Věk přitom sehrává pro cenu povinného ručení nevýznamnou roli, neboť kritérium věku je ve skutečnosti relevantní pouze u Callinu a pojišťovny UNIQA.
Mohl by mi autor článku tedy vysvětlit, proč mi ČPP, u které kritérium věku údajně není relevantní, zvedla základní sazbu za 2500+ z 12 tisíc na 14? Přímo ve výpočtu je uvedeno: rok narození pojistníka: občan, rok narození 1966 - 1982
nejprve díky za Vaši připomínku. Formulace, kterou jsem použil, vychází z toho, že když zohledníte pouze faktor věku, tak Vám u ČPP vyjde rozdíl v řádech stokorun. Rozdíl, který jste uvedl, je způsoben nejspíše i dalšími faktory, které do segmentace u ČPP vloni vstoupily. U mnou zmíněných pojišťoven je ovšem faktor věku podstatně výraznější, proto jsem uvedl, že má také skutečnou relevanci jen v jejich případě.
Tak zrovna v mém případě, byl-li bych starší, by pojištění bylo levnější o 1000Kč, ale co je to dnes tisícovka (10%), zanedbatelné, že.
Pro zajímavost, když jsem to nechal počítat. Pokud vezmu mojí kategorii bez bonusu, nové auto, tak při věku 18 let je pojistné (té levnější varianty) 17 312Kč, při věku 50 let už 14 426Kč. Rozdíl skoro tři tisíce. Řády stokorun? Asi špatně vidím.
Kdy už si, probůh, v článcích a debatách na téma povinné ručení uvědomíme jeden podstatný fakt, že se nepojišťuje řidič, nýbrž a pouze vozidlo=automobil. Vždyť řidičů se v pojištěném vozidle může střídat mnoho. A pojistitel (provozovatel) prostě osoba, která pojištění sjednává a každoročně platí ani nemusí mít řidičský průkaz. Tak jaképak zohledňování věku řidiče u povinného ručení.
Což si myslím, že pojišťovat auta a ne řidiče - je největší pitomost, jaké se naše pojišťovny dopouštějí.
Když si dobrý řidič koupí druhé auto - pojišťovna místo aby si považovala dobrého klienta s bezškodní historií, mu zasolí nejvyšší pojistné.
Naopak dobytek co si koupí značky od nějaké kaše, zaplatí za ně povinné mručení a nechá jim ve sklepě nabíhat bonifikaci - v případě potřeby jen prohodí slevy a jezdí dál jako prase.
Nejdrive bych poopravil co zde v diskuzi bylo chybne napsano. V povinnem ruceni vstupuji do smlouvy 3 ruzne subjekty: pojistnik, vlastnik vozu (majitel) a drzitel (provozovatel). Pojistitelem je pojistovna (to pro upresneni predchoziho pisatele). Pojistovnu vzdy zajima vse o pojistnikovi! Vsechny slevy za vek, bydliste, bonusyjdou za pojistnikem. Ridicem muze byt kdokoliv. Napr. Allianz nerozlisuje kdo auto ridil v pripade pojistne udalosti, ale jsou u nas pojistvony, ktere plni pouze v pripade, ze ridil pojistnik v pripade plneni z havarijniho poj. Pripada mi nezodpovedne, ze v zadnem srovnavacim clanku toto nebyva zmineno, vsichni se snazi orientovat podle ceny, coz muze byt hruby omyl.
Na příkladu pojistného za povinné ručení je vidět práce pojistných matematiků s rizikem. Děti na základní škodě v hodině fyziky, by dostaly pětku, pokud by odpověděly, že velikost škody, kterou udělá při havárii auto, je závislá na objemu motoru. Mnoho let po zrušení monopolu i po zrušení regulace pojistného jsme dokázali jediné - poskytnutí slev za věk, bydliště a za další nesmysly, které s rizikem vůbec nesouvisí. Pohádky o tom, že nezávislým výzkumem bylo jednoznačně prokázáno, že např. auta, která mají víčko palivové nádrže na pravé straně bourají častěji, než auta, která ho mají na levé, přeskočme. Riziko se počítá jinak.
Nemyslím si, že má Allianz nejvyšší sazby pojistného - když jsem se 36 měsíčním bezeškodním průběhem hledal pro vozidlo 1580 ccm z roku 2000 pojišťovnu s nejnižší sazbou, kupodivu to nebyla ČPP, ale právě Allianz s 15 % slevou za sjednání online. Při spoluúčasti potom konkurence zůstala kdesi daleko pozadu.