V clanku opet chybi srovnani jak podobny pripad probiha v jinych zemich (na zapad od nas). Opravdu jsou tam bezne stejne "mafianske" postupy jako u nas ? Nebo by si tam nikdo neco podobneho nedovolil ? Predpokladam ze pokuta bude sice vysoka, ale na druhe strane jednani uradu bude take korektni.
Osobne bych si opet rad koupil rocni kupon na MHD, ale nemohu. Stat trikrat fronty, vyplnovat mnoho A4 papiru se souhlasem, ze kdokoli si muze pozadat o me osobni udaje nehodlam. Stejne tak byt denne spehovan odkud a kam jezdim. Chce tedy DP vubec za svoje sluzby penize, nebo tato sluzba slouzi hlavne jako zaminka vymahani "dluhu" pro jejich pratele ?
Na druhé straně ale, proč vlastně kdokoliv potřebuje vědět, odkud/kam/kdy/kdo jede? Co je komukoliv do toho? Dopravní podnik snad má dbát jedině na to, aby pasažér za svezení zaplatil řádné jízdné a během jízdy se choval v souladu s přepravním řádem. Po všem ostatním je mu leda h.vno.
Ano, zvlaste kdyz DP stejne jeste platim z mych dani. Nechapu v cem soucasny papirovy kupon tomuto pozadavku nevyhovuje. Stejne se k te slavne Opencard dava opet papirovy "zalozni" kupon, ktery slouzi k tomu kdyz nepujde data z karty precist elektronicky. Takze vlastne musim nosit oboje. K cemu to cele je, krom buzerace ?
Žila jsem několik let v Paříži a dopravovala se většinou metrem. Jednotlivé jízdné není levné, ale ušetříte, pokud si koupíte tzv.carnet na 10 jízd. Procházíte vždy turnikety a jízdenku si označíte, a můžete přestupovat a jezdit jak dlouho chcete. Nejste časově omezeni jako v Česku. Revizora jsem za celou dobu v metru neviděla. V autobusech platíte podle pásem, jednou jsem to špatně odhadla, ale revizor byl velmi slušný. Ukázal mi, kolik pásem si musím ještě zaplatit, ale pokutu jsem žádnou neplatila. Jo a turnikety hlavně študáci přeskakovali, většinou jim to vyšlo, ale pokuta byla většinou až 20 násobek ceny jízdenky,
My bydleli 25 km za Paříží a do Paříže jezdli příměstským vlakem. Jízdenka platila i na jednu trasu metra, takže když jsme jeli tam, koupili jsme si zároveň zpáteční jízdenku a v Paříži navázali na metro. Vždycky jsme se dostali, kam jsme potřebovali. Je to lepší systém než u nás.