Vlákno názorů k článku Důchodová reforma a finanční poradenství v krizi od ja - "Poradce" placeny firmou, jejiz produkty prodava, se samozrejme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2008 15:17

    ja (neregistrovaný)
    "Poradce" placeny firmou, jejiz produkty prodava, se samozrejme snazi co nejvice vydelat. Prodava tedy to, z ceho ma nejvetsi prozvizi, tedy to, co je pro zastupovanou firmu nejvyhodnejsi, tedy vlastne to, co je nejmene vyhodne pro klienta, kteremu "radi".

    Pokud je nekdo schopen si takove individuum pozvat domu nebo jeho vymyvani mozku podlehnout nekde na ulici, tak pak takoveho klienta neochrani ani sto certifikatu, pozadavku na skoleni nebo vzdelani bouchace. Musim souhlasit s predchozim prispevatelem, ze prinosem by bylo povinne informovani klienta o podrobnostech nabidky a to pokud mozno v nejake stravitelne forme, jako uz dnes zminena RPSN u pujcek.
  • 21. 1. 2008 7:22

    Václav ŠPLECHTA (neregistrovaný)
    Milý pane "ja",
    většina lidí, kteří pracují ve finančním či pojišťovacím poradenství si snaží vydělávat, nikoliv vydělat. Těžko bych se mohl opovážit zavolat nebo jinak kontaktovat klienta, pokud bych mu špatně poradil (většina lidí je schopna si časem zjistit, jestli má rada byla kvalitní nebo ne). Velice rychle bych musel začít chodit kanálama, zahodit mobilní telefon, přestěhovat se apod. Z toho plyne, že se snažím nabídnout klientovi opravdu užitečnou věc bez ohledu na to, jakou z toho mám provizi!

    Co se týče zde výše zmiňované Roční Procentní Sazby Výnosů, to je zajímavý nápad, který by klientovi opravdu pomohl s výběrem ideálního produktu. Bohužel to má jeden háček (řekl bych spíš veliký hák). Jak jsem psal již dříve, tak co se týče Kapitálového životního pojištění: v prvních letech je z pojistného (plateb klienta) dost veliká část spotřebována na tzv. pokrytí rizik (pokud dojde k nejhoršímu a klient umře, pak je pojišťovna mnohdy povinna vyplatit i statisíce, přesto, že klient zaplatil pouze první platbu) a jen malá část je zhodnocována; tento poměr se časem mění pozvolna mění, až je na spoření použita celá periodická platba klienta. Z tohoto důvodu je vlastně RPSV nemožné vypočítat, jelikož by se jednalo o pohyblivé číslo, které by se v průběhu trvání pojištění neustále měnilo a opět by z toho klient nebyl rozumný.

    e-mail: vsp@centrum.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).