Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Elektromobily mají povinné ručení levnější. Zatím. Škody totiž mají vyšší od anonym - "Prakticky však jejich výroba zanechává ještě větší uhlíkovou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 11. 2019 12:07

    anonymní

    "Prakticky však jejich výroba zanechává ještě větší uhlíkovou stopu než výroba a provoz vozidla na konvenční pohonné hmoty."
    To vzal autor kde? Možná pokud jezdí s auty pár desítek tisíc km a pak je dá do šrotu. Viz v češtině např.:
    https://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil?page=1
    Pár odborných studií by se na to taky našlo.

  • 18. 11. 2019 13:12

    xf (neregistrovaný)

    Tak ono je tam dost chyb.
    Hned ta nejdůležitější: porovnání je provedeno pro sodovkový plyn. Přičemž ty nejhorší ekologické škody při výrobě akumulátorů jsou z něčeho zcela jiného. Ale chápu, "ech co, čert vem Filipíny".
    Druhá velká je, že autor zapomíná na omezenou životnost akumulátorů, a s tím rostoucí ztráty při vybíjení a nabíjení. Autor srovnává nekonečnou životnost a parametry nového. Zatímco u spalovacího motoru se téměř vždy rovná životnost auta s motorem.
    Další chyba, týkající se pouze CO2, je mix zdroje elektřiny. (Navíc dost schizofrenní chyba, vzhledem k odmítání JE stejnou partou, co elektromobilitu prosazuje.) Zde bere mix ČR, což neodpovídá ani našim sousedům (kromě Slovenska), ani světovému mixu, kde je CO2 v mixu kvůli menšímu podílu JE vyšší.
    Předložená tvrzení jsou neověřitelná; zdroje i způsob výpočtu.

    A má to i sociální rozměr. Skrytým cílem je zjevně ukončení masové mobility obyvatelstva v EU. Vysoká kupní cena je jen první "vyřazující" bod. Následuje praktická životnost akumulátorů o málo přesahující 8 let, poté se parametry rychle zhoršují, a je to neřešitelné jinak, nežli investicí za desítky procent ceny nového auta. Takže to vyřazuje všechny ty lidi, co najedou několik málo tisíc km ročně. Tím se stává cena za km naprosto nehorázná, a fakticky ty lidi posílá... do taxíků, kde se stane omezená životnost nedůležitá (což je jistě ekologické, namísto domov - cíl - domov jezdit přistavení - domov - cíl - přistavení - domov).
    Zároveň to znamená obrovské daňové přesuny, náhradou za výpadek z spotřební daně. A je nutno vzít v úvahu, že bohatí vždy měli, mají a budou mít více prostředků, jak se účinně zdanění vyhnout, chudí nic nemají, tak je jasné, kdo to (opět) zaplatí. (Ty dnešní dotace pro nejbohatší nelze nazvat jinak, nežli výsměch.)

  • 19. 11. 2019 12:06

    Honzas (neregistrovaný)

    Švédové nedávno tvrdili, že elektromobil při výrobě vyprodukuje stejně CO2, jako 8 let provozu auta na benzín.
    Osobní doprava se na znečištění podílí cca 18%, o kolik narostou ostatní emise ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).