No mě by spíš zajímalo, jak by skončily stavební spořitelny, pokud by lidi začali hromadně vybírat svoje vklady. Potenciál tu je dost velký, jelikož starým smlouvám uplynula vázací doba 5 let. Stavební spořitelny jak je psáno v obchodních podmínkách, v případě nedostatku finančních prostředků budou uspořené částky vyplácet v pořadí došlých výpovědí a dle volných prostředků.
Odpovědnost má především vlastník spořitelny a tím jsou obvykle velké finanční instituce. Ve druhé řadě by pak padal v úvahu státní fond pojištění vkladů, který by vyplácel 100% vkladu do max. výše 50.000 EUR. Tj. vklady do cca 1.275.000. Tolik nikdo soudný na stavebku nemá. Na druhou stranu ve fondu pojištění vkladů je pouze zlomek prostředků uložených u stavebních spořitelen. Ve třetí řadě by za závazky fondu pojištění ručil stát jako jeho zřizovatel. Na to by ale dojít rozhodně nemělo. Samotné finanční instituce provozující stavební spořitelny by měly být dost silné na to, aby výběry ze stavebního spoření ustály. V podstatě by musely kvapně vyřešit především refinancování již poskytnutých úvěrů z jiných zdrojů než z úložek spořících klientů. To by pro ně znamenalo především zdražení a omezení úvěrů a úpravu produktů tak, aby alespoň část spořících klientů udržely.