Pokud se to stane v budoucnu po zavedení směrnice, jde škoda za bankou. Ačkoli ona s třetí stranou žádnou smlouvu nemá a informace poskytnout musí.
To je hrozné, jak se naše zákony zaplevelují paragrafy, podle kterých je někdo zodpovědný za následky činů jiných, které nejen že není schopen ovlivnit, ale které dokonce ze zákona má nařízené se na nich podílet.
Další příklad je třeba platba sociálního a zdravotního pojištění zaměstnavatelem - když to zaměstnavatel nezaplatí, tak je platba i pokuta vymáhány po zaměstnanci, i když jemu to zaměstnavatel ze mzdy strhnul a zaměstnanec nemá vůbec žádnou možnost, jak zkontrolovat, že zaměstnavatel svou povinnost splnil. A podobných zákonů je stále více.
Kéž by konečně naši občané začali do parlamentu volit politiky aspoň s inteligencí švába. Ti by snad takové nesmysly nenavrhovali a neschvalovali.
Háček se skrývá v tom, že tato aplikace po vás chce přístupová hesla a přístupové údaje do vašeho internetového bankovnictví
Tak to je jednoznačný test inteligence :-)
Nechápu ale smysl takového systému, když PayPal a další u kterých máte uložené číslo karty také provedou platbu hned, bez otravování nezabezpečenými SMS. To je ale zase specifikum zdejších bank (s vyjímkou Air Bank), že protěžují mobilní operátory na úkor daleko bezpečnějšího řešení s digitálně podepsaným emailem. MasterCard vysloveně uvádí, že se mají podporovat oba způsoby potvrzení transakce.
Jednoznačně souhlas. Je to pro ně jednoduché, jak řešit vícefaktorové ověřování.
Další způsob který znám je ověření certifikátem.
V případě PayPalu, Google a dalších i tuzemských subjektů to funguje přes číslo platební karty, nejde o vstup do online bankingu. Není to výše uvedený případ...