Názory k článku Drahý živnostenský list

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2004 13:14

    Martin (neregistrovaný)
    Mne účetní informoval o tom, že pro zaměstnance se ŽL se prakticky nic nemění. Daňové přiznání podávají normálně jako dřív. Možná by byl problém tam, kde se dostanou POD stanovenou výdělkovou hranici (já jsem výš).
  • 9. 11. 2004 13:39

    Docent (neregistrovaný)
    Buď máte divného účetního, nebo jste to špatně pochopil. Pokud máte ŽL, pro účely přídavků na děti se Vám prostě z toho ŽL počítá automaticky příjem 8.400 Kč měsíčně, i když jste ve skutečnosti měl 3.000 za rok. No a protože jste hypoteticky vydělal 100 kKč a tím jste nejspíš překročil hranici trojnásobku životního minima pro pobírání přídavků na děti, vláda antisociálních demokradů Vám je sebere .
  • 13. 3. 2005 23:42

    Jirka (neregistrovaný)
    Narazil jsem na článek teprve dnes ... taky mám živnotňák jako vedlejšák ... a to co píšete mě vyděsilo ... nevím, jestli to je novelou nyní ale když máte SVČ jako vedlejší (viz. zák. 155/1995 - § 9) tak nejste povinně učastni sociální pojištění a na finančním úřadě mi řekli, že vydělek ze zaměstnání se normálně započítává do minimální daně ... tak nevím.
  • 9. 11. 2004 17:27

    Jakub (neregistrovaný)
    Platí pro mě, jako studenta do 26 let, také minimální daň 8400Kč, nebo budu platit daň,sociaílní a zdr. pouze z toho co za rok vydělám.Díky za odpověď
  • 9. 11. 2004 18:18

    rdk (neregistrovaný)
    Přestaňte brečet, spíše se zamyslete k čemu to povede (a co od toho chtěli původně socdémoni).

    - kdo používá ŽL minimálně - zruší ho
    - kdo na ŽL má příjem vyšší, tak na tohle kašle

    Pokud ŽL máte jenom jako doplněk k HPP, skutečně ho potřebujete? Vždyť vlastně nepodnikáte.

    Upřímně, sám s touhletou featurou nesouhlasím. Radši bych, kdyby daň. zákony byly jednodušší a transparentnější. - Třeba formou rovné daně XX%. Jenže, to by pak páni politici nemohli v tom dělat čachry pro sebe, že.
  • 10. 11. 2004 0:57

    jezevec (neregistrovaný)
    neboli kdo dosud ze svých padesátitisícovýxch příjmů platil 10.000 daně, zaplatí 8.500 a bude v pohodě.
    a kdo používá ŽL jen k připodnikávání - vysere se na to státu úplně, a přejde plně do šedé ekonomiky.
    to se zase socani nakapsujou!!!!
    s nima bude líp!!!
  • 11. 11. 2004 0:59

    Věra (neregistrovaný)
    nejenom na zaměstnance, ale také na zaměstnavatele. Jak je to možné? Jednoduše:
    Odovdy na sociální pojištění - zaměstnavatel a zaměstnanec dohromady - 26% + 8% = 34%
    Odvody na zdravotní pojištění - zaměstnanec a zaměstnavatel dohromady - 9% + 4,5% = 13,5%
    celkem odvody = 34%+13,5%=47,5%
    Dosud odváděla OSVČ na sociální pojištění 35% a na zdravotní pojištění 13,5%, tedy celkem 48,5%. Je to o 1% více, než zaměstnanec se zaměstnavatelem dohromady, ale údajně podle ministra Škromacha a pana Špidly podvádějí a musí tedy od roku 2004 odvádět:
    na sociální pojištění 40% a na zdravotní pojištění dalších 40%, tedy celkem 80% a to u zdravotního pojištění je částka, ze které se počítá pojištění vyšší, ačkoliv průměrná mzda celostátně daná vyšší není - tohle si vymyslelo ministerstva zdravotnictví! Navrch k tomu musí každá OSVČ zaplatit povinně minimální daň, i kdyby byla ve ztrátě. Jak k tomu přijde OSVČ, když ani mnozí zaměstnanci neplatí daně,protože mají hodně odčitatelných položek, o velkých společnostech ani nemluvě!!!!! Od roku 2005 to bude 45% + 45% tedy celkem 90% a od roku 2006 má OSVČ odvádět 50% + 50% tedy celkem 100%. Tyto srážky jsou neskutečné, zvláště když si vezmu, že spousta lidí zde pracuje na černo, tedy neplatí ani sociální, ani zdravotní pojištění, natož potom daně a ještě pobírá sociální dávky. Kde berou zaměstnavatelé na takovéto černé výdaje, je pro mne záhadou, ale faktem zůstává a je, že OSVČ jsou první obětí vlády ČSSD a celé koalice a další oběti, jako jsou děti - snížení odčitatelné položky z cca 23520,-Kč na 6000,-Kč za rok je nehorázní drzost ministra financí Sobotky, nenavýšení důchodů starobním důchodcům a invalidům, ale navýšení platů, odchodného a měsíčních rent policajtům je drzost celé vlády, ČSSD a koalice dohromady. Obětí bude ještě hodně, je jen otázkou, jak dlouho si to občané nechají líbit. Dnes stojí před hotovou věcí, že zaplatí za ČSSD dluh ČEPRA, který je podvodem ve výši 2,5miliardy Kč. A to je tedy onen modrý dlouhý tunel, který pan Gross otevřel těsně před volbami!!!!
  • 11. 11. 2004 9:03

    Docent (neregistrovaný)
    U dětí nejde o snížení odečitatelné položky, ale o její zrušení. Takže prezentace některých pisálků "Vláda snížila rodinám s dětmi daně" je pustá demagogie. Vláda naopak daně zvýšila, a to dost podstatně. Místo nižších daní dostanou (snad) lidé v následujícím roce částku 6.000,- Kč na dítě. Takže při zatím nejobvyklejší rodině se 2 dětmi vydělají lidé v 15% daňovém pásmu (tedy vesměs s nižší kvalifikací), pár stovek vydělají ve 20%, u 25% už pár stovek ztratí a u 32% už ztratí přes 4 kKč :-(.
  • 2. 12. 2004 12:56

    Jarda Carda (neregistrovaný)
    Dovolil bych si polemizovat s tvrzením, že zaměstnanci jsou na tom podstatně lépe v porovnání s OSVČ. Zaměstnanec si může snížit základ daně o několik položek dle své rodinné a sociální situace. OSVČ si však MŮŽE (ale taky nemusí) snížit základ daně o kde co - záleží pouze na tom, co všechno dokáže před FÚ obhájit. Pokud bych své zaměstnání vykonával jako OSVČ, snížil bych si základ své daně o celoroční předplatné na hromadnou dopravu (musím se přeci nějak dostat do kanceláře), několik služebních jízd vlastním automobilem do měsíce, ošacení (firemní kultura je firemní kultura), hovory z mobilního telefonu (samozřejmě pouze s firemního telefonního čísla), náklady spojené s udržením počítače v provozu a připojením k internetu, do jisté částky samozřejmě také pohoštění (pracovní obědy za účelem dosažení dalších kontraktů / vyšších tržeb), různé kancelářské potřeby a další pracovní pomůcky. Sumárně odhaduji snížení základu daně o cca 100.000 / rok. Výsledný rozdíl mi pak dá cca 20.000 úsporu na daních. A TO SE VYPLATÍ :-)
  • 6. 12. 2004 21:23

    Petr (neregistrovaný)
    Máte zkreslené představy.

    Před FÚ NEOBHÁJÍTE: předplatné na hromadnou dopravu, ani žádnou jinou cestu do práce či z práce; služební jízdy musíte mít podloženy tím, že jste jel ke klientovi a vykonával tam práci; ošacení ani omylem, leda tak jednou za rok montérky; a jídlo taky ani omylem.

    Takže toho moc nezbude. Nějakej ten telefon, pokud dokážete FÚ vysvětlit z čeho žijete, když protelefonujete víc než vyděláte. Jednou za pár let si dáte do nákladů počítač. Pár stovek za připojení k internetu. A sem tam nějakou tužku a papír.
  • 17. 12. 2004 23:04

    Nicol (neregistrovaný)
    Ty jsi ale debil.Je vidět že jsi zaměstnanec a neneseš veškeré náklady spojené s tím aby jsi vydělal. Přála bych ti,aby tě firma vzala na živnostenský list a dala ti najezdit denně minimálně se svým autem 100 km a nejlépe po Praze v zácpě a za 10 hod. práci denně ti dala za měsíc 20000 tisíc jak bývá zvykem. Pak jsem zvědavá jak si budeš nakupovat a odepisovat. To se ti to kecá když firma za tebe všechny náklady platí co. Víš hovno o čem mluvíš.
  • 4. 2. 2005 8:54

    jarda marda (neregistrovaný)
    chtělo by to nejdříve seznámit se strukturou daňově uznatelných nákladů a pak teprve kritizovat!
  • 12. 11. 2004 14:52

    Julie Bláhová (neregistrovaný)
    Taky jsem přišla o přídavky na děti, protože pracuju a mám živnosťák. Trochu mě uklidnila zpráva, že se chystá novela a bude se moci žádat znovu. Pro jistotu jsem ale pozastavila živnosťák a odhlásila se jako OSVČ, téhle vládě není co věřit.
  • 15. 11. 2004 7:48

    Kolegině (neregistrovaný)
    Také jsem stejný případ, ale rušit živnosťák se mi nevyplatí, i když není důvod důvěřovat. Když si spočtu o kolik na přídavkách přijdu, tak to si za ten rok přivydělám čistého. Dopravné nám zrušili normálně a výhody různých jízdenek co slibovaly jsou jen řeči. ČD i autobbusy po sečtení nejlevnějších kombinací a tarirů od nás chtějí stejně někdy i více než jsme platili dosud. Takže jsme přišli i o dopravné.
    Dnes mít děti je opravdu luxus.
    Také mi tedy přišel opravdu zajímavý dopis z UP, že moje příjmy za rok 2003 činily ...nějaké číslo, které vůbec není pravda..nevím co ještě mohu očekávat např. od FU, kde mám přiznané úplně jiné příjmy.
    Dnes je všude chaos, nikdo ve vládě pomalu ničemu nerozumí, zákony si dělají pro sebe, potom ti ostatní. Kam to spěje, vždyt už není o volbách z čeho vybírat. Odnesou to všechno obyčejní lidé.
  • 18. 12. 2004 1:38

    Cojekomu Potom (neregistrovaný)
    V puli roku jsem to zastavil a vic v teto zemi nechci o podnikani slyset. Na danich bych zaplatil vic, nez vydelam.
    Ja neverim vubec zadne vlade, ani teto ani te pristi.
    Jeden vedle druheho jsou to grazli, kteri jdou do politiky aby si nacpali kapsu penezi a hloupi jsou ti, kteri jim pred volbami uveri.Stale se to opakuje stejne porad dokola.
  • 5. 6. 2005 23:40

    Jan Šotola (neregistrovaný)
    Jsem ve stejné situaci jako Vy.
    Teď jsem našel článek http://www.praha2.cz/(50ec352ertrqrp552roitq45)/default.aspx?id=4503&ido=110&sh=1592093272 o tom, že k potřebné novelizaci došlo s účinností od 30.3.2005 a novela nám dává celé :-/ 3 měsíce (do 30.6.2005), abychom si znovu příspěvky vyběhali...
    Nu, mám ještě měsíc, tak to možná zkusím - nechce se mi nechat státu peníze, na které nemá nárok
  • 17. 11. 2004 2:10

    vikinga (neregistrovaný)
    ....reaguji na dnešní obsah poštovní schránky. Tak já nevím...podnikám 12let. 11 let jsem platila daně a pobírala drobný peníz jako přídavky na děti. Jediná dávka, o kterou jsem kdy žádala. Příjmy nemám nic moc, ale stačí. Předlonký rok byl docela dobrý...tím pádem mi zanikl nárok na přídavky na rok 2003. Naopak rok 2003 byl mizerný a poprvé jsem, i díky rozvodu, stěhování provozovny atd. byla "v mínusu". Takže celý rok nulové příjmy, žádný nárok na jakékoli dávky. Letos je to s příjmy trochu lepší, a z lonska mi vyplynul nárok jak na přídavky na děti, tak i na sociální příspěvek a dopravné. Tedy....po zohlednění "příjmů za kalendářní čtvrtletí xyz..." mi na tyto dávky vznikl nárok až v druhém čtvrtletí letošního roku. A tím to také skončilo....dnes mi přišlo přiznání 77 Kč měsíčně se vším všudy :-)))))) s tím, že je nutné nadále dokládat příjmy a podávat žádosti...což mě při jízdě na úřady přijde dráž než ta směšná přiznaná částka.
    Jen mi nějak není jasné, proč tedy tato novela neplatí od data, kdy vstoupila v platnost se vším všudy? Tedy i s předpokládanými příjmy? Nebo alespon, jak je tomu u zaměstnanců, o jedno čtvrtletí zpět? Jak může někdo "předpokládat" příjmy, které jsou doložené rok a půl zpátky?????
    Ale asi se ptám jako idiot.....
  • 1. 12. 2004 9:14

    Martina (neregistrovaný)
    Jen 77,- Kč? Když se rozjížděl tento kapitalistický sytém státních poodpor, měla jsem nárok na sociální dávku, ale nikde se nedala zjistit její výše (asi podle momentálního zůstatku ve státní pokladně děleného počtem drzých žadatelů, kteří měli chuť si požádat). Požádala jsem na předepsaném formuláři, zabývala se tím kopa ouřadů a pak jsem dostala doporučený dopis. Přiznali mi 3,60 Kč. V té době to byla cena za půl oběda dítěte ve školní jídelně. Poslala jsem to do televize do Občanského juda, ale nevyhrála jsem slibovaných 1.000,- Kč za bludy úřední obludy. Vyhrála to jiná paní, které přiznali 1,70 Kč. Uznávám, byla lepší.
    Fakt sociální podpora jak brko! Jen ty náklady (formuláře, čas ouřadů, ouřadovna sama a náklady na údržbu, topení, svícení, počítače, platy............).
  • 1. 12. 2004 12:20

    Stanislav Novák (neregistrovaný)
    Mohl by mi někdo poradit prosím,kde by se dalo sledovat,jestli už vyšla konečně změna tohoto zákonného paskvilu.Jsem zaměstnanec a živnost provozuji jako vedlejší činnost.Děkuji
  • 8. 12. 2004 14:49

    L.S. (neregistrovaný)
    Dobrý den,dávám do fóra zajímavou polemiku:
    Jsem drobný živnostník,zisk nízký,po odečtení nákladů jsem na nule.(Proč to dělám? Cítím se soběstačný,na nikom závislý,kromě manželky,která mě de facto živí).Přesto musím zaplatit zlodějskou daň.Vám to nepřipadá diskriminující,že nás chce stát veřejně okrást?Uvažuji proto o podání žaloby na stát,ať mi dokáže,že jsem dosáhl příjmu 100000kč,potom daň rád zaplatím.Myslím si,že by to byl zajímavý spor a mohl by se dostat až k mezinárodnímu soudu.
    Co si o tom myslíte?A co spojit své síly a podat žalobu hromadně?
  • 12. 3. 2005 9:38

    r.s. (neregistrovaný)
    ano měli bychom protestovat, ale je nás bohužel málo... jsem rovněž drobný živnostník s nízkým ziskem, který se stále snižuje díky roustoucím "poplatkům" a "dani pro drobné podvodníky". Rovněž se chci cítit soběst ačný, protože mi stačí žít skromně ze svých úspor a z toho co si k tomu vydělám. další problém je ještě v tom že stát(město) nechá dělat stejnou práci načerno jiné lidi. Je pak poněkud těžší dělat stejnou práci za cenu těch kteří jaksi jsou mimo dohled. Jen proto, že to chci dělat celou dobu fair play, nakonec zjišťuju, že bude za malou chvíli ekonomicky výhodnější přestat pracovat a přestat okrádat stát...
  • 28. 1. 2005 4:21

    Nobody (neregistrovaný)
    Já jsem jen zvědav kdy bude v referendu hlasování o další defenestraci:-)), za každej takovej dobrej zakon, bych vybral nějaké patro, odkud by lítali a ono by si to rozmysleli takový zhovadilosti vůbec navrhovat.
    Nechápu kde máme ty prachy pořád brát.Za to, že se člověk snáží dělat jako OSVČ mám zaplatit za rok skoro 40 tisíc?Díky těm zasranejm odvodům jsem se dostal do bludnýho kola.Dělám ve stavařině sezonní práce konkrétně střechy jako živnostník, když se některé minulé léta nedařilo nemohl jsem zaplatit socalní a zdravotní pojištění.Kam že ty peníze šli?No do rodinného rozpočtu..nikoliv na nějaké vymoženosti, ale na běžné věci jako jsou náklady na bydlení jídlo ošacecení.Ale z toho co jsem nedal státu mě samo roztlo penále.Proč jsem si nedohodl splátkovej kalendář?No když nemáte ani na zálohy těžko pak utáhnete splátkáč.No časem vás dají k soudu a začnou vás navštěvovat exkutoři..no ale těžko vám něco vezmou když nic nemáte...joo pozor pán zloděj podnikatel si dovoli na hypotéku koupit byt(75 tis.)..no tak hopla zastavímeho.No ale to už váší manželce dojde trpělivost, no a ste najednou sami(není se čemu divit).No tak přemejšlíte, že stím seknete a pujdete se nechat zaměstnat..no jo ale to vám hned dají exekuci na mzdu a nechají vám tolik, že z toho neuhradíte ani nájemTakže co. musíte podnikat a snad to bude lepší a ten dluh zatáhnete...no teno rok se vydařil:-)) nevydělal jsem skoro nic..takže supr že ještě z toho hovna minimání daň a o odvodech ani nemluvím to je větší kurevstvo nežli daně.A proč že mě nahánějí jako zločince?No proto, že se neválím na pracáku a neberu jejich podpory a nezaplatil jsem SOBĚ soc. a zdra. Co na tom, že některé podniky dluží za zaměstnance, kterým to strhli ze mzdy..jsou to přeci S.R.O .
    Ale co tím chci říci...přeci když zvýším odvody někomu, kdo ty peníze némá, tak ty prachy do státní pokladny nedostanu.A to, že udělám machinace a dle statistk si zjistím komu plátím nejvíce ze sociálních fondů kdo a kolik odvádí na daních a pak to podle toho upravím , kde na jedné straně na oko přidám a nadruhé uberu tak, že ještě vydělám ,je sice hezké, ale jen krátkodobě. Nežli si to všichni přepočítají a zjistí, že je to zase jen kosmetická sviňárnička, která si jen hraje s číslama.Nemusí v tom nikdo hledat nějakou VŠ ekonomickou, aby nevěděl , že když budu přehazovat deset hromad práchů z hromady na hromadu podle toho, kde bude ubývat nejvíce,aby nepochopil, že musí také od někud přibývat.jinak zachvíli nebude co přehazovat.
    No keci nemaj cenu tak abych šel něco dělat že?:-)))
  • 20. 2. 2005 21:44

    člověk (neregistrovaný)
    Vy jste všichni stejní. Hamtové, chtěli byste mít plnou peněženku, jen brát a nic dávat. Jedni tady naříkají, že nemají nárok na dávky, druzí, že platí lichvářskou daň. Tak to zkuste dát nějak dohromady, ne?
    Ono totiž nejde jen hamtovat, člověk musí také něco obětovat pro své bližní....
  • 7. 3. 2005 2:53

    Nobody (neregistrovaný)
    No jasně všichni by jsme si nechali pro korunu vrtat koleno...ale na něco si zapoměl zbožný člověče.Totiš, ty hamtové musejí mít něco v kešeni pro ty "bližní".Jinak za chvíli budem všichni bližní a nebudeš stíhat dělat hostie, aby jsi nás nakrmil.
    No a až si před oltářem budeš zase otloukat kolena, pokloň se trochu nížeji, ať si i hlavička klepne trošku o podlahu.Možná, že se ti trochu rozjasní mysl a pochopíš co nás trápí.Amen.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
  • 24. 11. 2005 22:38

    ISOK (neregistrovaný)
    V současné době je nemocenské pojištění komerčním pojištěním v režii státu.

    Stát principielně zaručuje nerovné postavení OSVČ před orgány provádějícími správu nemocenského pojištění, kterými jsou příslušné správy sociálního zabezpečení. Stát tím porušuje jedno ze základních práv zaručených listinou základních práv a svobod.
    Ptáte se jak ?

    Zákonem o sociálním pojištění a jeho prováděcími předpisy je upraveno jak nemocenské pojištění tak sociální pojištění obsahující i příspěvek na politiku zaměstnanosti.
    Nemocenské pojištění a sociální pojištění mají naprosto rozdílný režim a význam, ale pozor u OSVČ se platí jednou částkou, na jeden účet pod jedním přiděleným symbolem na příslušnou správu sociálního zabezpečení dle předchozího přehledu podaného do konce dubna daného roku za předchozí kalendářní rok.
    Stát na jeden účet inkasuje platbu z různých právních důvodů - pojištění ze smluvních příjmů (tedy nemocenské pojištění) a příjmy důchodového pojištění.

    V daném přehledu na správu sociálního zabezpečení si OSVČ musí vyčíslit minimální platbu a určit, zda bude platit nejen povinné platby sociálního pojištění ale i nemocenské, které zákon deklaruje jako dobrovolné.

    Tedy sjednává se smlouva o nemocenském pojištění se státem. Vzhledem k tomu se liší i daňová uznatelnost dobrovolných plateb na nemocenské pojištění jakožto výdajů snižujících daně státu stejně jako u komerčních dobrovolných pojištění osob jiných pojistitelů.

    Až potud se jeví vše v pořádku. Nemocenské je dobrovolné , stejné výše citované předpisy současně určují, že stát si jakoukoli chybějící platbu na důchodové stáhne z přijaté platby nemocenského, a to včetně jednostranně státem vyúčtovaných úroků z prodlení, ať jde o případ opoždění platby zaviněného nebo nezaviněného pojištěnou OSVČ nebo třeba jejího její nedohledání kvůli variabilnímu symbolu .

    Nyní se postup daný podústavními předpisy již jednoznačně jeví jakožto jednostranné správní řízení s nerovným postavením pojištěné OSVČ (i když jakékoli komerční pojištění je smluvní, tedy zásadně s rovným postavením stran )
    Ale pozor,toto zvláštní správní řízení NENÍ NAZVANÉ JAKO SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ , je to JEN využité OPRAVNĚNÍ k převedení komerční platby určené OSVČ na nemocenské pojištění na účet státem nárokované platby důchodového pojištění, BEZ obvyklých náležitostí takového řízení, tedy i bez zahájení správního řízení.
    Tím , že tento akt převodu částky platby nemocenského pojištění na částku platby dlužného důchodového pojištění není označen jako správní řízení, nemá dotčená osoba jakoukoli možnost se řádným procesním způsobem tomuto kroku bránit.

    V tom spočívá porušení ústavní listiny základních práv a svobod.

    Na závěr je třeba dodat, že jakékoliv jiné dobrovolné pojištění u komerčních pojišťoven , musí umožnit a zachovat pojištění, když pojištěnec doplatí dlužnou částku do konce třetího kalendářního měsíce následujícího po měsíci za který naposledy byla platba pojistného uhrazena.

    V případě nemocenského a OSVČ, jedinou návaznou sdělovací povinností, kterou má příslušná správa sociálního zabezpečení je , povinnost oznámit dotčené osobě, v následujícím kalendářním roce nejpozději do konce května, jak dlouho jí trvala účast na jejím nemocenském pojištění v předchozím roce.

    Zajímalo by mne, zda se některá OSVČ v této republice setkala s tím, že by obdržela od správy sociálního zabezpečení oznámení, že jí byla přesunuta platba z nemocenského pojištění na sociální zabezpečení ve lhůtě, kdy by ještě mohla stihnout doplatit chybějící nemocenské tak, aby nárok zůstal bez přerušení. V každém případě takové oznámení by bylo DOBROVOLNOU iniciativou příslušné správy sociálního zabezpečení, nikoli řádně upraveným nárokem ve správním řízení.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).