Souhlasím s panem Liborem. Jediné řešení v této situaci je skutečně překousnout onu nechuť zařídit vše kolem trvalých příkazů a ostatních bankovních kontaktů a z České spořitelny co nejrychleji zmizet. Já sám jsem před třemi lety z ČS utekl. Taky se mi nechtělo platit za zrušení trvalých příkazů, a jejich založení jinde. Jenže když si to zpětně spočítám, tak 4,- Kč za výběr v bankomatu ČS a 20,- Kč + 0,5% z vybírané částky za výběr v ostatních se mi jeví můj odchod z ČS ve zcela jiném světle. Nenosím totiž běžně u sebe celou výplatu, ale když potřebuju, vyberu si z bankomatu 2-3 stovky a když potřebuju další peníze, zase si vyberu. Navíc, když to jde, platím kartou. Kromě toho bordel v účtování bankomatů se mi také zdá jako celkem nepřijatelný. Vždyť více než týdenní zpoždění od výběru v bankomatu do zaúčtování je příšerné. A to nemluvím o tom, že terminál ČS u jisté benzinové stanice odmítl platbu s tím, že na účtu nejsou peníze. Ty tam sice již byly, ale ani platební terminály ani bankomaty o nich ještě "nevěděly". K mému obrovskému překvapení však na výpisu z účtu tato transakce byla zaúčtována, stornována ( až sem by to bylo v pořádku ) a znovu zaúčtována. Po reklamaci mi ČS sdělila, že je vše v pořádku a bylo vymalováno. Přišel jsem tedy o cca 800,- Kč a hodně rychle jsem byl přesvědčen o tom, že když zaplatím asi 150,- Kč za zrušení všech trvalých příkazů v ČS a stejnou částku zaplatím za jejich zavedení v bance, kam jsem odešel, pořád ještě na tom budu lépe, než zůstávat u ČS a riskovat další podobné "nehody". Ostatně nekolik kauz z poslední doby mi jen potvrzuje správnost mého rozhodnutí. Dnes jsem u jisté banky, kde za platby a výběry kartou neplatím nic, vyúčtování výběru je tak do 1-3 dnů ( podle toho, jestli vybírám z bankomatu své banky nebo z bankomatu jiné banky ) a navíc je tu možnost ovládat svůj účet pomocí telefonu, takže do banky vůbec nemusím. Kromě toho se bankomatům ČS vyhybám jako čert kříži. Já jsem totiž párkrát z bankomatu ČS vybíral a když jsem pak na výpisu kontroloval výběry, tak jsem zjistil, že v jednom případě byla platba zaúčtována po deseti a ve druhém po čtrnácti dnech !!! A to jsem datumy na předešlých výpisech s lístkama z bankomatů nesrovnával. Navrhuji tedy autorovi článku, aby se opravdu dobře zamyslel nad tím, jestli by mu nestálo za to se svými trvalými příkazy a ostatníma věcma kolem změny účtu chvíli zabývat. Navíc, pokud má ještě účty u dalších dvou bank, stačí účet u ČS jednoduše zrušit a používat jen ty dva zbylé...
S pozdravem
Balů.
Nastesti jsem u teto straslive instituce ucet nikdy nemel, jen kdysi vkladni knizku, presto mam s ni take spatne zkusenosti, konkretne s bankomaty. Dost jsem se podivil, kdyz jsem se na svem beznem uctu v CSOB dostal do pomerne velkeho minusu. Po obdrzeni vypisu mi to bylo jasne -- prumerna doba mezi vyberem z CS bankomatu a zauctovanim byla tyden, maximum deset dni! Pani v CSOB se mi dusovala, ze oni prichozi udaj zpracuji do 3 dnu, obvykle do druheho dne, a poradila, ze si mam o tom dojit promluvit na pobocku CS, ktere patri dany bankomat. Doufam, ze az to udelam, ze to nebude na dalsi negativni clanek...
Taky jsem odesel od Sporky.
Se zauctovanim se ale nezlobim. Penize jsou na uctu pouze blokovany, po vyberu z bankomatu CS, a do doby nez dojde ke zuctovani mi z nich jdou uroky (sice ve smesne vysi, ale presto). Dale mne banka zvyhodnuje podle vysky zustatku, blokovane penize se z nej neodecitaji, jsem tedy pro banku bonitni klinet. Zpozdeni ve vyuctovani je tedy k oboustranne spokojenosti. A k tomu si mohu kdykoliv overi dispozibilni zustatek.