Na Fio nedám dopustit, ale karty, to je jiná věc. Mně se to stalo s kartou také vícekrát, že mi s ní nešlo zaplatit, i když jsem na účtu peníze měla. Také nejde platit ten den, kdy si třeba ze spořícího účtu doplníte běžný účet-na výpise vidíte, že máte na BÚ peněz dost, ale tato informace do bankomatu a tudíž i kartě dorazí až druhý den. Tak bacha na to. A kartou Maestro, kterou Fio k účtu dává zadarmo, nezaplatíte nikde v zahraničí-tam akceptují jen karty Visa a MasterCard. S kartou Maestro mám smůlu. Musela jsem požádat o Visu za 25Kč/mšs., protože nakupuji často v zahraničí a teď díky Maestru nemůžu. Za to ale nemůže asi Fio, ale ČSOB jako vydavatel karet. Nevím, proč Fio nemůže vydávat vlastní karty, když už je bankou.
Tak tyhle stojany mě pěkně vypekly v Holandsku, konrétně Rotterdam. Prostě mi to nevzalo žádnou kartu, zkoušel jsem AmEx, českou KB MasterCard, anglickou VISA a anglickou MasterCard. Ani jednu mi to nevzalo. Asi to chtělo holandskou kartu, možná je to v Norsku podobně. V USA mi zase nevzal stojan anglickou AmEx (akceptoval jen americké karty) a přitom si pamatuji, že jsem tam pár let zpátky platil českou AmEx.
V US je toto bezne. V ID se mi obcas povedlo zaplatit ceskou VISA, ve WA ani nahodou. Vzdy jsem musel predem jit na pokladnu, ale tam mi klidne vzali ceskou AXA (coz je diky kurzu vyhodny). A napr. v Oregonu, kde jsem chtel na pumpe sam zaplatit a natankovat, me obsluha upozornila, ze sam NESMIM pod pokutou xxx $ a vzdy musim zaplatit uvnitr a odpovedna osoba mi odborne natankuje benzin :-)
Ono to je trochu zložitejšie. Zostatky na účte a uskutočnené transakcie kartou sa synchronizujú 3x denne - rano o osmej, poobede okolo druhej a vecer okolo siestej. Deje sa to formou synchronizačných súborov ktoré Fio posiela do CSOB a dostáva od CSOB. Uz par krat sa stalo, ze CSOB-čka urobila Fiu schválnosť v tom, ze niektorý zo súborov "zabudla" poslať alebo spracovať.
Fio intenzívne pracuje na vlastnom riešení platobných kariet, samo si uvedomuje, že ako bude mať viac a viac klientov a bude vážnejšou konkurenciu pre veľké banky tak spolupráca s CSOB by bola kontraproduktívna - proste CSOB by sa snažila Fio mediálne poškodiť.
cas na reklamaci? Nevim jak je to u FIA, ale u CSOB se mi v IB ihned objevi blokace penez, takze disponibilni zustatek je aktualni vzdy. Ve pohybech "za co" se to objevi az po case (s tim posunutym datem, to me stve asi nejvic). Ale SMS za platbu kartou mi posilaji taky prakticky hned (to je hlavni).
ČSOB karetní transakce klientům Fio banky neoznamuje vůbec, žádným způsobem ani prostřednictvím SMS. Můžete se dozvědět až to, že vám byla z účtu stržena požadovaná suma, což bývá u mne konkrétně 3-5 dnů (nejčastěji 3 dny).
Nevím jak je to u výběru z bankomatů, právě kvůli problémům se zaúčtování transakcí (a malému počtu použitelných bankomatů v mém okolí) jsem se rozhodl kartu používat jen pro platby u obchodníků, kdy hlídám na účtu s nímž je karta spojena minimální a maximální sumu peněz. Většinu plateb stále provádím cash a nehodlám na tom nic měnit, kartou platím pouze nevýznamné položky.
Kdysi dávno jsem dokonce Fio podezříval jestli nejde, z pohledu Fio - ČSOB, o cashback-ovou kartu, kterou Fio dále prezentuje klientům jako debetní kartu a shrábne onu zpětnou platbu... ale myslím, že to tak není. Je to prostě jen mizerná karta s mizernými službami.