Tak v tomto případě mám pocit, že nejvíce zmatku vnesl do celé věci autor článků - nejsem si jist, zda vůbec píše o to samém případu :-)
K Vašemu upřesnění - myslím, že inkaso se v tomto případě povoluje s rozlišením účtu protistrany, popř. s omezením - maximálním limitem, takže změna měla být provedena pouze u Telecomu, aby přicházel příkaz k inkasu za nové číslo a za staré již nikoliv.
přesně tak, my tady řešíme problém v článku popsaný, ale ten se možná ani nestal:-)
Inkaso je přesně o tom, akorát bych rád doplnil, že TC si měnil také čísla účtů, tudíž docházelo ke změně čísla, které si mohlo inkasovat, tato operace však byla provedena za klienty ve spolupráci TC a banky bez toho, aby do toho musel zasahovat klient.
Milý pane,
banka platila jenom to co VY jste ji zadal, nic víc nic míň. Pokud,jak Vy tvrdíte, byl příkaz neplatný, nebylo to chybou banky, ale Vaší, protože jste nezadal nové aktuální údaje.(a ta platila dokud vše bylo v pořádku z hlediska inkasa). Ve svolení k inkasu se zadává pouze číslo účtu plátce (Vás) a příjemce platby (TELECOM). Tudíž platba na Vaše nové telefonní číslo byla přesměrována již TELECOMEM nikoli bankou. A v to září TELECOM měnil číslo účtu pro příjem plateb z inkasa a tudíž i nové inkaso podával s novým účtem. To pochopitelně Vaše banka zjistila a protože od Vás nedostala žádnou změnu k inkasu, nemohla jej provést. To dá přece rozum. Přece Telecom chtěl provést příkaz na jiný účet a ten jste Vy bance neodsouhlasil. Tak jak můžete obviňovat banku z toho, že Vám přestala platit inkaso, nebo z toho že proplácela neplatný příkaz, když jste ji nový platný VY SÁM NEZADAL. Banka nezjišťuje, že Vám platí jiné telefonní číslo, ona není detektivní kancelář. Kdyby měla pátrat po tom, co je platné a co ne, tak by mohla změnit činnost podnikání.
Platnost příkazů je povinností klienta. Banka pouze sleduje podle zadaných parametrů, zda se příkaz provede, kdy, jakou částkou atp. To by jste příště mohl říct, že když máte limit, např. 500,-Kč a provoláte 580,-Kč, že je vinou banky, že příkaz neuhradila, protože limit byl překročeni,i když VY máte přece inkaso.
ZLÁMANOU GREŠLI si zasloužíte VY SÁM.
Konecne to nekdo poradne osvetlil a shrnul! Naprosto s Vami souhlasim.
Je pravdou, ze ne vzdy se k nam urady (banky ...) chovaji tak, jak bychom si prali, ale zaroven se ne vzdy my klienti dokazeme chovat tak, jak bychom meli. Pak bychom vsak i my, zakaznici, meli umet priznat svou chybu!