Stát na nás začíná shromažďovat tolik údajů (a potažmo je předává i soukromým subjektům) - kam se hrabe tehdejší StB!
Nechci se zastávat pirátů silnic, ale být za jeden přestupek potrestán hned 3x? -1. pokuta 2. přidělení bodů 3. zvýšené pojistné - to snad něčemu odporuje.
Už vidím, jak se účastníci nehody nedohodnou na vině (už dnes za asistence Policie mnohdy nelze viníka určit, nehledě na to, že mnohdy viník vyvázne jako nevinný, a poškozený nevinný jako viník nehody - stačí mít dobrého právníka, který vše zvrátí jiným směrem), a pak pojišťovny určitě nebudou chtít plnit, n e p r o k á ž e - li se jednoznačně viník nehody. A že se neprokáže, to si buďme jisti. Stačí nedat někomu přednost v jízdě, nabourat jej, ale díky tomu, že poškozený má na svém vozidle propadlou TK nebo nepatrné množství alkoholu v krvi (nechci se zase zastávat alkoholu za volantem, ale ve vyspělých státech je nějaké to promile vždy povoleno a ruku na srdce - mnohdy je člověk v daleko horším stavu bez alkoholu - nemoc, stres, únava - než když si dá pravidelnou skleničku po obědě, na kterou je zvyklý), je rázem viník.
"Stačí nedat někomu přednost v jízdě, nabourat jej, ale díky tomu, že poškozený má na svém vozidle propadlou TK nebo nepatrné množství alkoholu v krvi..."
Člověče, tohle jako myslíš vážně? Probuď se konečně. Ty bys neměl chlastat vůbec, protože ti to mozek poškozuje víc než ostatním. Jestli jsi zvyklý na alkohol, tak tomu se říká alkoholismus. Zatím si to nechceš připustit, ale je to tak. A s autem bez TK, které je potenciálním zabijáckým strojem, taky nemáš na silnici co dělat. Alespoň je vidět, jaký šmejd se pohybuje na silnicích. To i kvůli tobě se potom zdražuje povinné ručení, když jezdíš ožralej a s rozbitou kraksnou a pácháš nehodu za nehodou.
Nechlastám. Jsem takřka 100% abstinent (právě proto, že často jezdím (a vozím nemocného puberťáka po zdravotnických zařízeních) a abych pařil do 2 do rána a pak někam nenadále jel, to ne, ale ta sklenička po jídle udělá méně záporného než když třeba řidič kouří, telefonuje za jízdy nebo jen ladí rádio při řízení či kecá se spolujezdcem), psal jsem, že se nechci zastávat alkoholu za volantem. Proč ho ve vyspělých zemích tolerují?
Auto bez TK - už se mi stalo, že na STK neměli volno, když jsem potřeboval, tak jsem tam zajel o týden později, samozřejmě už s propadlou TK. Žádný zabijácký stroj se nekonal, auto pravidelně servisuji a bez jakékoliv extra přípravy na TK jsem TK prošel, a to ne už poprvé. Ale jde o to, že když bych den po propadnutí TK byl účastníkem nehody, tak mám průser. Je to zbytečná byrokracie umožňující kšeft firmám STK A když týden po TK mi odejdou třeba brzdy a já s tím stejně budu jezdit, tak se nic neděje, mám přece protokol a nálepku z STK. A když se něco semele, tak většinou nikdo nedokáže, že se závadou jezdím třeba už půl roku (na odborné expertizy u každé bouračky nejsou finance). Podívejte se někdy na silnice, jaké vraky jezdí s platnou TK (o emisích u čoudících 20 let starých nafťáků ani nemluvě).
PS: za ceký život (r. 1961) jsem neměl (zatím) žádnou nehodu. Jednou jsem si očesal práh auta, když jsem se ve sněhu vyhýbal protijedoucímu předjíždějícímu autu, které se nastačilo včas zařadit a já hledal místo v příkopě, ale stačil mi jen pangejt, na kterém však byl nějaký obrubník, který mi poškodil ten práh. Byl však přikrytý sněhem. Stálo to pár tisíc, předjíždějící protijedoucí včas zmizel... A po druhé jsem si očesal přední nárazník, když jsem na dálnici chytil za tmy nějakého ušáka (nebyl osvětlený). Stálo to ještě výměnu SPZtek, protože ta jedna při kolizi ulítla. Domnívám se, že jezdím bezpečně a pozorným vnímáním silničníhio provozu jsem předešel už mnoha karambolům, které by způsobili ostatní účastníci silničního provozu.
A není náhodou řidič povinen před jízdou zkontolovat aktuální technický stav vozidla? No je.
Co se týče řidičů-prasat, tak to je právě věc, kterou by měla policie kontrolovat. Když už jezdí v těch civilních autech, tak by mohli taky sledovat a fotit způsob jízdy. Jenže ono je snadnější si stoupnout s radarem na výpadovku z města, která je notoricky známá tím, že řidiči už sešlápnou plyn.
STK? Korupce bují všude.
Vyspělé země? Tenhle způsob uchopení cizích standardů a jejich přenesení sem se už 1000x nevyplatil.
Zkontrolovat před jízdou technický stav: asi tak - stěrače stírají, ostřikovače ostřikují.
Pokud jezdíte stále týmž autem, nepozorujete únavu některých částí. A tak vám auto sice brzdí, ale jen trochu. Neregistrujete úbytek brzdného účinku. Opotřebovanost tlumičů rovněž nepoznáte. Takovéto věci mohou mít vliv na bezpečnost jízdy. Nehledě na to, že brzdy na 120ce (i když mohou být po výměně fungl nové) nebudou mít ten samý účinek jako brzdy na nově vyrobeném autě, ještě k tomu s ABS. Těch 20 - 30 let je na technické vyspělosti auta setsakramentsky znát. A že naše silnice jsou (kromě Prahy) plné právě takovýchto vraků - průměrné stáří vozového parku i přes různé čistky v evidencích stále vzrůstá, většina novějších a technicky vyspělejších aut stojí v autobazarech. Na zvláště vesnických silnicích pak potkáváme když ne ty 120ky, tak jiný, technicky zaostalý šrot dovezený sem ze západních vrakovišť jako náhradní díly, zde "odborně" opravený a uvedený opět do provozu ...
Že projdu STK a za týden mi na autě něco odejde (aniž bych to postřehl) neznamená hned korupci. Ale u některých vraků fakt zůstává rozum stát, že mohly projít TK.
V civilních autech Policie jezdí hlavně StBáci, dopravka nemá na benzin, aby jezdila a monitorovala, jak se chovají řidiči za jízdy. A že si stoupnou na měření rychlosti někam za buk 20 metrlů za značku, kde rychlejší jízda nikdy nikoho neohrozila, to máte pravdu. A každý policejní prezident či ministr vnitra při nástupu do úřadu slibuje, že tyhle praktiky odpadnou a že bude více policistů v ulicích . Skutek utek a do byznysu měření rychlosti se nacpaly ziskuchtivé městské policie a ještě by se tam rády vecpaly soukromé firmy. Byznys je byznys. To už není o bezpečnosti, ale o prach sprostém vykořisťování řidičů. V žádné jiné práci na vás neparazituje tolik namekačenků jako právě na řidičích. A vždy se nějaké závada najde... A zkuste jako profesionální řidič odmítnout někam jet, kde na vás čekají, kvůli tomu, že z motoru ukapává olej nebo je propadlá lekárnička... A v případě měření rychlosti, nesvícení ve dne, prošlá expirace lékárničky, pásy je to vcelku nenákladná, ale vysoce výdělečná činnost, v posledních třech případech nemající na bezpečnost silničního provozu žádný význam.
kdo na to ma, tomu je to jedno a ten, kdo se shodou okolnosti dostane do maleru, splace nad vydelkem. Probuh, k cemu pak to povinne ruceni je ?
Napari to do me 2-3 drazsi auta treba diky memu mikrospanku a ja abych zbytek zivota vydelaval na zplaceni dluhu ... a rodina trela bidu s nouzi ...
Další sofistikovaný názor. Výborně! Jen houšť dalších!
Máte si, pane, platit solidní PR (tj. s dostatečným krytím), ne šetřílkovat. To za prvé. Za druhé snad rozhoduje, kdo bude označen jako viník či spoluviník nehody.
A mimochodem, za volantem se nespí.
....pojišťovna by měla oprávnění prověřit, jaký jste řidič. Pokud následně zjistí, že v dvouletém období před nehodou jste již „dostal body“ za vážný přestupek, může od vás požadovat proplacení vzniklé škody, která byla poškozenému uhrazena. ... Tzn. bude-li škoda několik milionů a třeba 2x během pár let, tak to bude splácet i generace po mně. Nebo přijde exekutor? Jak již někdo psal - platit povinné ručení bude poté zbytečné a mělo by se zrušit. Každá nehodá má viníka.
V pojištění musí být naplněn předpoklad náhodnosti. To znamená, že pokud existuje jistá pravděpodobnost vzniku škody, tak pojišťovna může odstoupit od smlouvy (např. pojištění majetku v povodňové zóně), může dát k pojistnému přirážku (např. osobní pojištění letců a registrovaných motoristů), atd.
A stejný princip by byl podle návrhu u povinného ručení. Tedy jezdíš jako prase, jezdíš ožralej, pácháš nehodu za nehodou? Pak plať část škody ze svýho, protože je u tebe větší předpoklad zavinění autonehody. A teď, pane přispěvateli, řekněte, jezdíte jako prase, jezdíte opilý? Ne? Tak čeho se bojíte?
Když si PR nebudete platit, exekutor Vás jistě nemine.
U majetku v povodňové zóně pojišťovna od smlouvy ani ustupovat nemusí, zóny jsou celkem 4 a v té 4. vás žádná pojišťovna nepojistí. Jenže uzavření POV pojišťovna nesmí odmítnout, maximálně je může znepříjemnit vyšším pojistným. A pořád se najde dost debilních pojišťoven, které pojistí za relativně rozumný peníz (rozuměj přetáhnou ho od konkurence) i řidiče bourajícího 10x ročně, prostě dušička se počítá.
pokud bouráte, existují pro havarijní, ale i povinné ručení MALUSY - vyšší platba pojistného - opak bonusu.¨
Pokud někdo bourá opravdu často nebo páchá těžké přestupky (ne pásy nebo svícení), ale třeba stojí na invalidech, nedá přednost v jízdě ani na stopce, začně předjíždět, aniž by dal blinkr, navíc vjede do pruhu, kde už někdo jiný předjíždí, pak by mu měl být vysloven zákaz řízení. Peníze nevrátí život nevinné oběti dopravní nehody a mnohá prasata mají právě těch peněz víc než je zdrávo a tak nějaká pokuta či vykoupení bodů pro ně nic neznamenají.
Policie bohužel takovéto přestupky obtížněji prokazuje (musela by viníka chytit při činu) a tak se raději zaměřuje na ty pásy, svícení či dálniční známky. Ani jedním nikoho jiného neohrozuji.
Pásama že nikoho neohrožuju??? Až vás svou mrtvou hmotou zabije nějaký řidič, který po bouračce nepřivázaný vyletí z auta a zabije vás, vaši pozůstalí na to snad změní názor.
Jsem řidič pirát, který pozbyl dva body za parkování v obytné zóně. Zdá se tedy, že povinné výpalné bude muset hradit vlastník vozidla, moje matka bez řidičáku.