Kdy už si, probůh, v článcích a debatách na téma povinné ručení uvědomíme jeden podstatný fakt, že se nepojišťuje řidič, nýbrž a pouze vozidlo=automobil. Vždyť řidičů se v pojištěném vozidle může střídat mnoho. A pojistitel (provozovatel) prostě osoba, která pojištění sjednává a každoročně platí ani nemusí mít řidičský průkaz. Tak jaképak zohledňování věku řidiče u povinného ručení.
Což si myslím, že pojišťovat auta a ne řidiče - je největší pitomost, jaké se naše pojišťovny dopouštějí.
Když si dobrý řidič koupí druhé auto - pojišťovna místo aby si považovala dobrého klienta s bezškodní historií, mu zasolí nejvyšší pojistné.
Naopak dobytek co si koupí značky od nějaké kaše, zaplatí za ně povinné mručení a nechá jim ve sklepě nabíhat bonifikaci - v případě potřeby jen prohodí slevy a jezdí dál jako prase.
Nejdrive bych poopravil co zde v diskuzi bylo chybne napsano. V povinnem ruceni vstupuji do smlouvy 3 ruzne subjekty: pojistnik, vlastnik vozu (majitel) a drzitel (provozovatel). Pojistitelem je pojistovna (to pro upresneni predchoziho pisatele). Pojistovnu vzdy zajima vse o pojistnikovi! Vsechny slevy za vek, bydliste, bonusyjdou za pojistnikem. Ridicem muze byt kdokoliv. Napr. Allianz nerozlisuje kdo auto ridil v pripade pojistne udalosti, ale jsou u nas pojistvony, ktere plni pouze v pripade, ze ridil pojistnik v pripade plneni z havarijniho poj. Pripada mi nezodpovedne, ze v zadnem srovnavacim clanku toto nebyva zmineno, vsichni se snazi orientovat podle ceny, coz muze byt hruby omyl.