajímavé asi tak pro 3-5% lidí.Stejně jsou tam tři největší překážky.
1. odhad.Jak si někdo může vědět částku, když ani neví na kolik dosáhne? Většina lidí to šponuje co nejvíš,co dovolí odhad.
2. jak je to ,když zaměstnanec coby osoba neznalá přijde do banky a řekne, že za poslední 3 měsíce vydělal 20 000 Kč. On si jednoduše zprůměroval 3 výplaty které mu přišly na účet.Vůbec ho chudáka nenapadlo, že peníze za,nemocenskou se nezapočítávají do bonity a tudíž bude mít nakonec méně než čekal a tím pádem bance lhal.
3.Co když během toho půl roku přijde o práci?
1. tak si vezme úvěr na maximum, na které se svými příjmy dosáhne - pak hledá nemovitost, která se do této částky vejde. Pokud to bude nakonec nižší částka, nebude nijak poškozen.
2. na to by měl klienta každý bankovní poradce upozornit, že banku zajímá čistý příjem
Nejde o nic jiného než o marketingový tah. U snadné půjčky také spořka inzeruje, že k uzavření úvěru nechce nic jiného než předložení OP. Takže klient předloží OP a projde skóringem, na základě kterého je mu přidělen úvěrový limit. Před uzavřením smlouvy ale dokládá potvrzení o příjmu a další doklady o bonitě. Tak proč mu zamlčujeme, že to musí mít? Vždyť ho jen taháme za fusekli, protože když to nepředloží, čerpat se nebude. Není lidštější mu říct rovnou "chceme ty a ty doklady a doložení bonity v té a té výši. S Vaší bonitou můžete čerpat tolik a tolik". Proč tam musí jít několikrát, stejně jako předtím? Prostě jen marketingové kecy.
No možná v tom rozdíl je - hned se dozvíte, zda a za jakých podmínek úvěr dostanete. Když jsem si sám vyřizoval hypotéku, tak mi až na výjimky nikdo nebyl schopen hned říct ano dáme Vám ji a s takovým úrokem a poplatky. Nejprve vše doneste a pak se měsíc modlete, abysme Vám to schválili. Pokud chci koupit nový byt, tak odhad = prodejní cena (+/-) a potřebujete co nejdříve zjistit, zda na to máte
omyl, když to podepíšeš a pak nedoložíš to co jsi jim v té době povídal a to nemluvím o tom, že tě na něco neupozorní, tak ti tu hypotéku celou předělají a to budeš koukat. Je to velice jednoduché, důležité je aby to klient podepsal a mejí ho jistýho. Pokud jim odejde z pobočky bez smlouvy, tak si to může rozmyslet a je po obchodě. Jinak pokud ti někdo není schopnej říci na kolik a za jakých podmínek můžeš dostat hypotéku, tak se obrať a jdi jinam. Je to amatér a vymlouvá se na vše možné. Každý bankéř ti musí být schopný během chvilky říci na co máš. mají na to prográmek, jinak by nebyl schopný to ani připravit na schválení.
Je-li krédem ČS je hrabat a hrabat (= mít ještě dynamičtější zisk), tak všechny "novinky" musí nutně směřovat k tomu jak ještě víc a víc oškubat polapeného klienta. Např. sankční poplatek při odstoupení od smlouvy u žárovkářů GE "pouhých" 4 tisíce, ale u banky o život více jak dvojnásobek - tedy 9,5 tisíce. Další zjistíte až při konkrétních jednáních: úroková sazba od ... - ale vy tu nejnižší nezískáte. Na konci úvěrového martinia zjistíte, že jste dostali mnohem horší úrok, než jiné ústavy nabízejí zcela standardně. Pokud jste klientem banky, mají vás z čeho prolustrovat, takže pokud jim sdělíte předem něco ústně a oni zjistí, že podle dosavadního vývoje tomu tak není (např. právě ten čistý příjem), tak vás zanesou do Zákaznického systému jako podvodníka a už si u nich neškrnete ani jako ručitel na půjčku někomu jinému. Kidy typu jak nám záleží na spokojenosti klienta ať si spořka strčí někam!
Zkoušel jste někdy využít služeb GE? To je teprve horor... tedy, dokud nic nepotřebujete a jste "standardním" klientem, je vše v pořádku. Pokud ale máte jakýkoli byť jen trochu nestandardní požadavek, tak se těšte. U ČS vcelku bez potíží.
Zkoušel jste někdy využít služeb ČS? To je teprve horor... tedy, dokud nic nepotřebujete a jste "standardním" klientem, je vše v pořádku. Pokud ale máte jakýkoli byť jen trochu nestandardní požadavek, tak se těšte. Jinde vcelku bez potíží.
Zkoušel. Vždy bez potíží. A nemůžu říci, že bych byl "standardním" klientem - mé požadavky jsou převážně nestandardní. Je ale možné, že mám kliku na pobočku. Co jsem slyšel, tak u ČS je pobočka rozhodující. Když chytnete špatnou, tak máte pech.
S tou pobočkou souhlasím. U nás v Petřvaldě u Karviné to je katastrofa. Ženské z dob komančů, kdy jsem bral novomanželskou půjčku ničemu nerozumějí, jen jsou dobře proškoleny... :-)) Už jsem slyšel i od známých, že to tam brzy zabalí a předají peníze jnam...... Prostě je pobočka a POBOČKA.
Možná ty ženské z dob komančů nerozumí tolik hypotékám nebo pojištění. Těch totiž není až tolik a v minulosti se složitější věci dělaly jen na velkých pobočkách, zpravidla okresních. Dnes všude musí "umět" všechno a nakonec nikdo neumí nic. Všichno jen povrchně. Tolik neustále se měnících produkrů nikdo nemůže do hlavy nacpat. Všechny průzkumy spokojenosti se zaměřují jen na to, jestli byl klientovi nabídnut pro banku výhodný produkt a hlavně jestli si ho kilent koupil. Jestli ne, tak je prodejce špatný, neboť neumí klienta přesvědčit a dostrkat ho k podpisu smlouvy. Tomuto manipulování s lidskou osobou (a potažmo i inteligencí) jsou učeni bankovní prodavači v České spořitelně a hlavně ti mladí jsou velice zpracovatelní a prodali by i vlastní tchyni. Bohužel již nikdo nezjišťuje, zda klientovi produkt vyhovuje, jde jen o "čárku". A již vůbec nikdo nezjišťuje, jak se s klientem zachází, pokud se jedná o nějaký nehonorovaný, nesledovaný, neplánovaný produkt či službu. To si vás pak přehazují jak horký brambor, protože např. za vysledování nějaké ztracené platby není žádná "čárka". A tento servis zvládají naopak ty ženské z dob komančů - osobně vyzkoušeno na více pobočkách v rámci 1/3 ČR.
Rušení poboček je další specialitou ČS. Zatímco jiné ústavy pobočkovou síť rozšiřují, spořitelna ji redukuje. Mají předepsán plán vybraných ukazatelů a pokud je pobočka např. v místě s velkou nezaměstnaností a menší kupní silou a nepodaří se jim získat nějaké prachaté klienty, tak neplní a jsou odsouzeni k zániku. Spořitelna si jako strategii zvolila nakvartýrovat se do obchodních center. Tuhle jsem byl v mladoboleslavské Hypernově a kdysi tam měla spořka takovou menší úřadovnu. Bohužel to krachlo, úřadovna v těch místech není! Nevím, jestli ji nepřemístili jinam, já ji tam ale nikde nenašel. Tomu se říká strategie nevidět si na špičku nosu.