No mně se taky zdá, že chyba je spíš u klienta a Telecomu.
Jak banka má vědět, že klient změnil tel. číslo? Podle mně, když dojde u mně k nějaké změně, a tá se týká třeba něčeho s účtem, pak tu změnu musím jít nahlásit, ne?
A Telecom, když inkasoval, tak inkasoval asi špatně, ne? A tepre teď mu to došlo.
U banky nevidím nic špatného.
Pokud se mýlím a pisatel přede mnou taky, pak prosím, vysvětlete mi (nám) to. Děkuji.
jestli-ze jsou v clanku zmineny vsechny dulezite informace, zda se, ze chyba je mezi klientem a telecomem, resp. prevazne na strane telecomu. banka tezko muze vestecky vytusit, ze si klient zmeni nejake udaje, kdyz je nenahlasi.
rozhodne si zlamanou gresli zaslouzi telecom a klient, ne banka!
Ačkoli jsem sám od ČSOB utekl díky jejím šíleným službám po sloučení s IPB, v tomhle případě bych řekl, že je v tom opravdu nevinně. Banka převede peníze z účtu na žádost toho, v jehož prospěch je inkaso povoleno. V tomhle případě tedy Telekomunista inkasoval peníze za něco, na co neměl nárok, takže vina je jasně na straně Telekomunisty.
Dovoluji si všechny upozornit, že Zlámaná grešle byla bance udělena za to, že dva roky (!) prováděla transakce, které provádět neměla. A poté, co na chybu přišla, svalila vinu na klienta, který po dvou letech opravdu nemohl mít tušení, v čem je problém (došlo by vám, že za tím bude změna čísla, kterou jste uskutečnili před dvěma lety bez potíži?). A jen tak mezi námi, proč banka klienta hned neupozornila na to, co a proč není v pořádku, aby tak přispěla k co nejrychlejší nápravě - nesvědčí to spíš o zametání prachu pod rohožku?
Pak si ovsem stejnou merou zaslouzi Gresli Telecom - tem zas nevadilo, ze platby jdou na jine cislo (ovsem proc taky ze, muzete v pricipu platit telefon komukoli cizimu). A to jim nikde nechybeli penize, ktere tomu cloveku neprisli na jeho spravne telefonni cislo? to zase zaplatil jiny zmateny klient? Docela dobry bordel...
Podle textu článku je prvotní chyba na straně klienta. Navíc vyplývá z textu, že si 2 roky vůbec nekontroluje bankovní výpis a neví tedy za co platí. Druhým bordelářem v pořadí je Telecom, který reaguje opožděně a na jinou situaci. Banka je v tomto případě pouze ten, kdo drží jako poslední Černého Petra. Nejedná se totiž o situaci, že by klient měl svého osobního bankéře a v hromadných transakcích platí poslední příkaz klienta.
Tak v tomto případě mám pocit, že nejvíce zmatku vnesl do celé věci autor článků - nejsem si jist, zda vůbec píše o to samém případu :-)
K Vašemu upřesnění - myslím, že inkaso se v tomto případě povoluje s rozlišením účtu protistrany, popř. s omezením - maximálním limitem, takže změna měla být provedena pouze u Telecomu, aby přicházel příkaz k inkasu za nové číslo a za staré již nikoliv.
přesně tak, my tady řešíme problém v článku popsaný, ale ten se možná ani nestal:-)
Inkaso je přesně o tom, akorát bych rád doplnil, že TC si měnil také čísla účtů, tudíž docházelo ke změně čísla, které si mohlo inkasovat, tato operace však byla provedena za klienty ve spolupráci TC a banky bez toho, aby do toho musel zasahovat klient.
Milý pane,
banka platila jenom to co VY jste ji zadal, nic víc nic míň. Pokud,jak Vy tvrdíte, byl příkaz neplatný, nebylo to chybou banky, ale Vaší, protože jste nezadal nové aktuální údaje.(a ta platila dokud vše bylo v pořádku z hlediska inkasa). Ve svolení k inkasu se zadává pouze číslo účtu plátce (Vás) a příjemce platby (TELECOM). Tudíž platba na Vaše nové telefonní číslo byla přesměrována již TELECOMEM nikoli bankou. A v to září TELECOM měnil číslo účtu pro příjem plateb z inkasa a tudíž i nové inkaso podával s novým účtem. To pochopitelně Vaše banka zjistila a protože od Vás nedostala žádnou změnu k inkasu, nemohla jej provést. To dá přece rozum. Přece Telecom chtěl provést příkaz na jiný účet a ten jste Vy bance neodsouhlasil. Tak jak můžete obviňovat banku z toho, že Vám přestala platit inkaso, nebo z toho že proplácela neplatný příkaz, když jste ji nový platný VY SÁM NEZADAL. Banka nezjišťuje, že Vám platí jiné telefonní číslo, ona není detektivní kancelář. Kdyby měla pátrat po tom, co je platné a co ne, tak by mohla změnit činnost podnikání.
Platnost příkazů je povinností klienta. Banka pouze sleduje podle zadaných parametrů, zda se příkaz provede, kdy, jakou částkou atp. To by jste příště mohl říct, že když máte limit, např. 500,-Kč a provoláte 580,-Kč, že je vinou banky, že příkaz neuhradila, protože limit byl překročeni,i když VY máte přece inkaso.
ZLÁMANOU GREŠLI si zasloužíte VY SÁM.
Konecne to nekdo poradne osvetlil a shrnul! Naprosto s Vami souhlasim.
Je pravdou, ze ne vzdy se k nam urady (banky ...) chovaji tak, jak bychom si prali, ale zaroven se ne vzdy my klienti dokazeme chovat tak, jak bychom meli. Pak bychom vsak i my, zakaznici, meli umet priznat svou chybu!
No já se fakt nestačím divit. Nakonec jsem tedy špatný já. No možná jsem udělal chybu, pokud jsem bance nenahlásil změnu telefonního čísla. Dobrá. Ale proč to zjistili až za DVA ROKY? Jak to, že platili nové číslo, když jsem žádnou změnu (tzn. referenční číslo telecomu) nehlásil? A proč mi to nebyli schopni vysvětlit v bance NAPOPRVÉ a během deseti minut?