upozorňuji autora textu, že si spletl klienta s marketingovým ředitelem - prosím opravte si to, nepůsobí to profesionálně. Pan Borský není klient!
Jinak se divím všem, kteří u ČPP jsou. České podnikatelské byl nedávno snížen rating o dva stupně na B, tzn. cituji přesně popis tohoto hodnocení od Standard&Poor´s: "Společnosti s touto charakteristikou vyjadřují hraniční (marginální) charakteristiky finanční bezpečnosti a nepříznivé obchodní podmínky pravděpodobně znemožní pojišťovně dostát svým finančním závazkům vůči klientům."
Další zajímaví informace: několik společností majiteli ČPP krachlo pod rukama. Nejznámější je asi Podnikatelská banka...
A co, tak krachne. Neodnesou to jeji klienti, ale ti, kterymi jeji klienti zpusobi skodu. Klientovi samotnemu to muze byt celkem ukradene. On je v souladu se zakonem pojisten. Tak to tady prece funguje, kdyz je na neco zakon, tak se mozek uz pouzivat nemusi.
Za prvé: Váš závěr platí jen pro povinné ručení (a to ještě ne zcela), pokud máte například životní pojištění či pojistku domácnosti a pojišťovna krachne, tak nemusíte dostat vůbec nic...
Za druhé: i v případě povinného ručení mohou nastat situace, kdy spláčete nad výdělkem. Povinnost plnit za zkrachovalou pojišťovnu přechází na Českou kancelář pojistitelů. Jsou tam však dvě nepříliš známá, ale hodně důležitá omezení: ČKP hradí škodu, která je minimálně 5 tis. Kč. Pokud tedy způsobíte jako klient zkrachovalé pojišťovny nižší škodu, zatáhnete to z vlastní kapsy. ČKP rovněž má maximální limit plnění, který se rovná zákonem stanovenému minimu (dnes 5 mil. Kč pro škodu na majetku a 18 mil. Kč pro škody na zdraví). Pokud tedy máte u své pojišťovny (která následně zkrachuje) sjednaný vyšší limit (a má to pokud vím takto více jak polovina řidičů), tak v některých případech (sice velmi řídkých, ale stávají se) můžete vyhlásit rovnou osobní bankrot. Příklad: máte sjednaný limit 50 mil. pro majetek. Způsobíte na dálnici nehodu kamionu, který převáží deset nejdražších mercedesů. Škoda třeba 10 mil. Kč. ČKP uhradí 5 mil. Kč, zbytek zaplatíte vy nebo možná půjdete bručet do basy....
Limit krytí byl změněn. Teď je to minimálně 18 miliónů věcné škody a 35 miliónu škody na zdraví.
Ale i to nemusí někdy stačit. Např. u ekologických škod - to pokud by např. ten náklaďák s těmi mercedesy (nebo dokonce s nějakým jedovatým materiálem) spadl z mostu do přehrady ;-)
To už je tak trapný!!! Ty a podobní tohle plácají už dva roky furt dokola a furt nic. Není Ti už trapně? Koupila by kooperativa (jestli Ti to náhodou neuniklo) krachující podnik?